Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wellicht domme vraag maar de koffie komt niet echt aan vandaag.

Ik heb een nieuwe PS4 en een vrij nieuwe 5.1 speakerset. Zo eentje met blu-ray en een overvloed aan aansluitingen. (Samsung HT-F5500) En een tv van 10 jaar oud met volgens mij alleen maar 'in'- aansluitingen. Waaronder maar 1 hdmi kabel. (Samsung LE26R32B)
Als ik nu het geluid van de PS4 over die speakerset wil krijgen...wat zou ik dan moeten doen? Of gaat dat gewoon niet. Beeld gaat naar de tv via de enige HMDI aansluiting van de tv. Tulpaansluiting van de speakerset naar de tv zorgt dat de tv geen geluid meer produceert uit interne speakers, maar ook niet uit de speakerset. Die dan op 'aux' staat. Wat mis ik hier?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 15:23
Er zit op je HT-F5500 een HDMI in even als een optical in. Als je je PS4 nu aansluit met HDMI op je FT-F5500 en dan vanuit daar door naar je TV.

Anders kan je nog je PS4 met optical naar je F5500 doen en dan ook PS4 met HDMI naar je TV. Moet je alleen op je PS4 instellen dat het geluid via de optical loopt.

(ervan uitgaande dat je PS4 een optical out heeft, mn PS3 had dit wel namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Wat zegt de handleiding van de Samsung HT-F5500? De Playstation 4 heeft HDMI (beeld en geluid) en Optisch (geluid), de Samsung HT-F5500 heeft van beide types ingangen. Iets van eigen inzet wordt op GoT toch wel verwacht. Het naast elkaar leggen van de handleidingen is toch wel het minste wat je kan doen.

Beeld en geluid naar de TV en dan vanuit de TV weer geluid terugsturen naar de home cinema zou ik nooit doen. De kans dat je niet alle formaten of überhaupt 5.1 door kan sturen is aanwezig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kypo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:35:
Er zit op je HT-F5500 een HDMI in even als een optical in. Als je je PS4 nu aansluit met HDMI op je FT-F5500 en dan vanuit daar door naar je TV.

Anders kan je nog je PS4 met optical naar je F5500 doen en dan ook PS4 met HDMI naar je TV. Moet je alleen op je PS4 instellen dat het geluid via de optical loopt.

(ervan uitgaande dat je PS4 een optical out heeft, mn PS3 had dit wel namelijk)
Yes that's it. Thanks! :>

Nooit aan die volgorde gedacht. Ook niet omdat gewoon tv het op die manier dan niet gaat doen. Maar dat hoeft ook niet per se op die speakers. Nu gewoon Ps4-> hmdi -> speakers -> hdmi -> tv en dat werkt.

@FeaR - dat had ik wel gedaan maar daar stond echt niks nuttigs in.
(https://www.manualshelf.c...b/user-manual-german.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 15:23
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Yes that's it. Thanks! :>

Nooit aan die volgorde gedacht. Ook niet omdat gewoon tv het op die manier dan niet gaat doen. Maar dat hoeft ook niet per se op die speakers. Nu gewoon Ps4-> hmdi -> speakers -> hdmi -> tv en dat werkt.

@FeaR - dat had ik wel gedaan maar daar stond echt niks nuttigs in.
(https://www.manualshelf.c...b/user-manual-german.html)
Om het helemaal af te maken ;) Staat er naast de optical in op je FT5500 nog toevallig AUX in?

In dat geval kan je vanaf je TV met een 3.5 jack naar Tulp gaan ;) Dan loopt al het geluid via je FT5500 namelijk. Ik weet alleen niet wat dat doet met je volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kypo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Om het helemaal af te maken ;) Staat er naast de optical in op je FT5500 nog toevallig AUX in?

In dat geval kan je vanaf je TV met een 3.5 jack naar Tulp gaan ;) Dan loopt al het geluid via je FT5500 namelijk. Ik weet alleen niet wat dat doet met je volume.
Super, thanks! Had ik nog niet aan gedacht. Volume is prima. Doet het alleen op de voorste speakers maar dat is logisch op die manier. Heb nu speakerset/tv-kastje op een hdmi switch naar de tv, dus even die switchen en op stereosysteem tussen hdmi/aux switchen en heb tv en ps4 op mn stereosysteem. Thanks! :*)
Pagina: 1