Moederbord kortsluiting of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vinnies
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoi,

Afgelopen vrijdag werd mijn computer steeds trager en heter bovendien. En begon uit te vallen. Ik dacht ik laat het ding even twee dagen rusten en dan bekijk ik het weer. Toen wanneer ik hem opstart meteen in Boot Menu terecht kom (van Thosiba). Ik denk dat mijn laptop beschadigd is wellicht door mijn voeding, want Laptop werd alleen heet wanneer mijn voeding erin zit. Hoe kan ik checken wat het precies kan zijn?

Mijn laptop:"
Toshiba : satellite S50-8-150
Windows 10
8 GB Ram
i7 processor

Hoop dat u me kunt vertellen wat te doen? en tot hoe duur de reparatie op kan lopen en waarvan dat afhangt.

Met vriendelijke groet,
Vincent

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:05
Stof uit de koelvinnen blazen (meest waarschijnlijke) door ophoping kan je fan waarschijnlijk niet genoeg koelen.

Kan zijn dat je HDD defect is. Een plotseling langzame PC kan duiden op een defecte HDD.
Als je direct naar de BIOS gaat kan het zijn dat je laptop de HDD niet meer kan vinden.
Dit kun je controleren om in je bios bij sata apparaten te kijken, of er een HDD bij staat.

Als je bad sectoren wil controleren kun je bijvoorbeeld met Hirens 10.6 een bootable DVD of usb maken, en hiervan booten. Daarna kun je "HDD regenerator" draaien, en kun je zien of er ergens bad sectoren zijn.

Mocht je er zelf niet uitkomen breng hem naar de lokale PC boer, en laat hem repareren. Mocht je HDD toch defect zijn kies dan meteen voor een SSD :)

[ Voor 122% gewijzigd door Clavis op 06-03-2017 14:51 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe technisch/ handig ben je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vinnies
Heb ooit mijn eigen PC in elkaar gezet, en dingen vervangen erin (met de hulp van youtube). Heb geen achtergrond in de techniek.Laptop is lastiger hoor ik van iedereen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je onder op kijkt door de roosters zi je dan stof zitten?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vinnies
Niet veel, dus daaraan kan het niet liggen door stof.
Heb nu net de accu eruit gehaald, adapter wordt niet heet.

Ik krijg nu zelfs geen bootable device deteced restart.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Vinnies schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:51:
Niet veel, dus daaraan kan het niet liggen door stof.
Heb nu net de accu eruit gehaald, adapter wordt niet heet.

Ik krijg nu zelfs geen bootable device deteced restart.
In de BIOS de boot order goed zetten. Je HDD of SSD op boot device één zetten. Wellicht heeft de de laptop een APK'tje nodig. :P Nieuwe koelpasta en de koelvinnen even schoonmaken. Het zijn aardig wat schroeven die je los moet maken, zie. Dit vereist wel even wat geduld. Als je er echt weinig van weet, dan zou ik voorzichtig zijn.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Pagina: 1