Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi valt tijdens gebruik gewoon weg

Pagina: 1
Acties:

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:07
Heren en dames,

Na veel gezoek, zoekfunctie is top trouwens, heb ik al heel veel dingen gedaan om mijn wifi "probleem"op te lossen.

Wat is het probleem? Tijdens gebruik of na het openklappen van de laptops uit slaapstand valt de wifi weg.
Er komt zo'n mooi uitroep teken te staan en je kan de verbinding verbreken en dan weer maken.

Iig zo gaat bij mijn latop Intel Centrino Wireless-N 1000 wifi kaart ( Firmware 15.11.0.9 ) . Erg vervelend tijdens een potje WOT.
Echter bij mijn vrouw met een Qualcom Atheros AR9485 kaart ( Firmware 10.0.0.341 ) moet de hele laptop opnieuw opgestart worden.
Dit gaat allemaal in samenwerking met een AC68U

Zal ook even posten wat ik wel heb gedaan.

-Blijkbaar waren geen lid van een thuisgroep, echter zie ik hier geen reden mbt de verbinding.
- Alle energie besparende maatregelen uitgezet en alles staat op maximale prestaties.
-In de router staat niks anders ingesteld na een fabrieksreset met laatste firmware. Enige wat ik heb gedaan is de vertrouwde SSID met wachtwoord ingevoerd.
-Telefoons (2x) en Ipad 2, LG TV en Ziggo ontvanger hebben overigens nergens last van.

Ik zou graag hiervan af willen, heb al vele uurtjes gelezen en gedaan, maar tot dusver geen resultaat

Asus GL703VM

Verwijderd

In je apparaatbeheer kun je de instellingen van je Wi-Fi adapter aanpassen (ga daar naar kopje energiebeheer) Check even of ingesteld staat dat je laptop deze uit zet, als deze in slaapstand gaat.

Volgens mij staat dat los van je algemene energieinstellingen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Wom

Heb een soortgelijk probleem gehad waarbij WiFi vreemd gedrag gaf na opstarten uit slaapstand. Na het activeren van de volgende policy, Always wait for the network at computer startup and logon, was het probleem opgelost bij mij.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sylver84
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:38:
In je apparaatbeheer kun je de instellingen van je Wi-Fi adapter aanpassen (ga daar naar kopje energiebeheer) Check even of ingesteld staat dat je laptop deze uit zet, als deze in slaapstand gaat.

Volgens mij staat dat los van je algemene energieinstellingen.
Is niet aangevinkt
Wom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:41:
Heb een soortgelijk probleem gehad waarbij WiFi vreemd gedrag gaf na opstarten uit slaapstand. Na het activeren van de volgende policy, Always wait for the network at computer startup and logon, was het probleem opgelost bij mij.
Snap wat je bedoelt maar hoe doe ik dat

Asus GL703VM

• Wom

Wom

Sylver84 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Is niet aangevinkt

[...]

Snap wat je bedoelt maar hoe doe ik dat
Even een snelle c/p:

Go to Start -> type in "gpedit.msc" in the run/search field.

In the Local Group Policy Editor that pops up, go to "Computer Configuration" -> "Administrative Templates" -> "System" -> "Logon" -> "Always wait for the network at computer startup and logon"

Double click the latter and set it to "enabled".

• Sylver84
Wom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Even een snelle c/p:

Go to Start -> type in "gpedit.msc" in the run/search field.

In the Local Group Policy Editor that pops up, go to "Computer Configuration" -> "Administrative Templates" -> "System" -> "Logon" -> "Always wait for the network at computer startup and logon"

Double click the latter and set it to "enabled".
Heb W10 Home

Asus GL703VM

• Wom

Wom

Probeer dit eens: https://answers.microsoft...-9205-fd7755b904f4?auth=1

In tweede reactie staat een linkje naar download van GPEDIT.MSC. Wel even door de virusscanner halen aangezien ik de bron niet ken.

• Sylver84
Wom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:08:
[...]

In tweede reactie staat een linkje naar download van GPEDIT.MSC. Wel even door de virusscanner halen aangezien ik de bron niet ken.
Done ga dit eens testen de komende dagen.

Mochten er meer suggesties zijn hoor ik het graag hou dit topic in de gaten

Asus GL703VM

• Sylver84
Wom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Virus scan said its safe !

Asus GL703VM

• Sylver84
Helaas geen soelaas, na slaap stand start ie netjes op, maar zodra ik hier een post wil plaatsen krijg ik : ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Daarna hersteld deze vanzelf en start ik WOT, inloggen gaat niet omdat ie er weer uitknikkert. Hersteld wederom zelf.......

Groupkey rotation interval ?
DHCP lease ??

Snap de begrippen maar kan ik het daar zoeken?

[ Voor 15% gewijzigd door Sylver84 op 06-03-2017 19:36 ]

Asus GL703VM

• Sylver84
Beveiliging van WPA2 terug geschroeft naar AES, ik heb een idee dat de network kaarten te oud zijn en dus niet met de group rotation om kunnen gaan.
Tevens bij geeft de network kaart van me vrouw aan dat ze maar 72,2 mbps doorkrijgt waar de mijne 144,4 mbps doorkrijgt net als onze telefoons en ipad. Dit terwijl de antenne's allebei 1x1 zijn

Asus GL703VM

Pagina: 1