Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Beste Tweakers

Mijn vraag:

Sinds vandaag komt mijn externe hdd niet meer op toeren bij inschakelen. De PC herkent de hdd ook niet.
Ik heb een geluidsfragment gemaakt om duidelijk weer te geven wat er gebeurd bij het inschakelen.
Ik heb de FAQ doorgelezen en de geluidsfragmenten van voorkomende problemen beluisterd maar ik kan niet achterhalen waar exact de fout zit. Graag hoor ik jullie input om dit op te lossen.

https://www.dropbox.com/s...0Schijf%20Geluid.m4a?dl=0

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Samsung HD204UI (2TB)
Altijd behuisd in een externe case
Gebruikt voor data opslag als foto's en videos. (vrij belangrijke data voor mij)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Visueel niks zichtbaar beschadigd.
Direct gekoppeld aan een pc met eenzelfde resultaat.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Hoi Kris,

Zou je een kunnen kijken bij apparaatbeheer, kun je eens kijken of de HDD daar wel herkent word.

Windows 7:
1. klik op start
2. rechter muisknop op computer
3. kies voor beheren.

Windows 10:
1. klik met rechtermuisknop op start links onder.
2. kies voor computer beheer.

Je kan ook eens bij schijfbeheer kijken of de HDD daar wel herkent word. Schijfbeheer vind je in het zelfde menu als computer beheer. Kom je er niet uit zou het fijn zijn om Printscreens mee te sturen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
Bedankt voor je reactie. Ik vind de HDD niet terug onder schijfbeheer of computerbeheer en opslagapparaten. Ik gebruik overigens windows 10. Nu heb ik gelezen dat het probleem niet direct aan de schrijf hoeft te liggen maar aan de aansturingsmodule van de HDD. Ook het koelen van de schijf (kort of lang) kan zou helpen. Tot dusver wil ik dit soort dingen niet gaan doen tenzij het een allerlaatste kans betreft. Ik heb gezocht op HDD doesn't spin up. Dit is ook letterlijk het probleem. Er komen overigens geen andere (gekke) geluiden bij het inschakelen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
Iemand die nog een optie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Als ik het geluidsfragment zo hoor dan probeert de schijf op te spinnen zonder resultaat. Ik zou hier niet verder mee bezig gaan. Als er belangrijke data op staat kan je kan de harde schijf beter opsturen naar Seagate. Die kunnen eventueel gelijk een reparatie of data-recovery uitvoeren als dit nodig is. Volgens mij betaal je als je niks laat doen iets van €50 onderzoekskosten, of de reparatiekosten.

http://www.seagate.com/nl/nl/services-software/recover/

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 19:25
ik hoop dat je nog een backup hebt, want dit klinkt als overleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarNaige
Toevoeging:

Ondertussen heb ik een laatste poging ondernomen door de HDD eerst in de vriezer te leggen (goed ingepakt).
Daarna een aantal tikken gegeven op de zijkant van de case. Dit heeft geholpen om mijn bestanden te verplaatsen naar mijn nieuwe HDD (bijna 2 TB aan bestanden). Dit heeft mij gelukkig een hoop kosten gescheeld maar het risico is aanwezig dat dit fout gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mooi opgelost KrisNL. Nu vooral deze onbetrouwbare schijf niet meer gebruiken en zorgen dat je voortaan je data altijd op twee plaatsen hebt. (Backup)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doet mij denken aan een Seagate Pipeline HD (320GB) die ik van de week net weggegooid gerecycled heb..

spinde ook niet meer op.. ferme tik er tegen en daar ging ze... elke benchmark, andere test foutloos.. behalve een melding mbt spinups in de SMART info.. verder geen fouten..

maar om nou elke keer dat ding een tik te verkopen.. nee dankje wel :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugroen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Aleereerst in de BIOS kijken , daar moet je de disk kunne zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:21

br00ky

Moderator Harde Waren
@Maugroen let even op hoe oud een topic is. Ik mag hopen dat TS na 7 jaar wel een oplossing heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.