Terratec EWS96M en nieuwe SoundBlaster?

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
tijdje geleden waren er wel topics over, maar ik haal gewoon weer even opnieuw aan.

Zoals wellicht bekend komt Terratec 1 dezer dagen met een nieuwe geluidskaart uit: de EWS96M
zie hier voor meer info:
http://www.terratec.net/press/pressemit/ews96m2.htm
http://www.ews64.com/audiosystemews96m.html

Lekkere specs, maareh die releasedatum ... de kaart had er moeten zijn! Weet iemand meer wanneer deze kaart in de winkel ligt?

Verder waren er ook geruchten over een nieuwe SoundBlaster kaart, kan er helaas even niets over vinden ... wie wel?

gewoon even lekker roddelen :P

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Jammer dat Terratec geen hardware sampling mogelijkheden meer op z'n kaarten bouwt. Dat scheelt namelijk weer CPU kracht, maar daarvoor moeten we dus toch uitwijken naar merken als Creamware..

De nieuwe Soundblaster heet Audigy. Er zit een Audigy-drive bij met FireWire aansluiting. De Audigy bevat de EMU10K2 chip. Nu weet ik nog toevallig dat er op de Live!Drive II een aansluiting zat waar 'EMU10K2' opstond en niemand weet waarvoor die was. Misschien betekent het dus dat je de Live!Drive II ook met een Audigy Value oid kunt gebruiken.

Maar ik zag ooit in een Terratec foldertje van begin 2000 een stukje over de EWS22, hij was klaar voor release. Helaas is deze nooit uitgekomen. Ik weet nog steeds niet wat het precies voor een kaart was..

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Na, Terratec schiet maar niet op :) Hij staat al wel in het foldertje van ze. De kaart schijnt deze maand uit te komen toch? Ach, we wachten gewoon af :) Ik hoop dat die Audigy een beetje vernieuwend wordt, want zoals t nu lijkt is het gewoon een veredelde Live! :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

sorry dak dit topic gebruik
maar is die terratec niet een beetje bedoelt voor de wat meer serieuze gebruikers/proffesionals.
799 DM vind ik best wel veel
ik dacht namelijk dat er ook gewoon weer zon SBlive value met een emu10K2 chip kwam.
Daar zat ik eigenlijk op te wachten.
Weten jullie hier iets van?

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
klopt!
maar het ging ook niet om een vergelijking te creeren, ik vroeg me alleen af wanneer die krengen nu eens uitkwamen, omdat ze al veel eerder beloofd waren.

jammer dat release datums uitstellen tegenwoordig een gewoonte is, waarschijnlijk om iets een hype te laten worden ... zie diablo 2 (ook als is het software). :(

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik zo'n philips kaartje ga halen, k hou niet meer zo van creative geluidskaarten en die terratec is te duur.
Pagina: 1