nieuwe boxen: allure. wie kent het merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.670 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
na lang luisteren en overwegen heb ik vandaag nieuwe boxen gekocht. het is een set tweedehands boxen van het merk allure, type 33.

op internet kan ik werkelijk helemaal niets vinden over dit type of zelfs maar het merk.

ze zijn in nederland gemaakt, ik schat dat ze een jaar of 5 oud zijn.

kent iemand dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59

Jag

Jezus, wat heb je nu voor exotisch merk gekocht? Nooit van gehoord, uit welk land komen ze? En beschrijf ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Idd, ken veel merken maar hier houdt het ook voor mij op.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 06:41

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Op dinsdag 03 juli 2001 21:18 schreef aatos het volgende:
ze zijn in nederland gemaakt
Jag: Volgens mij zijn ze in Nederland gemaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

freshy98

Atari

Ik heb sinds ongeveer 2 jaar ook Allure boxen. Mooie zwarte kasten van bijna een meter hoog en mooi smal. Zit stof helemaal omheen, erg kewl design. Dingen zijn zo'n 125 Watt per stuk. Heb er toen 400 gulden per stuk voor betaald, bij Hemmersch in Enschede.
Ik zelf heb ook nooit info kunnen vinden op het internet. Jammer genoeg.

Ben er verder erug tevreden over!!! *D Super geluidje voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
op de achterkant staat:
allure 33
aanbevolen versterker verm. 30-140 watt
made in holland

ze zijn 103 cm hoog. 22 cm diep, en 22 cm breed. de randen zijn afgerond zodat als je er van boven tegenaankijkt je dit ziet:
in de bovenste helft zitten 3 speakers, 2 15 cm woofers en daartussenin een dometweater.
op 23 cm boven de onderkant zit een bassreflexpoort van 5 cm

van de voorkant en bovenkant dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~user1234/allure.bmp

de buitenkant is helemaal rondom afgewerkt in zwarte zijdeglanslak. wel wat krassen, maar ik hoop dat dat er met polijsten wel uitgaat.

ik heb ze gekocht bij hobo hifi. ik heb ze daar vergeleken met een inifity 31i en 81i, en een infinity delta 50.

een andere speaker waarvan ik overwoog om hem te kopen was de infinity 41i. die kon ik voor 300 per stuk kopen bij hifi studio city, en bij hobo vonden ze die prijs belachelijk laag. zo laag dat toen ik bij hobo zei dat ik die allure's wou hebben, de verkoper vroeg of ik het wel zeker wist. hij zei dat als hij die infinity's mooi vond, en ze voor die prijs kon krijgen, dat hij ze gelijk zou nemen.

bij hifi studio city heb ik geluisterd naar de infinity 41i, ook op mijn eigen versterker (de winkel is ongeveer 100 m hiervandaan), en vergeleken met de infinity 61i.

later heb ik daar nog de 41i vergeleken met de delta 50, omdat ik die ook had gehoord bij hobo in vergelijking met de allure's

wat ik bij het luisteren bij hobo vond:
de delta 50's klonken heel neutraal, saai. de 81i's klonken heel schel hoog, en zeker aangezien ik niet echt een hoogliefhebber ben, deed het ook op lagere volumes al pijn aan mn oren.
de allure's vond ik verreweg de beste basweergave hebben, vol, maar niet zo boemerig als de 31i's die daar stonden.
toen ik een stukje luisterde uit twister (waar je in de storm wat metalen zooi hoort rondvliegen, eerst heel zacht, en dan steeds harder) viel me op dat ik bij alle andere speakers het idee had dat het geluid uit de richting van de speakers kwam, terwijl bij de allure het geluid echt om me heen zat. dat zou echter voor een deel kunnen komen omdat de andere speakers vlak naast mekaar op een halve meter van de achtermuur stonden, in een muur van speakers zeg maar. de allures stonden daar dan weer vlak voor.

toen ik bij studio city de 41i's vergeleek met de delta 50's, vond ik die speakers niet zo gek veel verschillen, in ieder geval niet op basweergave. en juist die basweergave miste ik bij hobo in de delta 50's.

daarom heb ik uiteindelijk de allure's gekocht, voor 750,- voor 2, en thuisbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Vaak luister je naar de luidsprekers voordat je ze koopt. Als jij ze dan goed vind klinken, moet je ze kopen. Dan maakt het in principe niet uit wat voor merk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze gekocht bij hobo hifi
Als je ze bij hobo hifi hebt gekocht, zullen ze wel op zijn minst een beetje kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op woensdag 04 juli 2001 15:22 schreef pimz het volgende:

[..]

Als je ze bij hobo hifi hebt gekocht, zullen ze wel op zijn minst een beetje kwaliteit hebben.
dat beetje kwaliteit hebben ze wel, voor zover ik kan horen dan.

ze klinken op mijn kamer wel heel anders dan in de luisterruimte daar. niet dat ik had verwacht dat ze precies hetzelfde zouden klinken, maar het verschil verraste me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Laatst online: 17:19

Canon23

>>MY<< world

Op woensdag 04 juli 2001 15:31 schreef aatos het volgende:

[..]

dat beetje kwaliteit hebben ze wel, voor zover ik kan horen dan.

ze klinken op mijn kamer wel heel anders dan in de luisterruimte daar. niet dat ik had verwacht dat ze precies hetzelfde zouden klinken, maar het verschil verraste me wel.
ik neem aan positief...zie is een plaatje van die dingen in te scannen.

Hebben ze in die winkel waar je ze gekocht hebt geen extra info over die boxen(heb misschien ook wel interese :) )

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs zij verkopen ze niet http://www.hobo.nl/index2.html :z

Zie site map :D

Weet je zeker dat het niet een typeaanduiding is ipv een merk!?!?
Kheb er nog nooit van gehoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op woensdag 04 juli 2001 15:59 schreef Canon23 het volgende:

[..]

ik neem aan positief...zie is een plaatje van die dingen in te scannen.

Hebben ze in die winkel waar je ze gekocht hebt geen extra info over die boxen(heb misschien ook wel interese :) )
ze klonken in de luisterruimte beter dan op mijn kamer. maar mijn kamer is dan ook een zeer slechte ruimte voor muziek. alle wanden vrij opgehangen zachtboard (dus met lucht eracnter), en dan ook nog dikke vloerbedekking.

de boxen zijn tweedehands, dus extra info hebben ze niet. het was ook het enige paar wat ze hadden, dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op woensdag 04 juli 2001 16:23 schreef ItSnows het volgende:
Zelfs zij verkopen ze niet http://www.hobo.nl/index2.html :z

Zie site map :D

Weet je zeker dat het niet een typeaanduiding is ipv een merk!?!?
Kheb er nog nooit van gehoord :D
ze staan niet op de site omdat het tweedehands boxen zijn. die staan dus niet op de site, want die hebben ze maar in 1 winkel (hobo heeft meerdere zaken)

op de boxen staat rechtsonder een merkje 'allure', wat op de achterkant staat heb ik al vermeld. lijkt mij een merk, maar een typeaanduiding zou natuurlijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
ik heb bij een automaterialen winkel wat polijstmiddel/wax gehaald, en ze daarmee bewerkt. het resultaat vind ik zeer goed, ze glimmen behoorlijk, nog niet alsof het pianolak is, maar je kan jezelf er toch wel in herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59

Jag

Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt. Jammer trouwens dat je zo opgescheept zit met je luisterruimte he? Ik heb nu een bank tijdelijk in mijn kamer staan, en dat is wel een hele verbetering. Maar absorptie toevoegen is niet zo moeilijk, weghalen wel :(.

Maar hebben deze speakers een beetje een redelijk gevoeligheid? Want jij luistert echt op hoge niveau's (tenminste, mijn woofers zijn niet warm als ik een film heb gekeken :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op donderdag 05 juli 2001 03:14 schreef Jag het volgende:
Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt. Jammer trouwens dat je zo opgescheept zit met je luisterruimte he? Ik heb nu een bank tijdelijk in mijn kamer staan, en dat is wel een hele verbetering. Maar absorptie toevoegen is niet zo moeilijk, weghalen wel :(.

Maar hebben deze speakers een beetje een redelijk gevoeligheid? Want jij luistert echt op hoge niveau's (tenminste, mijn woofers zijn niet warm als ik een film heb gekeken :)).
gevoeligheid lijkt een beetje laag, maar ok. als ik de versterker op de helft zet vergaat de wereld, en dat is nou ook weer niet nodig. die versterker zou nog wel meer kunnen als het nodig was.

als ik ze tegelijk aanzet met mn aldi speakers (die geen heel hoge gevoeligheid hebben, zijn geen bassreflex), klinken ze ongeveer even hard.

wat betreft die absorbtie: achteraf gezien had ik geen dikke vloerbedekking moeten leggen, maar parket. dat was een heel verschil geweest, en ongeveer even duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 00:48
Off topic, maar Hobo is altijd f#cking duur. Bij City heeft een vriend van me een set Infinituy Delta 60's gekocht (de 60 ja dacht ik) en die waren daar goedkoper dan de Delta 40 bij Hobo, ook in dit geval was ie even bij Hobo geweest omdat ie daar zn Amp wel vandaan had en toen vroegen ze of ie al een stel boxen had, hij vertelde het toen met de prijs en ze vielen net zoals boven beschreven ook hier om van de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Allure is wel degelijk een merk voor boxen, ik heb er zelfs een folder van gehad maar de mijne stonden er jammer genoeg niet in.
Type van mijn Allure's weet ik niet aangezien er doek om de hele box heen zit, behalve dan de boven en onderkant. Achter kant zit alleen een uitsparing voor de snoeren.

Ik denk dat als je bij Hemmersch in Enschede langs gaat, dat je dan wel meer te weten kunt komen. Ik heb ze destijds daar nieuw gekocht, dus moet lukken lijkt me. Denk dat ik daar zelf ook nog eens een keer langsga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op donderdag 05 juli 2001 04:32 schreef Contagion het volgende:
Off topic, maar Hobo is altijd f#cking duur. Bij City heeft een vriend van me een set Infinituy Delta 60's gekocht (de 60 ja dacht ik) en die waren daar goedkoper dan de Delta 40 bij Hobo, ook in dit geval was ie even bij Hobo geweest omdat ie daar zn Amp wel vandaan had en toen vroegen ze of ie al een stel boxen had, hij vertelde het toen met de prijs en ze vielen net zoals boven beschreven ook hier om van de prijs ;)
ik vind hobo ook duur. maar dit aanbod vond ik toch wel meevallen. komt ook omdat ze tweedehands zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op donderdag 05 juli 2001 10:53 schreef Tom Weustink het volgende:
Allure is wel degelijk een merk voor boxen, ik heb er zelfs een folder van gehad maar de mijne stonden er jammer genoeg niet in.
Type van mijn Allure's weet ik niet aangezien er doek om de hele box heen zit, behalve dan de boven en onderkant. Achter kant zit alleen een uitsparing voor de snoeren.

Ik denk dat als je bij Hemmersch in Enschede langs gaat, dat je dan wel meer te weten kunt komen. Ik heb ze destijds daar nieuw gekocht, dus moet lukken lijkt me. Denk dat ik daar zelf ook nog eens een keer langsga.
ik ga er zometeen wel even langs. ik hoop dat ze meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
ik ben bij hemmers geweest, ze vertelden me dat allure een paar jaar geleden is gestopt met productie, en dat ze boxen hebben verkocht van 400 tot 1700 gulden per stuk, en dat mijn type 950 piek per stuk heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Aatos, dat ze een paar jaar geleden gestopt zijn met boxen maken kan dus heel goed betekenen dat ik mijn boxen uit de laatste series heb. Weet ik dus nog niks meer. Behalve dan dat het 2-weg speakers zijn (1 bas en een combi tweeter/mid). Wel jammer dat ze niet meer maken, vond het zelf wel een goede prijs voor zulke goede boxen. Ben er echt super tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op vrijdag 06 juli 2001 08:33 schreef Tom Weustink het volgende:
Aatos, dat ze een paar jaar geleden gestopt zijn met boxen maken kan dus heel goed betekenen dat ik mijn boxen uit de laatste series heb. Weet ik dus nog niks meer. Behalve dan dat het 2-weg speakers zijn (1 bas en een combi tweeter/mid). Wel jammer dat ze niet meer maken, vond het zelf wel een goede prijs voor zulke goede boxen. Ben er echt super tevreden mee.
toen ik die van mij in detail beschreef herinnerde de verkoper zich het type. je zou een keer langs kunnen gaan, misschien dat hij die van jou zich ook kan herinneren. hij zei wel dat er veel allures verkocht zijn daar, dus de kans zit er wel in dat hij die dingen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 20:19
[b]Heb er toen 400 gulden per stuk voor betaald, bij Hemmersch in Enschede.
Ik zelf heb ook nooit info kunnen vinden op het internet. Jammer genoeg.

Ben er verder erug tevreden over!!! *D Super geluidje voor die prijs!
hemmerS bedoel je denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Chiel3D: ook goed. wist het niet meer zeker, kom niet zo vaak daar in de buurt. >:)

Aatos: ik zal zeker weer eens terug gaan naar Hemmers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op woensdag 04 juli 2001 13:22 schreef punica het volgende:
Vaak luister je naar de luidsprekers voordat je ze koopt. Als jij ze dan goed vind klinken, moet je ze kopen. Dan maakt het in principe niet uit wat voor merk het is.
He, dat wist ik nog niet!!! Zeg pas iets als je iets toe te voegen hebt, dit is een beetje een "duh" post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02
Op vrijdag 06 juli 2001 14:13 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

He, dat wist ik nog niet!!! Zeg pas iets als je iets toe te voegen hebt, dit is een beetje een "duh" post...
Ja "duh" maar dan ga jij er lekker op reageren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 10:44
Allure was een speakerfabrikant uit Uden. De firma heette gewoon Allure. Ik heb zelf enkele jaren met een stel Allure 3 gespeeld. Veel bijzonders is het eigenlijk niet. De units zijn meestal van Tesla, degelijk en goed, maar niet geschikt voor een verfijnde weergave. In sommige modellen zitten ook Vifa units. Ik weet echer niet in welke types deze zijn toegepast.
De kasten zijn zonder uitzondering gemaakt van goed MDF. De kleintjes van 18mm en de staande speakers van 22 en zelfs 26mm.

Meer weet ik er eigenlijk ook niet van.

This may be a bit to late to the party, aangezien de post al 5+ jaar oud is. Maar voor de mensen die het willen weten. Zie bovenstaand bericht :)

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
robvandenhoogen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:35:
This may be a bit to late to the party, aangezien de post al 5+ jaar oud is.
5+ is nogal een understatement als het topic al richting 16 jaar oud gaat. Op slot dus. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.