Upgrade Windows 10 wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:20
Sinds gisteren probeer ik Windows 10 op een laptop te krijgen. Eerst bleef de upgradeassistent hangen op 99%. Poging 2 met uitgeschakelde updates (had gelezen dat dat een oorzaak kan zijn) en ja hoor... 100% en de installatie werd uitgevoerd. Ik wachtte geduldig af. Echter na de 2e reboot een zwart scherm met kort daarna de melding dat de boel weer werd hersteld naar Windows 7. Het gebeurde ongeveer bij 71% van de installatie.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Je doet een upgrade van Windows 7 naar 10 AU (1607)?

Probeer het eens met een oudere versie van Win10, zoals 1511 (10586) .
Er zijn wat issues met de AU versie van 10.
http://windowsiso.net/win...u2-iso-download-standard/

En anders eens een clean install op een andere partitie proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door TanteBeth op 06-03-2017 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Backup maken van je Data en instellingen (Favorieten etc) en gewoon een clean install doen. Draait gelijk als nieuw. Zet na je installatie je Data terug op D partitie en maak een image van je C Schijf. Ben je bij problemen in de toekomst weer snel up and running. Voor tips kijk hier: https://www.schoonepc.nl/windows10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

TanteBeth schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:52:
Je doet een upgrade van Windows 7 naar 10 AU (1607)?

Probeer het eens met een oudere versie van Win10, zoals 1511 (10586) .
Er zijn wat issues met de AU versie van 10.
http://windowsiso.net/win...u2-iso-download-standard/

En anders eens een clean install op een andere partitie proberen.
Nadeel is wel dat de enige gratis upgrade via de AU versie kan, anders moet het met Win10 licentie. Daar ligt het struikelblok denk ik ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
"Nadeel is wel dat de enige gratis upgrade via de AU versie kan""

Waarom? Waar staat dat? Als je het voor 29-7-16 had geupgrade had het toch ook gewerkt?
Bovendien kan je weer terug naar Win7 als het inderdaad is zoals je schrijft.

Of bedoel je dat de ISOs op die site anders zijn dan wat indertijd met de Media Creation Tool kon worden gedownload? Ze lijken hetzelfde. Komen ook van de MS site af.

[ Voor 42% gewijzigd door TanteBeth op 06-03-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Het is indd de gratis versie (die voor ondersteunende technologie). Ik heb het vannacht weer geprobeerd, maar toen ik beneden kwam stond vrolijk weer het W7 loginscherm ervoor... wederom mislukt.

Het is overigens een Samsung Netbook met W7 Starter. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt of dat het in de bios misgaat o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probeer eens een versie van Windows 10 te installeren (weet even de exacte build niet, maar dacht vanaf build 1511, zoals @TanteBeth aangeeft. Volgens mij is dat de eerste build waarbij je na de installatie de key (van Windows 7 in jouw geval) kan invullen en activeren.

Maak dus voor de zekerheid eerst een backup! :) Daarna kun je een clean install doen en de W7 key gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gisteren nog 2 pc van windows 7 naar windows 10 upgrade gedaan. Geen AU of niets nodig. Gewoon zien dat je oude media creation tool gebruikt om je iso/usb te maken van VOOR de anniversary update. Als de iso van erna komt werkt het niet of is het een heel gedoe.

Stuur maar DM als je de oude niet meer kan vinden, dan stuur ik je wel linkje.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Nou, ik ben al verder gekomen dan daarvoor met de oude van azz_kikr. Nogmaals tnx! :)

Echter gaat het toch vlak voor het einde van de installatie wederom fout, namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dD8cg2J.jpg

Wat een gedoe om W10 erop te krijgen! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Doe eens een diskcheck voor de zekerheid.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Doe gewoon een clean install en gebruik het tool gatherosstate om de WIN10 licentie te genereren.

Check:
TenForums.com: Clean Install Windows 10 Directly without having to Upgrade First
By default to get the free Windows 10 offer, you would normally need to upgrade to Windows 10 on your activated Window 7 or Windows 8.1 PC to register the activation of Windows 10 for your PC on Microsoft's activation servers. Afterwards, you would be able to clean install Windows 10 on the PC anytime, and have Windows 10 automatically activated.

This tutorial will show you how to directly clean install Windows 10 on your activated Window 7 or Windows 8.1 PC without having to upgrade first, and have Windows 10 legally activated afterwards.

You must be signed in as an administrator to be able to do the steps in this tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Zucht... het is eindelijk gelukt hoor met een clean install. Iedereen bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1