Macbook pro reanimeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas112
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 07:19
Beste,

Mijn macbook pro uit 2010 (ik weet het) start helaas niet meer op.
Ik heb diverse toets combinaties toegepast om een in de BIOS te komen, tevergeefs.
Zodra ik de PC opstart heb je even het gevoel dat hij een schijf kan zien en daarvanuit opstarten maar ik krijg alleenmaal een blauw achtergrond scherm te zien met het bekende ronddraaiende laadt-icoon.

Ik ben een kleine zoekactie gestart om het probleem te achterhalen en het mogelijk te verhelpen, maar ik krijg sterk de indruk dat dit hardwarematig is. Voorheen geen rare geluiden / schermflikkering waardoor ik het gevoel had dat dit er aan zat te komen. De laptop werd alleen ontzettend warm.

Er stond gelukkig geen belangrijke data op, maar ik vond de laptop erg fijn vanwege het formaat (ik heb thuis geen desktop + scherm) en ondanks het oude OS had ik een gouden software cobinatie (Coda met intergratie van transmit FTP), deze fijne combo van simpele php scripts ontwikkelen + aanpassen in een online omgeving heb ik met windows nog niet gevonden.

Het ideale scenario: de laptop kan na een juiste diagnose gemaakt worden voor een paar honderd EUR, eventueel met upgrade van RAM / processoren dan zou dat fantastich zijn, Helaas lees ik ook nog veel verhalen van bijvoorbeeld componenten die op het moederboard niet goed gesoldeerd zitten, en na de reparatie dit eigenlijk direct weer het geval is ?

Ik ben benieuwd naar jullie advies (behalve koop een degelijke mac voor 2000 EUR).

Grt,

Bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Een Mac heeft geen BIOS, laat ik dat eerst even melden ;)

Maar goed. Het lijkt erop dat de harde schijf is overleden of je SATA kabel. Wat je even moet doen is een externe behuizing halen waar je harde schijf in kan. Die moet je aansluiten aan de Mac via USB. Mac opstarten, option inhouden (linker ALT) en opstarten vanaf je USB schijf.

Werkt dat normaal, dan kan je ervanuit gaan dat je SATA kabel het heeft begeven. In ieder geval kan je je data eraf halen als dat het geval is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Hoi Bas,

nelizmaster was met nét voor :)

Er van uitgaande dat je SMC en NVRAM resets hebt geprobeerd, lijkt het inderdaad een hardwarematig defect. Verdachte nr. 1 zou inderdaad de SATA-kabel (=harde schijf kabel) zijn. Verder heeft dit type MacBook ook last van een condensator die altijd kaduuk gaat. Vaak geeft dit een kernel panic, maar kan ook jouw klachten veroorzaken. *snip* spam

[ Voor 22% gewijzigd door Daedalus op 06-03-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat heel erg warm worden klinkt wel alsof het voorbij de tijd is dat hij even goed schoongemaakt moet worden en wellicht voorzien worden van wat nieuwe vloeistoffen if applicable. Dat is niet bijster goed voor je Mac ofzo.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh simpel denk ik. Harddisk of harddiskkabel stuk. Verder even uitstoffen en koelpasta opschonen. De 2010 generatie is redelijk stevig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Kan je je harddisk met een ander systeem testen? Dan kan je in ieder geval uitsluiten dat het de HDD niet is. Klinkt een beetje hetzelfde als ik met m'n 2011 had, dat was uiteindelijk de data kabel. Voor 35e was ik klaar:)

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Mocht de hdd stuk zijn is een upgrade naar een SSD wellicht een optie, dan wordt het beestje nog weer een stuk sneller.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1