0-op de meter nieuwbouw woning BTW zonnnepanelen terugvragen

Pagina: 1
Acties:

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
We gaan een 0 op de meter nieuwbouw woning kopen.

Is het gebruikelijk dat daar dan de factuur van bijvoorbeeld de zonnepanelen bij zit zodat ik de BTW kan terug vragen van de belasting?

Hoe zit het met de warmte pompboiler daar zit toch ook subsidie op of hebben we daar geen aanspraak op omdat deze al in het huis verwerkt zit?

Iemand een idee?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik zou zeggen, vraag het aan de verkoper! Dit zijn allemaal zo specifieke vragen.

Maar in de regel is de subsidie al naar de bouwer en krijg je één aanneemsom. Wel zou je om de specificatie kunnen vragen voor de zonnepanelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Op zich erg interessant, ondanks dat het misschien specifieke vragen zijn.

Je koopt een nieuwbouwwoning idd voor een bepaalde aanneemsom van een aannemer, projectontwikkelaar oid, waar de panelen in verwerkt zitten. Maar dan nog lijkt het mij dat je daar een factuur van zou moeten kunnen krijgen om hier idd de btw van terug te kunnen vragen. Je hebt ze immers betaald, al is het in een totaalfactuur.....

Heb je al meer info kunnen krijgen topicstarter?

• KoRnboy112
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:36:
Op zich erg interessant, ondanks dat het misschien specifieke vragen zijn.

Je koopt een nieuwbouwwoning idd voor een bepaalde aanneemsom van een aannemer, projectontwikkelaar oid, waar de panelen in verwerkt zitten. Maar dan nog lijkt het mij dat je daar een factuur van zou moeten kunnen krijgen om hier idd de btw van terug te kunnen vragen. Je hebt ze immers betaald, al is het in een totaalfactuur.....

Heb je al meer info kunnen krijgen topicstarter?
Heb navraag gedaan bij de makelaar, er is niks meer te halen >:) . Eventuele voordelen zijn al geïncasseerd (waar mogelijk) door de uitvoerende.

Verwijderd

Oh, toevallig van de week zelf het eea nagevraagd bij onze architect. Kunnen de factuur van de panelen gewoon krijgen. Kwestie van inschrijven bij de KVK-online en indienen.
Schijnt dus nog wel te kunnen

• KoRnboy112
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:46:
Oh, toevallig van de week zelf het eea nagevraagd bij onze architect. Kunnen de factuur van de panelen gewoon krijgen. Kwestie van inschrijven bij de KVK-online en indienen.
Schijnt dus nog wel te kunnen
Oké vreemd, ik zal het in een later stadium nog eens vragen bij de kopersbegeleiding.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12

Dido

heforshe

KoRnboy112 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:21:
Heb navraag gedaan bij de makelaar, er is niks meer te halen >:) . Eventuele voordelen zijn al geïncasseerd (waar mogelijk) door de uitvoerende.
Wat subsidies betreft zal dat kloppen, maar het BTW-verhaal is wat anders. Jij wordt, door energie te leveren, ondernemer voor de belastingdienst. Dat betekent dat jij zowel BTW moet afdragen als mag terugvragen. Aangezien die aannemer jou gewoon die panelen verkoopt (en zijn arbeid) en daar gewoon BTW over rekent, is het erg flaquw als hij jou voor dat stuk geen factuur wil maken zodat jij je daadwerkelijk betaalde BTW terug kunt vragen.

Wat betekent mijn avatar?

• KoRnboy112
Dido schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Wat subsidies betreft zal dat kloppen, maar het BTW-verhaal is wat anders. Jij wordt, door energie te leveren, ondernemer voor de belastingdienst. Dat betekent dat jij zowel BTW moet afdragen als mag terugvragen. Aangezien die aannemer jou gewoon die panelen verkoopt (en zijn arbeid) en daar gewoon BTW over rekent, is het erg flaquw als hij jou voor dat stuk geen factuur wil maken zodat jij je daadwerkelijk betaalde BTW terug kunt vragen.
Dit is wat er me terug gestuurd is vanuit de makelaar. Alle panelen worden met de bouw van de woning direct meegenomen met de bouw van de woning..

Mijn vraag;

Ontvangen we terzijde tijd ook de factuur van de zonnepanelen i.v.m. de teruggave van de BTW?
Zitten er op de installaties ook subsidies waar we recht op hebben en we zelf nog moeten aanvragen?

antwoord;

De woning wordt verkocht inclusief alle installaties ed.

Indien er sprake zou zijn van subsidies zou dit voor de bouwer gelden en niet voor de uiteindelijke koper. Ook facturen van bouwmaterialen ed zullen geen onderdeel zijn van een eventuele aankoop.

Maar mogelijk dat er nog wat te onderhandellen valt denk ik met de aannemer, wie weet :+

[ Voor 3% gewijzigd door KoRnboy112 op 04-06-2017 12:50 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

BTW terug krijgen is geen subsidie. Die aannemer heeft dat ook niet terug kunnen vragen voor zichzelf want hij heeft ze niet op zijn eigen aansluiting aangesloten.

Als ik panelen door een zonnepanelenvoer(lees aannemer) laat installeren krijg ik ook gewoon de bon en kan ik de BTW terugvragen.

Dus kutantwoord van de architect.

Waarom? Omdat het kan!!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is zeker mogelijk, maar vooral afhankelijk van de bouwer.

Bij 'EERB' is het in de faq opgenomen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:40

wij

Bij mijn projectmatige nieuwbouwwoning kregen we een pro-forma factuur van de bouwer puur voor het terugvragen van de btw. Hierop stonden de kosten van de panelen, omvormer en installatie daarvan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12

Dido

heforshe

Dus of ze zijn gewoon te belazerd om even een pro-formafactuurtje te maken, of ze snappen het idee van BTW-terggave niet en denken dat je het over subsidies hebt.

Je zou positief kunnen blijven en ze met enige extra uitleg opnieuw de vraag kunnen voorleggen.

Wat betekent mijn avatar?

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-01 20:49

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Je kunt het ook ex zonnepanelen laten opleveren, en zelf regelen. Ben je vaak (stuk) goedkoper uit. Een familielid van mij gaat nieuw bouwen en krijgt bijna 2800 terug. Dat waren 6panelen+omvormer. Zelf nadien regelen is stukken goedkoper. Nu werd er me 1,53 per Wp gerekend inc btw. ( 6x 295Wp panelen)

En warmtepomp kun je volgens mij alleen subsidie op krijgen als die naderhand geplaatst word, en deze niet nodig is om de EPC norm te halen.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Pagina: 1