Gemiste reclame bekijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Misschien wel een beetje een rare vraag maar..

Ik heb soms wel eens dat ik op een item klik en net in een ooghoek iets langs zag komen van een reclame banner wat er op zich best interessant uit zag. Helaas kan ik dan niet meer op terug klikken want dan krijg ik een andere reclame te zien.

Het zou wel mooi zijn om ergens te kunnen zien welke banners ik 'gezien' heb of dezelfde banner te vertonen wanneer ik terug klik (al begrijp ik dat dat laatste op zich niet de bedoeling is).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Dit is iets waar ik (indirect) voor mijn eigen site mee bezig ben. Valt een beetje samen met:
Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door

Op mijn site krijg ik af en toe meldingen van bezoekers over ongepaste of niet goed functionerende banners. Deze zijn over het algemeen best lastig terug te vinden, vaak is het een speld in een hooiberg doordat ik verschillende advertentienetwerken gebruik en doordat gebruikers wel weten dat het 'een banner over vakanties' was, maar veel specifieker is de informatie vaak niet.

Het plan is daarom om op de client (via LocalStorage) de laatste 20 bekeken banners op te slaan. Als je dan een banner met een probleem tegenkomt klik je op een 'rapporteer probleem' knop, krijg je een lijstje met de laatste banners die je hebt gezien en vink je aan met welke banner het mis ging en wat het probleem was.

Ik zie dan precies om welk advertentienetwerk, welke adverteerder, welke campagne en welke creative het gaat. De gebruiker heeft op die manier ook de mogelijkheid om eerder bekeken banners terug te kijken. Precies wat jij zoekt dus.

Project staat al een tijd op de planning, maar nog niets mee gedaan omdat je hier al snel tegen same origin policy problemen aanloopt in browsers. De banners komen vaak in een iframe van een ander domein waardoor je ze met javascript niet of moeilijk kan benaderen. Dat is nog even wat puzzelwerk.

Heb jij verder allemaal niets aan maar bij deze een aanbod van mijn kant om samen te werken met de Tweakers devs als er interesse is.