[AMD] Hulp nodig met drivers

Pagina: 1
Acties:

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 20:45
Iemand hier ervaring met AMD drivers?
Ik heb net een AMD kaart in mijn PC gestopt en heb er nu al spijt van als ik door die drivers heen aan het bladeren ben 8)7

Ik kan digital vibrance niet vinden, kan wel custom resolutions maken, maar kan niet van resolutie switchen...

Ook kan ik geen full hd @ 76hz meer doen (maar tot 71hz) want dan krijg ik een zwart beeld (met nvidia wel mogelijk) en daarbij kan ik geen 1280x1024 meer als custom resolutie instellen dan krijg ik een error :S

Snap hier niks van... Iemand zin om even te skypen / teamspeaken? Bij voorbaat dank!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Je kan zelf een custom resolutie aanmaken in de driver met gewenste hertz. Tabje display, en dan onderaan Custom resolutions.

https://vibrancegui.com/

Om een of andere reden is dat er sinds de laatste relive update eruit gegooid maar je kan dit programmatje ervoor gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door legendareN op 06-03-2017 15:21 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
Je kunt ook een versie van CCC pakken uit een oudere driver, zie mijn vraag + reply op Guru3d:

http://forums.guru3d.com/...p?p=5398722&postcount=182

AMD is al maanden aan het klooien met "advanced" driver settings. In de Crimson driver UI zit ergens links boven een linkje naar het oude Catalyst Control Center (advanced settings), echter een hoop settings ontbreken. Geloof dat het idee is dat de settings uit CCC ergens in de nieuwe UI terecht komen.

Ik was op zoek naar de oude overscan/underscan settings voor een HDTV. Er is nu alleen GPU scaling,

Was een reden om mijn nieuwe RX460 te dumpen en naar "team green" over te lopen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
loekf2 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:37:
Ik was op zoek naar de oude overscan/underscan settings voor een HDTV. Er is nu alleen GPU scaling,
Bij display settings in Crimson zit er gewoon over/underscan in. Maar enkele andere opties zijn idd nog niet overgezet, digital vibrance zie ik er niet bij staan.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
r100 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Bij display settings in Crimson zit er gewoon over/underscan in. Maar enkele andere opties zijn idd nog niet overgezet, digital vibrance zie ik er niet bij staan.
Die stond er wel bij als je via Voorkeuren / Aanvullende radeon instellingen ernaar toe gaat. Alleen zelfs uit dat beperkte CCC menutje is het sinds Relive verwijderd.

vibrance.gui wat ik gelinkt had werkt prima.