Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• othellods
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2021
Beste,
Onderaan mijn tweedehands moederbord hangt een grijs, kubusachtig blokje. Hierdoor kan ik het moederbord niet op alle stand offs vastvijzen. Weet iemand ten eerste al wat dit is, of ik het echt nodig heb en hoe ik het kan oplossen (eventueel gat in case boren)?

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/ap6vy9.jpg

Mvg

Beste antwoord (via othellods op 07-03-2017 08:05)

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:31
Zal een afstandshoudertje zijn van de vorige eigenaar lijkt me. Kun je hem voorzichtig lostrekken?

Alle reacties

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Foto van de onderkant af helpt ook ;-)

Alsmede wat voor moederbord het is

[ Voor 33% gewijzigd door wimpie007 op 06-03-2017 19:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op je foto zie ik geen blokje zitten. Het lijkt me ook heel sterk dat er onderaan een blokje zit.
welk bordje hebben we het over?

• othellods
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fmswvc.jpg

Het gaat hier om een Asus Rampage IV Formula ;-)

Acties:
  • Beste antwoord

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:31
Zal een afstandshoudertje zijn van de vorige eigenaar lijkt me. Kun je hem voorzichtig lostrekken?

• othellods
Het voelt een beetje sponsachtig aan waarmee dit blokje is aangebracht en het is tamelijk hard trekken. Zou ik doortrekken?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29yfs3k.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon eraf halen. Ding hoor niet op je mobo, en er kan niet echt veel misgaan als je 't met beleid doet.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
Hoort er niet op. Gewoon eraf halen inderdaad.
Uit nieuwsgierigheid kun je nog aan de verkoper vragen waarvoor het gebruikt is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Waarschijnlijk tegen het doorbuigen met wat zware kaarten erin of zo..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• othellods
Ik heb gewaagd om het eraf te halen, en nu het er af is nog geen problemen :) Heel erg bedankt voor de informatie en denk idd dat het was voor zware kaarten aangezien het gebruikt werd bij architecten :)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je vaak moederborden inbouwt en of voedingen vervangt dan weet je dat op die plek het moederbord van stroom moet worden voorzien d.m.v. een brede stekker. Juist op die plek heeft het bord, in vrijwel alle kasten, geen ondersteuning terwijl zo'n stekker er toch stevig ingestoken moet worden. Om haarscheuren in het bord te voorkomen plaats je dan iets onder het bord, de vorige eigenaar heeft dat met een stevig schuimblokje gedaan maar ik geef meestal wat tegendruk door licht aan de rand van een bord te trekken tijdens het insteken van de voedingsstekker.
Pagina: 1