Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-04-2019
Hierbij de uiteindelijke build inclusief een aantal benchmarks!

custom build 2

custom build

Benchmarks:

Time spy stress test: 99,4 stable
~50,3 fps average

Timespy:
- 7485 total
- 7361 graphics score
- 8350 cpu score
Firestike extreme:
- 10220 total
- 11188 graphics score
- 20261 physics
- 4273 combined

Cinebench R15
4.02 Ghz, AMD Ryzen 7 1700 Eight-Core Processor 1742

Ik wil iedereen graag bedanken voor alle adviezen en tips!

Uiteindelijk ben ik zelf erg blij met het resultaat en zie de reacties graag tegemoet. :)

Hier nog een definitieve onderdelen lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,-€ 300,-
1Asus ROG Crosshair VI Hero€ 233,95€ 233,95
1AMD Radeon RX Vega 64 Limited Edition 8GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 44,50€ 44,50
1Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass Zwart€ 76,-€ 76,-
1Asus MG278Q Zwart€ 503,-€ 503,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 159,-€ 159,-
1NZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 78,88€ 78,88
1Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US)€ 164,85€ 164,85
1G.Skill RIPJAWS MX780 RGB€ 52,23€ 52,23
1G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4€ 174,-€ 174,-
1Seasonic Prime Platinum 850W€ 185,75€ 185,75
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,-€ 164,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.161,11

[ Voor 255% gewijzigd door Rups444 op 06-09-2017 20:46 . Reden: Ik heb alles onderdelen inmiddels binnen en ik wil graag het resultaat delen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Kan je eventjes de vragen uit onderstaande link kopiëren en beantwoorden? (Vragen wbt budget en overklokken etc, bij punt 2). Je topic staat ook eigenlijk verkeerd, maar ik heb al een move aangevraagd. :). Als je toch bezig bent - gooi alles even in een overzichtelijk lijstje mbv de pricewatch (punt 4 in dat topic)
DAA beleid

Ik zie sowieso al wat puntjes, maar ik wacht even op je vragen / antwoorden.

[ Voor 32% gewijzigd door Nat-Water op 06-03-2017 17:51 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
Ik hoop dat het zo allemaal helder is en ik hoor graag van jullie!

:)

[ Voor 81% gewijzigd door Rups444 op 06-03-2017 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 21:30
Als ik mij goed herinner ging het bij intel CPU tray versies dat het garantie korter was, dan die van de boxed versies (die 3 jaar zijn bij intel iirc). Dat is de enige verschil voor de consument. Meestal kopen bedrijven die zelf hardware maken of in elkaar zetten de Tray versies (als OEM en zijn meeste gevallen ook Intel Partners met een apart garantie beleid). Ikzelf zou gewoon voor de boxed gaan. pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed

Die SSD m.2, in jou geval de Samsung 960, zijn nog vrij nieuw op de markt en nog al wat aan de prijzige kant daardoor. Ik zelf zou voor een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan bijvoorbeeld. Scheelt je wat minstens 40 euro en de meeste gaan het verschil in snelheid niet merken. Heb je een opslagschijf overwogen?

De opslag van die SSD kan snel vol raken, als je rekening houd met Windows 10 + updates, software, misschien zelfs foto's of filmpjes en daarboven games. Games kan die schijf heel makkelijk vol maken, vooral AAA-games. Tuurlijk niet zo snel, maar ik zelf vindt het altijd handig om een opslag schijf te hebben. en met games het enige schil dat je merkt tussen een HDD en een SSD is de laad tijd van (naar mijn ervaring) maximaal 5-10 seconden. Vindt ik persoonlijk niet waard om een SSD er vol mee te maken. :)

Mocht je toch gaan overwegen, dan is een goedkope HDD zoals een pricewatch: Seagate Barracuda Barracuda, 1TB of een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB al voldoende. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:23
Volgens mij kun je wel echt wat besparen op je voeding. Het model dat je nu hebt gekozen is een uitstekende voeding, maar ik acht hem zelf aan de dure kant als ik jouw specs en eisen zo zie (misschien in de toekomst eens beginnen met overklokken). Ik gok dat je met een goedkoper model van bijvoorbeeld Corsair (RM550x-RM650x eventueel) of vergelijkbare producten van concurrenten ook uit de voeten kan, maar daarvoor hebben we natuurlijk TheMask... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 06-03-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
bedankt voor de reacties, ik zit zelf nog erg te twijfelen over de monitor. verder is die boxed versie van de CPU inderdaad een goede overweging.

over het algemeen gebruik ik vrij weinig ruimte, ik heb nu ook 500gb waar van ik na 4 jaar nog ruim 200gb over heb. (ik maak veel gebruik van one drive en dergelijke voor opslag)

en ik zal die post van the mask even checken of ik daar nog wat kan besparen.

hebben jullie enig idee of de setup zoals hij nu staat nog compatibility problemen heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Rups444 op 06-03-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:13
Voor games heb je echt meer dan 500gb nodig, tegenwoordig gaan de meeste games tussen de 40-90 gb zitten. Ik heb binnen een jaar al 1 TB aan games, zijn allemaal de laatste AAA games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
Paprika schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:42:
Volgens mij kun je wel echt wat besparen op je voeding. Het model dat je nu hebt gekozen is een uitstekende voeding, maar ik acht hem zelf aan de dure kant als ik jouw specs en eisen zo zie (misschien in de toekomst eens beginnen met overklokken). Ik gok dat je met een goedkoper model van bijvoorbeeld Corsair (RM550x-RM650x eventueel) of vergelijkbare producten van concurrenten ook uit de voeten kan, maar daarvoor hebben we natuurlijk TheMask... :+

[...]
Was mij niet opgevallen, maar inderdaad ik ben het met je eens. Wat mij op de vraag lijdt naar @Rups444: ben jij van plan om SLI te gaan gebruiken na enkele jaren?

Zo niet, dan is een voeding zoals TheMask heel erg mooi heeft uitgelegd hier in -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 33" met een voeding van 550 Watt wel mee uit de wanten, zoals de pricewatch: Corsair RM550x of pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart.

Zo ja, dan is je huidige voeding wel voldoende of misschien kan je nog een stapje lager gaan om koste te besparen (alle beetjes helpen :+) en voor een pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 P2 of pricewatch: Corsair RM650x te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Pak een z270 bord ipv z170. Scheelt je een biosflash ;). Ryzen is trouwens ook interessant, maar ik heb zelf nog niet veel ervaring met die builds.

Verder is er al een hoop gezegd.

[ Voor 33% gewijzigd door Nat-Water op 07-03-2017 06:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
Nogmaals bedankt voor alle tips ik heb weer het een en ander gewijzigd, het geheugen hou ik voorlopig even zoals het is maar dat is ook niet zo'n groot probleem om die eventueel later nog bij te kopen. als ik over wil gaan op het kopen zijn er dan nog bepaalde dingen waar ik op zou moeten wachten? soms zie je als er nieuwe producten uitkomen dat andere in prijs zakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Rups444 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:13:
Nogmaals bedankt voor alle tips ik heb weer het een en ander gewijzigd, het geheugen hou ik voorlopig even zoals het is maar dat is ook niet zo'n groot probleem om die eventueel later nog bij te kopen. als ik over wil gaan op het kopen zijn er dan nog bepaalde dingen waar ik op zou moeten wachten? soms zie je als er nieuwe producten uitkomen dat andere in prijs zakken?
In Q2 gaan er nog wat dingen veranderen door AMD, de i5 kunnen nog flink in prijs zakken en daardoor ook nog de i7ens doordat de R5 en R3 komen in die periode maar daar is nog niet veel over bekend. En dan heb je voor een GPU nog de VEGA die ook in Q2 komen en van AMD zijn, daar is ook niet veel over bekend maar dat zou ook nog een prijsverlaging bij nvidia kunnen veroorzaken of voor een Vega zelf kiezen.
Dit jaar is zeer belovend en gaat de GPU/CPU markt omgooien of niet, ik zou wachten totdat VEGA en alle Zen processoren uit zijn (kan je veel geld gaan schelen maar misschien ook niet).
Interessant begin van het jaar zou je wel kunnen zeggen 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Paprika Je kan het tegenwoordig doen met het apenstaartje, quote is niet meer nodig. ;)
Rups444 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:13:
Waarom geen Ryzen CPU, zeker voor iemand die lang met het systeem wil doen is een veel snellere CPU zoals de Ryzen 7 verstandig. Voor een game als bijvoorbeeld Battlefield 1 is een i5 6600K, i5 7500/7600 minimaal vereist voor een soepele game ervaring in alle multiplayer maps. Een i7 7700K is dan wel iets sneller, maar heel veel sneller nu ook weer niet. Als je dan 5 jaar met de PC wil doen dan lijkt mij over enkele jaren een i7 7700K een beetje krap. Ook is een Ryzen 7 CPU niet heel veel duurder, dus dat lijkt mij sowieso een goede investering.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 439,-€ 439,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 192,-€ 192,-
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 541,50€ 541,50
1Silverstone Primera PM01€ 134,-€ 134,-
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 675,51€ 675,51
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 17,95€ 17,95
1NZXT Kraken X62€ 160,78€ 160,78
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 129,95€ 129,95
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.530,54

Zoiets bijvoorbeeld.

Met Ryzen 7 1700X CPU, lijkt mij de meest intessante CPU voor jou.
2x8GB Kingston geheugen dat in combinatie met dit moederbord op 2666MT/s moet kunnen lopen. Wil je ander geheugen dan moet je de QVL van het moederbord erbij pakken en het juiste setje opzoeken wat ook op 2666MT/s kan draaien.
Ook een moederbord met RGB, zo te zien heb je dat liever.
De CPU koeler heb ik niet veranderd, maar deze is wel erg overdreven, een 60 euro kostende luchtkoeler is normaal gesproken al stukken stiller en 100 euro goedkoper.
Voor de rest nog 50 euro bespaard op de GTX 1080, maar als je liever de rode Gaming X versie van MSI hebt kan dat natuurlijk ook.
SSD veranderd in gewoon een 2,5 inch SATA600 versie, de theoretische winst van een NVMe is leuk op papier, maar als de praktijk geen verschil brengt dan heb je er weinig aan. In jouw geval zou het in de praktijk geen verschil moeten zijn.
Voeding veranderd in een Corsair RM550x, stiller, goedkoper en zeker niet minder. Overigens is alles boven de 400W eigenlijk overdreven, maar aangezien er op dit moment geen vergelijkbaar goede voeding van rond de 400W is, is de RM550x de meest logische keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
bedankt for je reactie mask, alleen snap ik de keuze van de Ryzen niet helemaal. Ik ben sowieso niet zo thuis met AMD cpu's maar in reviews komt de I7 7700K steeds bovenaan en die is ook goedkoper is dit review bias of omdat het voor gaming niet veel uit maakt? (mijn CPU gebruik is voornamelijk gericht op gaming, is de ryzen dan nog steeds superieur aan de 7700K?)

en mijn 2e vraag is, is het moederbord wat je nu er bij hebt gedaan specifiek voor AMD?

als laatste inderdaad ik heb een beetje een zwak voor mooie kleurtjes en led's vandaar ook de MSI gaming X, en ook de night hawk RAM ik wil voor een rood thema gaan. een normale SSD is inderdaad misschien een betere optie.

@-The_Mask-
Ik heb nog wat meer onderzoek gedaan op internet en wat ik veel hoor is dat een CPU zoals de ryzen eigenlijk pas echt tot zijn recht komt met 1080TI of de nieuwe Titan, omdat de GPU hem anders in de weg zit.(ik wil je hiermee niet tegenspreken, jij hebt er waatschijnlijk veel meer verstandt van dan ik zelf maar dit zijn mijn ondervindingen)

[ Voor 20% gewijzigd door Rups444 op 07-03-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de aller laagste instellingen wint de i7 7700K het idd bijna altijd, maar dan heb je het wel over iets van 200 à 300 frames per seconde op die laagste instellingen. Speel je op normale instellingen dan zit er geen verschil in beide CPU's beide zijn nu gewoon genoeg om geen bottleneck voor een GTX 1080 te vormen.

De reden om dan toch een Ryzen 7 CPU te nemen is omdat het gewoon een flink snellere CPU is. Mochten games dus zwaarder worden en dat worden ze sowieso in de toekomst. Dan voldoet op een gegeven moment de i7 7700K niet meer, een Ryzen 7 CPU is echter sneller over de 50% sneller bij volledige belasting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask-

Aha ja ik snap het bedankt voor je uitleg, ik heb mijn setup weer aangepast. ik heb nog wel een andere vraag en dat is omdat ik dan nu voor een AMD CPU ga zijn er dan nog voordelen om deze te combineren met een AMD gpu (ik weet dat de GPU's nu niet te vergelijken zijn me die van nvidia maar omdat AMD in dit jaar nog met de VEGA zou komen)

Daarnaast kan ik dan flink wat geld besparen met free-sync tegenover de 200,- die je betaald voor g-sync.

Ook noemde je de cooling, ik heb voor een water koeler gekozen omdat ik er niet helemaal uit kwam welke lucht koeling goed is en of ik die kan passen naar de Ram omdat dat elkaar soms in de weg zit. zou de MSI Core Frozr L iets zijn voor mijn build? (Ik hecht veel waarde aan het rode thema en design)

[ Voor 23% gewijzigd door Rups444 op 07-03-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het bied geen voordeel om een Vega videokaart te combineren met een AMD CPU. Wat wel een voordeel is is FreeSync idd, waardoor je niet vast zit aan nVidia. FreeSync is gebaseerd op de open VESA Adaptive-Sync standaard, wat in principe elke fabrikant kan ondersteunen, ook nVidia. Hopelijk laat nVidia dan ook G-sync in de huidige vorm vallen, want het heeft geen voordelen wel één groot nadeel en dat is de grote meerprijs. Qua prestaties zal Vega waarschijnlijk rond de GTX 1080 en GTX 1080 Ti uitkomen. Precieze prestaties zijn niet bekend, maar zoiets valt te verwachten.

Wat betreft het rode van de MSI CPU koeler, het enige wat echt zal opvallen is de rode draak logo.

Afbeeldingslocatie: https://www02.cp-static.com/objects/multimedia/5/52e/1349865467_1822334759.jpg

Zo is het aanzicht van bovenaf waardoor je dus alleen de draak ziet en nog vier kleine rode vakjes op de fan. Een zwart koelblok waar je een rode fan of fan met rode LED's opzet zal meer rood uit stralen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask-
Denk je dat het het waard is om te wachten op de VEGA release in mei ongeveer?

Qua cooling heb ik nu de Master air maker 8 geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
Ik denk dat die door jouw gekozen, Cooler Master MasterAir Maker 8, de ram sticks gaan blokkeren aangezien de extra hoogte van de ram behuizing zelf. Ik zelf zou voor een pricewatch: Cryorig H7 kiezen. Stukken goedkoper, blokkeert de ram niet, heeft een vergelijkbare performance. Doet ook zijn werk prima voor een lichte/milde overclock.

Wil je een stuk verder/zwaarder gaan overclocken dan zou ik de pricewatch: Cryorig H5 Universal of een pricewatch: Noctua NH-U14S gaan overwegen.

Of je met je Cooler Master Air Maker 8 blijft of niet, in alle gevallen voor elke van deze CPU luchtkoelers moet je een AM4 kitje aanvragen bij het des betreffende fabrikant. Bij de meeste, als niet alle, is het am4 kitje gratis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@rain2reign

Goed punt inderdaad van dat am4 kitje, ik denk dat ik nog even ga na denken over de cooler master (je kan de fans ook verschuiven om ruimte te maken voor de Ram) maar de Cryorig H5 ziet er ook goed uit en dat scheelt toch weer 50,-.

heb jij toevallig een idee of de AMD VEGA het waard is om op te wachten? ze beloven erg veel maar dat was met de 480 ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
Voor de kaart zelf? Waarschijnlijk niet in mijn persoonlijke mening dan, maar het wachten zou ik zelf wel doen. Waarom? De kans is groot dat de prijzen kan en/of gaan dalen, maar dat is dan ook weer niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@Horatius Ik denk dat ik sowieso wacht op de 1080 TI dan zullen de 1080's ook weer wat goedkoper worden. en ik ben ook wel benieuwd naar de VEGA zeker als ik voor een Ryzen CPU ga.

[ Voor 32% gewijzigd door Rups444 op 07-03-2017 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rups444 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:56:
heb jij toevallig een idee of de AMD VEGA het waard is om op te wachten? ze beloven erg veel maar dat was met de 480 ook al zo.
Ze hebben in principe niks belooft met Vega, alleen wat specs en features genoemd waar je de prestaties niet aan kunt afleiden.

De RX 480 presteert zoals verwacht, R9 290X prestaties dat was al maanden van te voren verwacht. Alleen het verbruik is enkele tientallen watts hoger dan verwacht. Maar in de praktijk maakt het voor weinig mensen verschil als de videokaart 50W meer verbruikt.
rain2reign schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:59:
Voor de kaart zelf? Waarschijnlijk niet in mijn persoonlijke mening dan, maar het wachten zou ik zelf wel doen. Waarom? De kans is groot dat de prijzen kan en/of gaan dalen, maar dat is dan ook weer niet gegarandeerd.
Ik verwacht niet echt prijsdalingen. Ik verwacht wel dat het een interessantere kaart wordt dan de GTX 1080 en GTX 1080 Ti o.a. door FreeSync. Als het het wachten waard is dat verschilt simpelweg per persoon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask- ja heb je ook gelijk in, mijn verwachtingen waren waarschijnlijk te hoog voor de 480. Ik ga de VEGA gewoon afwachten de DOOM demonstratie met de vega+vulcan+ryzen setup zag er erg goed uit :)

Hebben jullie een tip voor het installeren van Windows, ik twijfel tussen het installeren op een aparte ssd of op de m.2 ssd. (De games worden ook steeds groter en ik ben bang dat ik met 500gb op de lange termijn te kort ga komen maar 1tb is simpelweg te duur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
@Rups444 Windows zou ik gewoon op je SSD installeren. Je gaat in de praktijk niks merken tussen een M.2 en een normale EVO SSD van Samsung bijvoorbeeld. Op papier staat het wel netjes, leuk en aardig, maar tenzij jij veel doet met benchmarking, testing of zware applicaties waarmee jij dagelijks gigantische bestanden(minimaal 1GB bijv. per bestand) kopieert of creëert.

De games die gaan zowiezo je SSD volmaken ook al hou jij hem vrij schoon, door alles wat je niet speelt te verwijderen. na 5-6 games plus media(foto's, fimpljes, etc.), wat software en windows updates(minste ruimte uit het rijtje).. En hoppa! Je SSD is weer bijna vol. Een betrouwbare 1TB HDD heb je voor ruim €50 zoals de pricewatch: Seagate Barracuda Barracuda, 1TB bijvoorbeeld.

Ik zou overigens de M.2 (NVMe) uit je rijtje halen en een SSD ervoor in de plaats doen. De M.2 (NVMe) is nog echt, vrij nieuw op de markt, laat staan in de Nederlandse consumenten markt. Veel te duur en je merkt als consument met gamen en applicaties letterlijks niks van in vergelijking met een SSD van Crucial of Samsung. Je kan voordat zelfde geld de HDD (link hierboven) in combinatie met een SSD (pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB of pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB) en dan hou je nog geld over ook.

Er zijn weinig applicaties die echt nut hebben aan de M.2 voor consumenten. De meeste dingen die daar baat bij hebben zijn echt zware intensieve applicaties en systemen, die de consument zoals jij en ik niets van af weten, gebruiken of simpelweg niet kunnen veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@rain2reign Ja is ook zo, mijn grootste motivatie voor een ssd is dat de laad tijden in games veel minder worden maar ik gebruik geen gigantisch zware programma's.

nu wordt het voorlopig even wachten tot de VEGA en de 1080TI uitkomen en dan maar zien hoe het uit pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
In mijn ervaring verschilt de laadtijd van een AAA-game op een SSD en een HDD ruim 5 seconde (plus/minus 1 á 2 seconden). Kan varieren voor anderen liggend aan het systeem, natuurlijk. Ik heb een FX-8120 als CPU met een SSD voor OS windows, een HDD voor games en opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door rain2reign op 07-03-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@rain2reign ik merkt het met mijn huidige pc voornamelijk bij battlefield 1 met het laden van maps in multiplayer (iedereen is dan al 30sec aan het knallen en dan moet ik now spawnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build, schopje naar DAA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:23
Heb je nog een speciale reden om nog altijd voor de EVGA voeding te gaan (weliswaar de 650W ipv de oorspronkelijke 750W variant)? Als je kijkt naar de leverbaarheid van de pricewatch: Corsair RM550x en de pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 P2 dan valt al snel op dat de Corsair stukken beter leverbaar is en ook nog eens veel meer webshops deze verkopen. Het verschil in rendement ga je nooit terugverdienen gezien het verschil tussen de 2 voedingen al snel 40 a 60 euro is afhankelijk van welke winkel je kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Rups444 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:03:
@rain2reign ik merkt het met mijn huidige pc voornamelijk bij battlefield 1 met het laden van maps in multiplayer (iedereen is dan al 30sec aan het knallen en dan moet ik now spawnen).
Kan het zijn dat je een wat oudere HDD hebt? Want 30 seconden is ruim overdreven, vooral bij online. Of je hebt een oude HDD die mss bijna vol is of niet geoptimaliseerd of je hebt hoge ping/niet constante internetsnelheid.

Niet je games op je SSD zetten bij de laatste AAA games online scheelt het hoogstens 20 opstart tijd, maar 3 seconden tussen de Maps door denk ik aangezien dat niet het zwaarst is. (En soms laden games gwn niet sneller ookal wordt niks 50% gebruikt). Alleen bij games waar je veel mods en addons gebruikt zal het je veel opleveren (cities: skyline, space engineers etc), of grote offline sp games, maar bij dat soort games is een minuut extra wachten de extra kosten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@Paprika Geen idee eigenlijk ik heb nu de Titanium van seasonic omdat die erg goed beveiligd is (en ik vind het design mooi, maar dat ter zijde) misschien toch de corsair overwegen... 80,- is wel een behoorlijk verschill.

@Horatius je mijn huidige HDD is redelijk oud

@-The_Mask- Hey The_Mask, ik had nog een korte vraag. Ik zit nu te denken om mijn build rondom de nieuwe AMD structuren te doen en me ook te richten op free-sync qua monitor. maar omdat de VEGA pas in het najaar komt zit ik er aan te denken om tot die tijd een rx480 te kopen.

Wat denk je hier van?

Groetjes,
Rups

[ Voor 29% gewijzigd door Rups444 op 11-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rups444 verstandig, al zou ik nog wel enkele weken wachten zodat alles goed beschikbaar is en je ook de beste onderdelen kunt kiezen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask- ja daar zat ik ook aan te denken zeker nu de AM4 moederborden nog nauwelijks getest zijn.. en ook is er nog weinig geoptimaliseerd voor de nieuwe technologie die de ryzen CPU gebruikt.

Als je mijn lijst zo bekijkt heb je dan nog dingen die je opvallen?
(sorry overigens als ik te veel vraag dan moet je het maar zeggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje duur moederbord, leuk voor als je wil overklokken met vloeibare stikstof koeling, maar voor mensen met lucht of waterkoeling nogal overdreven. De Ryzen 7 1800X met Wraith Max koeler is ook nog niet verkrijgbaar, maar misschien over enkele weken wel. Qua geheugen zorg dat je 2 reepjes neemt die single rank zijn en bij voorkeur wat te vinden is in de QVL.

Qua monitoren zie deze vijf met vergelijkbare specs en lees hiervan uitgebreide reviews om te zien welke het beste bij je past. Seasonic Prime serie is in mijn ogen nogal duur, een high-end voeding als de Corsair RM550x is ook gewoon een high-end voeding. Die enkele procenten dat de Prime Titanium serie beter kost gelijk tientallen procenten meer. Je kunt dan ook RM550x nemen met individueel gesleevde kabels voor ongeveer hetzelfde geld.

En zo'n posbandje is nutteloos, gewoon even iets van metaal aanraken voordat je begint met de componenten uit de doos te halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask- Wat bedoel je precies met QVL en single rank?

ik heb inmiddels al weer wat dingen aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Rups444 QVL is de lijst op de site van de moederbord fabrikant met daarin geteste geheugenreepjes.

Single Rank of Dual Rank is hoe de geheugenchips zijn aangesloten. Dual Rank is zwaarder voor de geheugencontroller waardoor een minder hoge frequentie mogelijk is. Bij een minder hoge frequentie heb je echter ook minder bandbreedte wat weer zorgt voor mindere prestaties.

Vandaar dat je bij AMD's AM4 geheugen wil zoeken dat op tenminste 2666MT/s kan draaien in dual-channel en om dat te bereiken heb je (bijna) altijd Single Rank nodig op dit moment bij AM4.

Veel geheugen fabrikanten geven echter niet altijd de volledige specificaties waardoor het soms moeilijk is om te achterhalen als het geheugen Single of Dual Rank is. Maar als je kijkt op de QVL van het moederbord dan zie welke setjes gegarandeerd 2666MT/s halen en welken ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask- ahh weer wat geleerd, Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rups444
@-The_Mask- @rain2reign @Nat-Water @Horatius @Paprika

De pc is inmiddels helemaal compleet en in de intro heb ik een aantal foto's en benchmarks gedeeld!

In ieder geval erg bedankt voor alle tips en adviezen.

Groetjes Rups.

:+

[ Voor 47% gewijzigd door Rups444 op 06-09-2017 20:44 ]

Pagina: 1