Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Mijn vraag
Gezien we binnenkort de sleutel van ons huis krijgen zou ik graag advies willen op het gebied van een beveiligde stekkerdoos (dus met overspanningsbeveiliging). Hierop zijn een tweetal eisen: minimaal 6 sockets én een RJ45 (LAN) stekker met dus op beide de genoemde beveiliging.

Een optionele maar gewilde wens voor de HTPC hoek zou zijn dat wanneer de versteker aangaat, ook de TV en switch aan gaan. Kortom, soort master-slave verhouding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Uiteindelijk betreffen het 2 stekkerdozen die samen moeten gaan met een multimedia/HiFi/Console hoek en achter beide high-end PC's.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb van een dozenschuiver van de BCC Monster aanbevolen gekregen, maar gezien ze niets anders leverden dan dat verdenk ik ze van brand pushing i.p.v. goed advies geven. Via Tweakers vind ik een select aantal top merken, waaronder APC, maar een accu/UPS is niet nodig. Conrad komt weer met een compleet andere lijn van merken en Hardware.info heeft veel alleen veel niet goed en/of leverbaar.

Hierbij dus graag jullie advies!

[ Voor 7% gewijzigd door ReSpawN op 05-03-2017 19:40 ]

Age of the Geek, baby!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Is zoiets met een los blok erachter niet handiger ?
https://azerty.nl/apc/830...JvqoJqkwNICFUieGwodavQO6Q

Wat wil je met RJ45 doen ? Heeft over het algemeen niet zoveel nut.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

er zijn "stekkers" die tegen overspanning beveiligen.. hoe goed/slecht te zijn weet ik niet.
rj45 kan je beveiligen via een optische omzetting (en weer terug) ..

Ik zou echter je heil zoeken in UPS achtige sfeer, soms hebben ze ook rj45/rj11 bliksem beveilig.

Maar wees je bewust dat de kans eerder te vermeiden is met bliksem afwering aan de schoorsteen oftewel buitenshuis dan binnen.
Je kan ook een kooi van faraday om je huis heen aanleggen waardoor je minder kans hebt van overlast binnen, echter die brengt ook andere nadelen met zicht mee.
(als je niet weet wat het is google het ff)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

vso schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:47:
Maar wees je bewust dat de kans eerder te vermeiden is met bliksem afwering aan de schoorsteen oftewel buitenshuis dan binnen.
Bliksem hoeft niet in je eigen huis in te slaan om schade te veroorzaken (kan ik je uit ervaring vertellen).
MarkReSpawN schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:39:
Mijn vraag
Hierbij dus graag jullie advies!
Wat is precies de reden dat je alles wilt beveiligen ? Normaal gesproken wordt alles gedekt door je verzekering. Zolang belangrijke data maar offsite gebackuped is (in de cloud, bij ouders, hdd op het werk etc.)

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2017 22:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

de kans dat het gebeurd is zo "klein", alleen ik vraag me af wat nu echt goed beschermt .
DukeBox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Bliksem hoeft niet in je eigen huis in te slaan om schade te veroorzaken (kan ik je uit ervaring vertellen).
nee maar dat zeg ik ook niet, zeg dat er wellicht betere manieren zijn dan "twijfelachtige elektronica"

Dat is waarom ik buitenhuis een backup van mij digitale meuk bewaar :), en voor mij is er niet meer belangrijk dan de gezondheid van mijn gezin ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Hetgeen wat ik eventueel extern zou kunnen backuppen betreft enkel wat series en muziek. De rest betreft VM images en bedrijfsgeheime documenten. Kortom, niet echt een optie.

Wat beveiligd moet worden is simpelweg een complete high-end PC hoek met 4 27" schermen. Ik gok dat het om zo'n 8k aan waarde gaat. Dat is dus ook de reden waarom ik er wat extra's tussen wil zetten.

Ik heb verhalen van anderen gehoord waarbij de overspanning via de LAN kabel (RJ45) kwam en daardoor de overspanbeveiliging enkel de terugslag te verwerken kreeg, niet hetgeen wat direct uit de 'lucht' kwam. :)

De socket optie vind ik an sich wel interessant, vooral ook de prijs. Een UPS (ook gezien de hitte) vind ik een mindere oplossing.

Age of the Geek, baby!

Pagina: 1