Toon posts:

Desktop Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers

Mijn desktop wordt wat ouder en zou graag nog een keer upgraden voordat ik aan vervangen ga denken, graag zou ik willen weten of dit mogelijk is en realistisch is.

Momenteel heb ik;

i7 860 @ 2,80Ghz
NVIDIA GeForce GT 440
6GB Dual-Channel DDR3 @ 650Mhz (9-9-9-24)
moederbord: MSI Indio
Mijn voeding is 300watt (HP Compaq HP-D3006A0)

Ik zat te denken aan een extra 2 gig ram, hier is nog 1 slot voor vrij.
Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1333, Werkgeheugen
KVR13N9S6/2

De videokaart vervangen voor de GIGABYTE GeForece GTX 1050 Ti D5 4G GPU
Als ik het goed heb krijgt deze specifieke kaart de voeding van mijn moederbord en is een 300watt voeding voldoende. Anders misschien voeding via een sata voeding? Zal vast een tussenkabeltje voor zijn :) Mijn moederbord heeft helaas alleen een PCIe x16 (2.0) maakt dat uit?

En als laatste een ssd aan te schaffen -/+256 GB

Dit is haalbaar voor onder de 300 euro, gaat het ook werken en is het realistisch?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 21:21 ]

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:08
De vraag is zo een beetje standaard hier :) , wat voor voeding. Er zijn mensen hier die verstand van voedingen hebben, kans is denk ik groot dat jouw voeding van slechtere kwaliteit is. En jouw CPU die vraagt al 95W

Verder denk ik dat je beter af bent met volgende geheugen. Jouw geheugen uit en deze in.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9H/8G

En voor 1050Ti denk ik dat iemand anders jou mee kan helpen, zelf heb ik altijd AMD gehad dus weet niet hoe goed die met jouw cpu zou draaien.

Maar voor aangegeven videokaart raden ze 300W voeding aan. Dus als jouw voeding van slechtere kwaliteit is zal het niet gaan denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Ik heb even gekeken en mij voeding is de HP Compaq HP-D3006A0 300W

Wat is er beter aan jouw voorgetelde geheugen? Dat kost mij ongeveer 40 euro meer. EN volgens mij kan er max een 4gb kaart per slot in. Heb nu 3 x 2gb

Misschien kan ik de 1050Ti ruilen voor een AMD? zo ja, welke zou dan mogelijk zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 21:22 ]

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:08
Moederbord / CPU die je hebt ondersteunt 1066 en 1333. Dus je kan beter gebruiken wat er max in kan.

Indien je set van 2 wilt kan ook.

pricewatch: Kingston KVR13N9S8K2/8

Verder is niks mis met een 1050 Ti. Alleen ben je wel beter af met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet draait mijn ram rond de 1333MHz
Dual Chanel op rond 650MHz is 650 * 2 = 1300MHz neem ik aan? Of denk ik dan helemaal verkeerd?

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:18:
Voor zover ik weet draait mijn ram rond de 1333MHz
Dual Chanel op rond 650MHz is 650 * 2 = 1300MHz neem ik aan? Of denk ik dan helemaal verkeerd?
Dual Channel werkt niet zo, kort samengevat is zorgt duel channel dat een van de stickjes het schrijven doet en de andere het lezen (langere uitleg hier http://www.computerhope.com/jargon/d/dual-channel-memory.htm). Dit zorgt voor minder bottlenecks etc.
Ram werkt zo snel als de laagste snelheid, je moet het zien als een ketting. Het stickje met de laagste snelheid bepaald de algehele snelheid, in een ketting bepaalt de zwakste schakeling hoe sterk de ketting is.

En wat wil je met je computer doen? Want als je geen medium-high games speelt is de 1050 overkill, ik heb momenteel R9 270 en draai just cause 3 en GTA V op medium-high (720p).

[ Voor 11% gewijzigd door Horatius op 05-03-2017 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dan snap ik hem :) dus mijn 3 x 2GB slaat eigenlijk nergens op, want dan heeft 1 stick geen tegenovergestelde. Dus dan zou 1 kaartje er bij kopen wel echt wat opleveren?

Ik wil medium games kunnen spelen, doe dat niet vaak maar moet toch kunnen. Ook over een jaar.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:52:
Oh, dan snap ik hem :) dus mijn 3 x 2GB slaat eigenlijk nergens op, want dan heeft 1 stick geen tegenovergestelde. Dus dan zou 1 kaartje er bij kopen wel echt wat opleveren?

Ik wil medium games kunnen spelen, doe dat niet vaak maar moet toch kunnen. Ook over een jaar.
Het werkt wel maar je hebt performance loss, ik zou het vervangen voor een pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9 en dan die anderen eruit laten want die verlagen je snelheid met 2x.

En als je naar je videokaart kijkt dan is een GTX 1050Ti bijna geen optie, want als je hem stresstest dan gebruik ie 145W, en dan je CPU erbij is 230W en dan de overige componenten en ik weet niet wat de kwaliteit van je huidige voeding is. Dan wordt het wel krap, voor 50euro kan je een goede voeding kopen tegenwoordig (pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Tweakers heeft het verbruik van deze kaart fout en het lijkt er ook op dat ze er flink naast zitten.
bron: http://www.tomshardware.c...e-gtx-1050-ti,4787-6.html

Je zou nog kunnen kijken naar de rx470, zeker als je monitor freesync heeft. Kan een enorme boost geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Horatius op 06-03-2017 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de 2GB ram en GTX1 1050TI gegaan, werkt uitstekend. Nu nog een mooie ssd uitzoeken, daar kom is vast zelf uit.
Bedankt
Pagina: 1