op de achterkant staat:
allure 33
aanbevolen versterker verm. 30-140 watt
made in holland
ze zijn 103 cm hoog. 22 cm diep, en 22 cm breed. de randen zijn afgerond zodat als je er van boven tegenaankijkt je dit ziet:
in de bovenste helft zitten 3 speakers, 2 15 cm woofers en daartussenin een dometweater.
op 23 cm boven de onderkant zit een bassreflexpoort van 5 cm
van de voorkant en bovenkant dus zo:
de buitenkant is helemaal rondom afgewerkt in zwarte zijdeglanslak. wel wat krassen, maar ik hoop dat dat er met polijsten wel uitgaat.
ik heb ze gekocht bij hobo hifi. ik heb ze daar vergeleken met een inifity 31i en 81i, en een infinity delta 50.
een andere speaker waarvan ik overwoog om hem te kopen was de infinity 41i. die kon ik voor 300 per stuk kopen bij hifi studio city, en bij hobo vonden ze die prijs belachelijk laag. zo laag dat toen ik bij hobo zei dat ik die allure's wou hebben, de verkoper vroeg of ik het wel zeker wist. hij zei dat als hij die infinity's mooi vond, en ze voor die prijs kon krijgen, dat hij ze gelijk zou nemen.
bij hifi studio city heb ik geluisterd naar de infinity 41i, ook op mijn eigen versterker (de winkel is ongeveer 100 m hiervandaan), en vergeleken met de infinity 61i.
later heb ik daar nog de 41i vergeleken met de delta 50, omdat ik die ook had gehoord bij hobo in vergelijking met de allure's
wat ik bij het luisteren bij hobo vond:
de delta 50's klonken heel neutraal, saai. de 81i's klonken heel schel hoog, en zeker aangezien ik niet echt een hoogliefhebber ben, deed het ook op lagere volumes al pijn aan mn oren.
de allure's vond ik verreweg de beste basweergave hebben, vol, maar niet zo boemerig als de 31i's die daar stonden.
toen ik een stukje luisterde uit twister (waar je in de storm wat metalen zooi hoort rondvliegen, eerst heel zacht, en dan steeds harder) viel me op dat ik bij alle andere speakers het idee had dat het geluid uit de richting van de speakers kwam, terwijl bij de allure het geluid echt om me heen zat. dat zou echter voor een deel kunnen komen omdat de andere speakers vlak naast mekaar op een halve meter van de achtermuur stonden, in een muur van speakers zeg maar. de allures stonden daar dan weer vlak voor.
toen ik bij studio city de 41i's vergeleek met de delta 50's, vond ik die speakers niet zo gek veel verschillen, in ieder geval niet op basweergave. en juist die basweergave miste ik bij hobo in de delta 50's.
daarom heb ik uiteindelijk de allure's gekocht, voor 750,- voor 2, en thuisbezorgd.