BF4 kernel-power 41 na 5 minuten gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Onlangs heb ik een leuke pc in elkaar gezet die goed zn werk doet, behalve als ik wil gamen.
Zodra ik BF4 opstart kan ik ongeveer een minuut of 5 spelen en wordt ik daarna geconfronteerd met meldingen dat het porgramma is gestopt en vaak daarna een BSOD wat volgens de log een Kernel-power 41 error is.

Mem test - geen errors
HWmonitor - geen rare temperaturen of voltages
Wat ik wel opvallend vind is dat HWmonitor geeb voltages geeft bij IA, GT,LLC/Ring en System Agent Offset. Maar ik begrijp niet zo goed wat het is, dus wellicht is dit normaal voor mijn configuratie.

Toen ik de pc net had geinstalleerd heb ik BF4 voor zeker een uur of 2 kunnen spelen.
Ik vermoed dan ook dat het een driver issue zou kunnen zijn welke wellicht door een Windows of Nvidia update is gekomen, maar ik vind het lastig om mn vinger op de zeer plek te leggen.

Via verschillende sites werd ik gewezen op verschillende audio drivers. Dat speelt bij mij ook, maar het verwijderen van drivers heeft niet geholpen.

Ik hoop dat een van jullie een goed idee heeft.
Ik sta op het punt de PSU retour te sturen, maar alles is nieuw en zoals gezegd twijfel of daar het probleem zit. Ik heb van te voren informatie ingewonnen en daarin was het advies dat 450 watt voldoende is voor deze configuratie.

Alvast bedankt voor het meedenken!

De PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 326,70€ 326,70
1MSI B250I Pro€ 95,-€ 95,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 309,90€ 309,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,90€ 51,90
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 64,-€ 64,-
1Asus VZ229H Wit, Zwart€ 139,95€ 139,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13€ 245,45€ 245,45
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.450,70

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je zelf al geprobeert om andere drivers te installeren? Ik raad je aan om DDU in veilige modus te draaien en je Nvidia drivers te verwijderen.
Volgende stap is de nieuwste versie downloaden en installeren.

Ik zou met videokaart drivers het auto updaten gewoon uitlaten, als de spellen die je nu speelt goed draaien dan is dat prima. Pas als je een nieuw spel koopt en daar een day one driver voor is dan zou ik eens kijken naar een nieuwere versie.

Al dat geauto-update van drivers en dingen is om gek van te worden, als iets stabiel is dan zou ik er niet zo snel aankomen :P.

Verwijderd

450 watt zou genoeg moeten zijn, wel raad ik je aan om gpu boost 3.0 niet actief te hebben want die overclockt je gpu automatisch verder dan de boostclock weet niet of je dat actief hebt met nvidia ja of nee maar met even nieuwe drivers ( of 1 oudere dan de nieuwste ) even alles goed op stock draaien is wel het beste.

Auto updates vooral met gpu drivers altijd uit, zoals hierboven ook al gezegd word is niet nodig als je niet een net nieuwe game speelt, en komt nog bij dat het vaker slimmer is om even 1-2 dagen te wachten als een nieuwe driver uit is kun je meteen checken of die nieuwe driver niet brak is inplaats van het proefkonijn te zijn ;)

• Lisabella
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad met DDU in safe mode alle drivers van nvidia intel en zelfs AMD (ook al had ik die niet) verwijderd. Dat hielp niet. Kreeg toen nog vaker bsod met allerlei verschillende meldingen.

Bij nvidia heb ik inderdaad auto updaten aanstaan. Ik zal deze uitzetten.

Gpu boost? Geen idee. Vind ik die optie in de nvidia configuratie?

Heb ook m'n bios geflashed naar de nieuwste versie maar dat was nadat ik de problemen kreeg. In de hoop dat ik het daarmee opgelost kreeg.

M'n monitor heeft een hdmi aansluiting waardoor ik dus ook nvidia sound heb. Las dat dit bij sommige de oorzaak van het probleem is.

Ik wil van de week m'n pc open halen om te kijken of alle stekkers wel goed vast zitten. Het lijkt me sterk dat ik iets verkeerd heb aangesloten.

Daarna misschien een schone Windows installatie met een oude driver van nvidia.

Als iemand anders nog tips heeft dan hoor ik het graag.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Ook oudere videokaart drivers installeren.

• Lisabella
Ik ga het eens met een andere PSU proberen.

• Lisabella
De Corsair CX450 heb ik vervangen voor een Coolermaster V550 gold.
Na de installatie kon ik ongeveer 45 minuten gamen zonder issues, daarna begonnen de "stopped working" en zelfs bsod schermen weer te komen. ;(

Zal het dan toch een driver zijn? De audio drivers, heb er 3 in apparaatbeheer staan, HD audio, Realtek en Nvidia. Heb ze uitgeschakeled, verwidjerd alles, maar helaas krijg ik ze nog steeds. Inmiddels heb ik zo lopen klooien met drivers en (de)installaties dat ik nu windwos eraf ga gooien en opnieuw installeren.
Zucht.

[ Voor 111% gewijzigd door Lisabella op 12-03-2017 13:21 ]

Pagina: 1