Toon posts:

Intimidatie door mede-Tweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had tot vandaag een veiling lopen voor een videokaart die ik te koop heb.
Buiten de veiling om kwam een tweaker, ik hou z'n naam nog even voor mezelf, via PM naar me toe met de vraag: Wanneer is de kaart beschikbaar en wat is de minimale vraagprijs dan?

Ik had hem dus netjes geantwoord dat de kaart waarschijnlijk dit weekend nog vrij zou komen en ik er dan minimaal 165 euro voor zou moeten hebben.

Een dag later zie ik opeens dat er iemand het startbod heeft geboden, de tweaker in kwestie.
Het startbod was 150 euro.
Dit heb ik laag gehouden in de hoop dat mensen zelf zou opbieden tot minimaal het door mij gewenste 165.
Maar dat is dus niet gebeurd.

Nu vandaag is de veiling afgelopen, hoogste bod in de veiling was dus de 150 euro door de tweaker tegen wie ik had gezegd dat ik er minimaal 165 voor wil hebben.

Daar is meneer het niet mee eens en dreigt mij een slechte beoordeling te geven als ik me niet gewoon aan de veiling hou.
Ik heb toch altijd het recht om, als het geboden bedrag te laag is, het product voor mezelf te houden?
Kan een mod de veiling van mijn videokaart verwijderen, zodat er ook geen beoordeling over geschreven kan worden?

De kaart staat inmiddels opnieuw te koop, geen veiling dit keer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tja beetje sneu verhaal IMHO, jou woord tegen die van hem, moet wel hout snijden die review

zou mij die 15 euro niet waard zijn, jou goed recht om er meer voor te vragen.
zijn recht om af te dingen /verder te zoeken.

ga lekker verder met je leven er is meer dan digitale zooi !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:07
Een veiling is niet bindend dus je hoeft hem sowieso niet te verkopen aan hem voor 150 euro ongeacht wat hij gaat zeggen, ofwel hij kan accepteren dat hij de kaart mag voor 165 euro en dan is er een overeenkomst wederzijds. Nu is dat nog niet het geval en mag de andere tweaker geen review achterlaten.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Drake_ schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:58:
Een veiling is niet bindend dus je hoeft hem sowieso niet te verkopen aan hem voor 150 euro ongeacht wat hij gaat zeggen, ofwel hij kan accepteren dat hij de kaart mag voor 165 euro en dan is er een overeenkomst wederzijds. Nu is dat nog niet het geval en mag de andere tweaker geen review achterlaten.
Daar zit dus volgens mij het probleem.
De veiling is afgelopen en de status staat op 'verkocht'.
Dus volgens mij kan die tweaker er dan ook een beoordeling over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Technisch kan iemand áltijd een review schrijven over jouw waren. Laat hem maar mooi een review maken en kaart het dan aan in dit gebied: V&A Feedback dan is die review zo weg. Immers een veiling is wederzijds niet bindend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
Nou nou.. Om nu direct over intimidatie te spreken.. :'-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:02

aex351

I am the one

Je bent een veiling gestart en je geeft aan dat je een minimale vraagprijs had die je nergens noemt. In de hoop op meer biedingen ben je een veiling gestart met een lager startprijs.

Hiermee creeer je de verwachting dat de startprijs de minimale vraagprijs is. Dus iemand die een bod doet verwacht dan dat dit oké is. Los van het gegeven dat je in dit geval via DM nog contact hebt gehad.

Ik zou het niet raar vinden dat je een minder positieve review hierdoor krijgt. Je haakt immers af en dat kan prima. Je moet de consequenties van je acties dan ook aanvaarden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een medetweaker ? Zijn dit emotionele gevoelens met betrekking tot een individu dat ook een account heeft op deze omgeving heeft ? Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beoordeling mag pas na overeenkomst dus als hij een beoordeling schrijft mag je die laten verwijderen.

Wel blijft het gek om een veiling af te blazen, zet dan het minimum bedrag hoger. Een startprijs hanteren waar je hem niet voor wilt verkopen is natuurlijk ook onzin.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
15 euro, grow up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

minimum bod is minimum bod - er lijkt maar een bieder te zijn geweest dus wat is de kans dat je uiteindelijk er 165 voor gaat krijgen? Hoeveel energie wil je nog steken in 15 euro.

Ik gebruik V&A nauwelijks vanwege de vrijheid (net zoals marktplaats) terwijl de verwachtingen soms wel veel hoger liggen.

Maar in iedere geval succes met de hernieuwde verkoop en die review is er nog niet dus rustig aan - komt vast goed.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind het ook irritant en getuigen van weinig professionaliteit als iemand die een veiling start zich niet houd aan de door hem/haar zelf gestelde prijzen bij aanvang van de veiling.
Dat is normaliter het risico dat je neemt bij een veiling... Je hebt de kans dat het voor minder weggaat dan je hoopt, en de kans dat je er veel meer voor krijgt dan je had gedacht. In een normale veiling is de verkoper gebonden aan de hoogste prijs die geboden is, ook als die te laag is voor zijn/haar wensen, en is de bieder gebonden aan zijn eigen bod (ook als de bieder zo stom is om tegen zichzelf op te bieden ;)). Als je een veiling hebt met meerdere deelnemers, en de winnaar met het hoogste bod wil opeens voor een lagere prijs gaan onderhandelen - ga je daar dan mee akkoord, of vind je dat ook maar vervelend en wil je gewoon hebben wat hij/zij heeft geboden? ;) Werkt twee kanten op.

Daar later weer over gaan onderhandelen is dus vervelend voor zowel koper als verkoper.
Vul dan geen prijs in waar je hem nooit voor wil wegdoen. Als 165 echt je super absolute minimum is (geen marge bij handel? Dan moet je al helemaal geen veiling starten :P) moet je niet een lager bedrag als openingsbod zetten. Dat is hetzelfde als roepen "Voor €150 mag je hem hebben", iemand zegt "deal!" en dan kom jij opeens met "Nee doe toch maar €165." :+ Niet gek dat mensen dan geïrriteerd raken. ;)

Het is inderdaad zo dat je hier op Tweakers nergens aan gebonden bent, dat is bij publieke veilingen vaak wel anders :P, maar ik vind het zelf niet echt onterecht als er een slechte review wordt geschreven als een van de twee partijen zich niet houdt aan wat eigenlijk de afspraak is - en bij een veiling ga je er na einde veiling vanuit dat je dan dus een afspraak hebt. Anders is 't geen daadwerkelijke veiling, maar louter een manier om je bod publiekelijk te posten; je bod kenbaar maken kan natuurlijk ook gewoon via DM. Die een of twee keer dat je dan een DM krijgt met een bod dat lager is dan je hoogste bieder op dat moment: boeie.
Voor wie de uitkomst gunstiger is: dat is de nature van een veiling, en dat kan elke kant opgaan.

Van mij zou die hele veiling functie wel weg mogen eigenlijk. :')
Nooit het nut van ingezien. Meestal, zelfs als er een veiling is, het makkelijker is om gewoon een DM te sturen en verkopers kunnen vaak toch al sneller een overeenkomst bereiken nog voor de veiling afgelopen is.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 06-03-2017 01:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:34:
Wat is een medetweaker ? Zijn dit emotionele gevoelens met betrekking tot een individu dat ook een account heeft op deze omgeving heeft ? Interessant :)
Delusions of grandeur... Interessant.

Afbeeldingslocatie: http://heidimarshall.com/wp-content/uploads/2014/05/catlionmirror.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2017 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:50:
Ik vind het ook irritant en getuigen van weinig professionaliteit als iemand die een veiling start zich niet houd aan de door hem/haar zelf gestelde prijzen bij aanvang van de veiling.
Dat is normaliter het risico dat je neemt bij een veiling... Je hebt de kans dat het voor minder weggaat dan je hoopt, en de kans dat je er veel meer voor krijgt dan je had gedacht. In een normale veiling is de verkoper gebonden aan de hoogste prijs die geboden is, ook als die te laag is voor zijn/haar wensen, en is de bieder gebonden aan zijn eigen bod (ook als de bieder zo stom is om tegen zichzelf op te bieden ;)). Als je een veiling hebt met meerdere deelnemers, en de winnaar met het hoogste bod wil opeens voor een lagere prijs gaan onderhandelen - ga je daar dan mee akkoord, of vind je dat ook maar vervelend en wil je gewoon hebben wat hij/zij heeft geboden? ;) Werkt twee kanten op.

Daar later weer over gaan onderhandelen is dus vervelend voor zowel koper als verkoper.
Vul dan geen prijs in waar je hem nooit voor wil wegdoen. Als 165 echt je super absolute minimum is (geen marge bij handel? Dan moet je al helemaal geen veiling starten :P) moet je niet een lager bedrag als openingsbod zetten. Dat is hetzelfde als roepen "Voor €150 mag je hem hebben", iemand zegt "deal!" en dan kom jij opeens met "Nee doe toch maar €165." :+ Niet gek dat mensen dan geïrriteerd raken. ;)

Het is inderdaad zo dat je hier op Tweakers nergens aan gebonden bent, dat is bij publieke veilingen vaak wel anders :P, maar ik vind het zelf niet echt onterecht als er een slechte review wordt geschreven als een van de twee partijen zich niet houdt aan wat eigenlijk de afspraak is - en bij een veiling ga je er na einde veiling vanuit dat je dan dus een afspraak hebt. Anders is 't geen daadwerkelijke veiling, maar louter een manier om je bod publiekelijk te posten; je bod kenbaar maken kan natuurlijk ook gewoon via DM. Die een of twee keer dat je dan een DM krijgt met een bod dat lager is dan je hoogste bieder op dat moment: boeie.
Voor wie de uitkomst gunstiger is: dat is de nature van een veiling, en dat kan elke kant opgaan.

Van mij zou die hele veiling functie wel weg mogen eigenlijk. :')
Nooit het nut van ingezien. Meestal, zelfs als er een veiling is, het makkelijker is om gewoon een DM te sturen en verkopers kunnen vaak toch al sneller een overeenkomst bereiken nog voor de veiling afgelopen is.
Het staat misschien gek om met een laag startbod te beginnen, maar dit gebeurd ook op professionele veilingsites zoals Catawiki. Dus zo gek is het eigenlijk toch niet. Is maar net hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

En waarom ik moeilijk doe over 15 euro: Ik kan geld van een product af blijven halen, omdat het maar 15 euro is. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat ik het net zo goed gratis kan weggeven. Ik moet ergens een grens trekken, is heel normaal toch?
Iedereen wil alleen maar hebben hebben hebben, en het liefst zo absurd goedkoop mogelijk.
Start je een veiling vanaf 150 euro, wordt er eerst nog 10x onder dat bedrag geboden via DM. 8)7
Wie snapt het dan niet??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jij ,want jij wil niet voor 150 verkopen terwijl dat wel het startbedrag is. Kom je op catawiki niet mee weg.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op catawiki zul je ook boven een bepaald bedrag moeten bieden, anders heb je ook gewoon pech ;)
En dit bedrag is hoger dan het startbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:18
Er zijn hier al tientallen topics over (van zowel bieders als veilers). En vast ook al tientallen topics over überhaupt de veiling mogelijkheid op Tweakers.

Wat mij betreft halen ze die mogelijkheid weg. Het wordt toch voornamelijk gebruikt als 'Hoeveel is mijn spul waard en hopelijk biedt iemand de hoofdprijs'.

Dat gezegd hebbende verder on topic: jullie hebben allebei niet echt netjes gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De antwoorden zijn hierboven al gegeven, dus ik vat het even kort samen:
- een beoordeling mag pas gegeven worden na een afgeronde transactie
- veilingen zijn niet bindend, er is geen plicht om het product te (ver)kopen

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.