Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3G/4G als internet in huis (goedkope oplossing)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:58
Mijn vraag
Binnenkort hebben we een nieuwbouwwoning en daar gaat een alarm- en camerasysteem werkzaam zijn, zeker gezien de diefstal rond om net afgebouwde huizen (de meterkasten etc zijn erg gewild blijkbaar)

Nu heb ik dan nog geen internet en hoop ik dat na een maand tijdens de definitieve verhuizing te hebben, maar tot die tijd heb ik dus een tussenoplossing nodig. En wil daarvoor mijn 4G tablet gaan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
4G tablet
Router (archer C7 v1)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-4G modem: om daar nou een bedrag van 100 euro aan uit te geven voor minder dan een maand vind ik eigenlijk best zonde.

Wat voor opties zou ik nog kunnen bedenken mar ik niet weet of het werkt:
-Tablet de internetverbinding via USB-tetheren naar een apart als deze:
https://www.routercenter....74/tp-link-tl-mr3020.html

-tablet als hotspot instellen en dan een WIFI repeater met netwerkkabel nemen.

Verder lees ik nog dingen als WDS, maar hier kom ik niet zo mee uit wat ze nou precies bedoelen.

Graag hoor ik jullie ervaringen en oplossingen.

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wees verstandig zorg dat in ieder geval de verzekering meteen bij overdracht ingaat. Zorg dat het zo snel mogelijk er bewoond uitziet. Want helaas voordat jij gebeld hebt en gekeken en/of er politie is zijn hun al weer weg. Tip plak meteen stickers van een beveiligingsbedrijf op de ramen, als de buren ze niet hebben loop jij minder risico.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Frogmen schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:50:
Wees verstandig zorg dat in ieder geval de verzekering meteen bij overdracht ingaat. Zorg dat het zo snel mogelijk er bewoond uitziet. Want helaas voordat jij gebeld hebt en gekeken en/of er politie is zijn hun al weer weg. Tip plak meteen stickers van een beveiligingsbedrijf op de ramen, als de buren ze niet hebben loop jij minder risico.
De verzekering moet rond zijn voor de overdracht (is een verplichting wat de aannemer als het goed is ook heeft aangegeven)

Wellicht ten overvloede maar laat geen duur gereedschap in het zicht liggen (dan wordt het ook al minder intressant)

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Er bestaan systemen waar een sim kaart slot standaart is ingebouwd, alsook kan je misschien vragen om tijdelijk een gsm zender te plaatsen die voor het alarmsysteem een 4G verbinding of eek analoge lijn simuleert
Een degelijke firma dat om zijn klanten geeft zal daar niet moeilijk om doen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh je hebt gewoon alarmsystemen op 4g meestal in gebruik als backup maar ik heb het dat TS camerabeelden wil hebben Het vervelende daarvan is dat je dan ook behoorlijk wat licht aan moet doen om goed beeld te krijgen of duur infra rood spul moet kopen. Dan kom je op het punt dat de kosten niet opwegen tegen de risico's en de schade. Zet dan een veldbedje neer en ga er slapen snel verdient.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Heb je al contact opgenomen met providers? Het is nu standaard dat een nieuwe klant direct een modem krijgt welke verbinding maakt via 4G totdat de oplevering van de fysieke lijn klaar is.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• bvbal79
LightStar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:49:
[...]

De verzekering moet rond zijn voor de overdracht (is een verplichting wat de aannemer als het goed is ook heeft aangegeven)

Wellicht ten overvloede maar laat geen duur gereedschap in het zicht liggen (dan wordt het ook al minder intressant)
Klopt de verzekering gaat geregeld worden, maar schade voorkomen is altijd beter dan achteraf weer kostenvrij repareren.

• bvbal79
kKaltUu schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:18:
Heb je al contact opgenomen met providers? Het is nu standaard dat een nieuwe klant direct een modem krijgt welke verbinding maakt via 4G totdat de oplevering van de fysieke lijn klaar is.
Top dat wist ik niet, dat ga ik doen. Alhoewel ziggo natuurlijk weer gaat zeuren dat dat niet kan want ik heb al internet lopen op het oude adres....ben benieuwd.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kKaltUu schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:18:
Dat is helaas niet waar. Enkel wanneer er overmacht is, bestaat de kans dat je zo'n "direct online" pakket krijgt. In ieder geval bij KPN is dat het geval. Enkel na uitblijven van een glasvezelverbinding (1 1/2 maand) kreeg ik eindelijk een nood-pakket van KPN.
Daarbij ook rekening houden met het feit dat er vaak 1 enkele vaste data-bundel op zit. Is die op, dan kun je het pakket terugsturen (of vragen om meer data bij de klantenservice).

Signature van nature

• bvbal79
Maar is een van mijn opties reeel? Want dan koop ik gewoon een wifi-repeater en gooi daar een 4G tablet als hotspot naast.
Pagina: 1