Toon posts:

Vraagje mbt thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noem me een leek, dat is correct, maar:

ik heb een display poort ofzo, daar gaat een klein kabeltje (ik dacht dat dit DVI heette) welke het omzet naar HDMI toe in en die kan ik aan schermen koppelen.
Nu wil ik zorgen dat mijn mac ook bekabeld met het internet verbonden kan worden, dit gaat via Thunderbolt (of USB, maar dat is traag). Die aansluiting lijkt hetzelfde als de DVI te zijn (kennelijk is dit op macs dus thunderbolt?). Kan ik een 1->2 kabeltje invoeren en daar beiden aan koppelen zodat ik en een extern scherm heb en bekabeld met het internet verbonden ben?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Er gaan wat dingen fout met mijn plaatjes, Maar google even een displayport poort en een dvi poort.

DVI breed en heeft veel contacten
DP lijkt erg veel op een HDMI poort

over welke heb je het nu ;)

[ Voor 100% gewijzigd door PaRaDoX4 op 06-03-2017 07:41 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Om te beginnen, welke Mac heb je? Een Macbook, iMac, MacMini, Mac Pro en dan uit welk jaar?
Je hebt sowieso geen Display poort maar of een Mini Display poort of een Thunderbolt poort.
En ja als het Thunderbolt is kan je zeker een switch kopen met daarop meerdere poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

nelizmastr

Goed wies kapot

MacBook Pro's hebben Thunderbolt. Dat heeft fysiek dezelfde poort als Mini-Displayport. DVI heeft hier niets mee te maken, behalve dat het signaal net als bij MiniDP ook digitaal is.
Elektrisch is thunderbolt wel verschillend t.o.v. MiniDP. Er kunnen naast beeldschermen ook apparaten aan die gegevens sture, zoals een ethernet poort of externe opslag.

Thunderbolt is overigens een standaard, niet alleen bij Apple in gebruik.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een goede USB3 netwerkdongle geeft prima performance hoor, alleen dat USB adaptertje dat Apple verkoopt is kak. Hier een tijdje een Sitecom USB3 adapter gehad, niets op aan te merken... Werkte prima.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Gewoon een paar reviews lezen van wat bekende USB dongles werken prima alleen sommige hebben geen drivers of werken niet helemaal lekker. Een Thunderbolt switch lijkt me iets te veel van het goede voor zo iets simpels ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxAlen1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03-2021
Ook ik ben redelijk een leek, maar als ik zo vrij mag zijn post ik ook mijn vraag hier... }:O

Ik heb een Macbook Pro (2011) en een Apple Cinema Display 27'' (2011).

Nu is mijn vraag of er ook een Thunderbolt kabel bestaat welke ''Male'', ''Female'' is.
Ik wil graag de Thunderbolt kabel die vanuit mijn Cinema Display komt verlengen, zodat ik mijn laptop aan de andere kant van mijn bureau kan plaatsen, ipv er praktisch naast (kabeltje is erg kort).

Ik heb menig internetsites afgestruind, maar kon niet echt wijzer worden.

Ik hoop via dit forum meer te weten te komen!

Thanks!

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
MaxAlen1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:56:
Ook ik ben redelijk een leek, maar als ik zo vrij mag zijn post ik ook mijn vraag hier... }:O

Nu is mijn vraag of er ook een Thunderbolt kabel bestaat welke ''Male'', ''Female'' is.
Ik wil graag de Thunderbolt kabel die vanuit mijn Cinema Display komt verlengen, zodat ik mijn laptop aan de andere kant van mijn bureau kan plaatsen, ipv er praktisch naast (kabeltje is erg kort).

Thanks!

Max
Max,

Als je echt een cinema display hebt dan kun je gewoon een normale Mini Display Port verlengkabel opzoeken. Je scherm ondersteund geen Thunderbolt dus zonde om daar een TB enabled kabel voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxAlen1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03-2021
supersnathan94 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Max,

Als je echt een cinema display hebt dan kun je gewoon een normale Mini Display Port verlengkabel opzoeken. Je scherm ondersteund geen Thunderbolt dus zonde om daar een TB enabled kabel voor te kopen.
Ik zal op zoek naar een Mini Display Port verlengkabel. Op mijn MBP staat een Thunderbolt teken, maar op de kabel vanuit mijn Display staat inderdaad een ander teken.

Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaxAlen1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:56:

Thanks!

Max
Ik heb dat ooit opgelost met deze adapter: https://www.onlinekabelsh...rt-vrouwelijk-adapter-wit. Werkt alleen met Cinema Display, niet met Thunderbolt Display.

Je kunt ook gewoon deze nemen: https://www.onlinekabelsh...port-verlengkabel-2-meter

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 01-04-2017 16:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1