Enkel nummer porteren uit ISDN 10-reeks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 09:15
Ik heb een IDSN 10-reeks bij KPN waarvan ik 1 nummer wil porteren naar een kabel abonnement van Ziggo. Nu schijnt het niet zomaar mogelijk te zijn om een 10-blok op te splitsen en bijvoorbeeld 9 nummers te laten vervallen en 1 nummer te porteren.

Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de klantenservice van zowel KPN als Ziggo en daar vertellen ze me de ene keer dat het wel mogelijk is en de andere keer dat het niet mogelijk is. Een aanvraag tot nummerbehoud bij Ziggo werd blijkbaar afgewezen door KPN.

Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan vertellen wat de juiste insteek zou zijn naar KPN/Ziggo toe om dit toch mogelijk te maken? Als hier eenmalig wat extra kosten aan verbonden zijn is dit ook geen probleem.

Alle adviezen zijn welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34
Mijn bevinding na wat snel googlen:

- porteren van een enkel nummer uit een blok lijkt niet of nauwelijks te kunnen (administratief dan, technisch lijkt 't me een nobrainer).
Wel kan je over naar een VOIP oplossing bij KPN met het hele blok, waarbij daarna het wèl mogelijk is om per nummer te porteren. https://forum.kpn.com/vas...ren-isdn-naar-voip-369762

Maar voor 100% zekerheid, vraag het (schriftelijk?) aan bij KPN en probeer bij voorkeur door de muur van de klantenservice heen te komen met een vast aanspreekpunt die kennis van zaken heeft en niet de antwoorden uit de QRC vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 09:15
Je laatste zin is volgens mij het pijnpunt, om door de muur van de klantenservice heen te komen. Het topic waar je naar verwijst gaat over een nummerblok van 4. KPN wist me te vertellen dat het bij blokken van 2 of 4 wel mogelijk is ze uit elkaar te trekken.
Ik ga hier toch eens verder naar kijken om misschien via een tussenstap te porteren.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Normaal gesproken zou het moeten lukken want ik doe het normaal bij ISDN2 maar het kan zijn dat het speciale ISDN10 opvolgend is en dan zou ik gewoon het hele blok migreren naar een VOIP provider (een betrouwbare en goede en ik noem geen namen maar kan je wel een geven) en bij de provider waar ik zit, betaal je alleen per account en niet per nummer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voorheen heb ik bij een bekende Zweedse provider gewerkt op een voice provisioning afdeling, maar het is conform ACM niet toegestaan om nummerblokken op te splitsen.

Als dit toegestaan wordt, dan heb je in de toekomst geen nummerblokken meer. Dan is het een administratieve nachtmerrie om een klant 1000 nummers toe te kennen.

Tl;dr: Nee, je mag losse nummers niet losbreken uit een nummerblok.