Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgraden bestaande systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude pc heb een voor een lange tijd niet gebruikt. Nu ik weer ruimte heb voor een desktop heb ik mijn oude pc aangeslingerd.

Mijn huidige systeem:

CPU: i5 3350P
MB: MSI Z77A-G41 (MS-7758)
RAM: KingstonVram 8 GB DDR3 (dacht 2 latjes)
Gr.Kaart: ATI AMD HD 6590 1014 MB
SSD: OCZ-AGILITY3 64 GB

Dit alles zit in een grote kast van Coolmaster en een voeding van dacht ik 650 watt.

Ik heb twee doelen welke ik wil bereiken met een update:

- Sneller systeem
- Stiller systeem

Waar ga ik mijn systeem voor gebruiken:

- Photoshop
- Klein beetje video bewerken als het lukt
- VM's draaien
- Af en toe een game (niks super zwaars)

Qua CPU zit ik wel goed denk ik.
Werkgeheugen zat ik te denken om die te vervangen voor 2x8 GB.
De video kaart te vervangen voor deze: https://tweakers.net/pric...x460-windforce-oc-2g.html
SSD kaart wil ik vervangen voor deze: [url]pricewatch: Sandisk SSD Plus 120GB[/url]

Qua geluid vermindering heb ik gekeken waar het meeste geluid vandaan komt. Volgens mij is dat mijn CPU fan. Deze is de gene die standaard erbij geleverd wordt. Deze zou ik willen vervangen voor deze: https://tweakers.net/pric...tiumpc-fera-3-he1224.html

Daarnaast wil ik de fan voor en achter vangen. Maar met welke? Geen idee.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Is er een reden waarom je de SSD kaart vervangt in plaats van eentje erbij te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zou graag 1 grote willen. Daar wil ik dan mijn OS op zetten + software. Ik heb nog 1x 500GB en 1x1TB liggen. Die zal ik ook aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan verder helpen? En ligt het aan mij of is werkgeheugen duurder geworden in de afgelopen 5 jaar?

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
- Je kunt er volgens mij gewoon 2x8GB bij die 2x4GB plaatsen, mits dezelfde kenmerken. Als 16GB voldoende is dan kan je ook uit met het bijplaatsen van 2x4GB, scheelt 60 euro ofzo die je weer in andere onderdelen kunt stoppen. Daarnaast is geheugen inderdaad duurder geworden;
- Een RX 470 is een mooie kaart, daar kan je de nieuwste spelletjes wel mee spelen. Het prestatieverschil tussen een 460 en 470 kan zoals je ziet vrij groot zijn;
- Uw moederbord ondersteunt volgens mij 3-pin casefans en pwm cpu fan. Check daarom eerst of uw huidige casefans 3-pin zijn. Indien deze pwm-fans zijn dan draaien die volgens mij op vollast en dat geluidsniveau-verschil zou erg merkbaar moeten zijn (correct me if i'm wrong). Dan loont het de moeite en centen om ze te vervangen voor 3-pin fans, die u dan kunt aansturen via de bios van het moederbord;
- In de toekomst zou een 2de ssd geen luxe zijn, 120GB SSD kost 50 euro ofzo, erg goedkoop maar zeker merkbaar qua snelheid en stilte tijdens gebruik;

In het ergste geval kom ik dan uit op 50 (geheugen) + 190 (videokaart) = 240 euro waarbij je later eventueel 50 euro (ssd) + 14 euro (twee 3pin casefans) kunt investeren.

[ Voor 147% gewijzigd door govie op 07-03-2017 12:08 ]