Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
De laaste paar maanden wordt hier steeds vaker ingebroken, met als hoogtepunt afgelopen weekend waarbij ze naast de diefstallen ook het bankstel kapot hebben gesneden en de muren besmeurd met cola. (WTF)

Ik heb nog en wifi webcam met infrarood sensors, niet geschikt voor buiten, die zou ik in de schuur kunnen zetten en dan heb ik prima zicht op zowel de achterdeur als de poort. Mocht er iemand binnen willen komen heb ik in iedergeval beeld (ja, ik sla de beelden remote op)

Alleen zie ik niets omdat het infrarood licht reflecteert op de raam en zie je verder buiten niets meer.

Nu kan ik het infrarood stukje uitzetten en buiten infrarood lampen ophangen, maar dat gaat me wat ver.

Zijn er opties welke ik kan nemen zodat infrarood licht wel door het raam gaat en niet reflecteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Normaal bij zichtbaar licht gebruik je daar een circulair polarisatiefilter voor maar of dit ook werkt voor IR licht durf ik niet te zeggen ;) Mooiste oplossing is IMHO om infraroodlicht buiten op te hangen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Vogelhuisje.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Ventieldopje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:38:
Normaal bij zichtbaar licht gebruik je daar een circulair polarisatiefilter voor maar of dit ook werkt voor IR licht durf ik niet te zeggen ;) Mooiste oplossing is IMHO om infraroodlicht buiten op te hangen.
d:)b
Zo even testen, geen idee of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Camera schuin zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27
Zelf heb ik met hetzelfde probleem te maken gehad.
Ik heb hiervoor een IR lamp buiten gehangen welke de voortuin in straalt. Daarna het IR licht van de camera afgedekt en in de instellingen aangegeven dat ik van de nacht-modus gebruik wil maken wanneer het donker is.

Zodoende heb ik buiten allemaal IR licht voor de camera en reflecteert er niets meer op het raam.

Zo'n lamp kost ongeveer een 10 euro op AliExpress en heeft een prima bereik voor dit soort doeleinden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je echt wat wilt zien zal je buiten infrarood moeten ophangen, je gaat het niet door het gewone glas heen kunnen gebruiken. Om dezelfde reden werken bewegingsmelders (PIR) niet achter glas.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1