Lenovo tikt speaker bij accugebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 6 dagen de Lenovo Y700 15-ISK latop.

Wanneer ik op netstroom werk werkt alles naar behoren, echter zodra ik de oplader eruit haal en op de accu wil werken, dan komt er een vervelende tik uit de speakers.

De tik is alleen bij het starten van bijna elke audio(1 tik en dan weg). Daarna speelt de audio goed af.
Ook wanneer ik de oplader er weer in doe is er zeer vervelende tik te horen.

Heeft dit met de spanning te maken...

Als dit een fout is dan zal ik de laptop terug sturen.

Groet Wiebe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb Lenovo klantenservice aan de lijn gehad. Het is schijnbaar een bekend euvel onder deze modellen. Alles onderzocht, volgens hen kan het geen kwaad.

Wanneer ik de laptop terug stuur (wat binnen 14 dagen kan) en ik bestel hetzelfde model dan is de kans groot dat het ook dan weer is.

De beste jongen kon niet echt uitleggen hoe of waardoor het kon. De term ''magnetische lading kwijt kunnen via de speaker viel'', maar dat is een opmerking die ik niet kan plaatsen..

Hebben jullie ideeën of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
De tik lijkt mij niet goed voor de speaker. Hoe ik er tegen aan kijk is dit inderdaad iets met spanning en of magnetisch veld.

Als ik deze laptop zou gebruiken, had ik de laptop terug gestuurd en een ander model uitgekozen. je bent immers niet tevreden zoals ik lees. Vind het wel slecht dat Lenovo dan geen actie onderneemt op een bekende bug. Mocht je hulp nodig hebben met het vinden van een soort gelijke laptop hoor ik het graag!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Is dit niet gewoon de powersave-feature van de (Realtek) audiodriver? Als die feature aan staat, wordt bij werken op de batterij het audiodevice na een korte tijd niet gebruikt te zijn uitgeschakeld. Inschakelen kan dan een plop/tikgeluid geven. Als je die feature uitschakelt -zo enorm zal die besparing niet zijn- ben je van het probleem af.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat Jordi gelijk heeft, sommige audiochips gaan in slaapstand om stroom te besparen en dat kan inderdaad een plop geven. Ik ga er maar even van uit dat er een Realtek chip in zit, je kunt dit dan vaak uitschakelen inderdaad. Ik kan geen screenshots geven omdat Realtek audio software er voor elke fabrikant anders uit ziet met andere opties en op andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update: via de site van Lenovo is een nieuwe driver geïnstalleerd. Tot op heden is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:53:
update: via de site van Lenovo is een nieuwe driver geïnstalleerd. Tot op heden is het probleem verholpen.
Ik weet dat het lang geleden is, maar om welke driver(versie) gaat het? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

Thanks!
Pagina: 1