Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Max Allround

Pagina: 1
Acties:

• H5N1_NL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 15:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles. Met het uiteindelijke resultaat moet het hele gezin uit de voeten kunnen. Van websites bouwen, via foto-/film-bewerking naar streaming en gaming. Op dit moment niks echt extreems, maar het beestje moet lang meegaan en dus zet ik nu in op het nieuwste.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Los van het scherm, E2000,-. Zelfbouw is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. O ja, logitec bt keyboard en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De noodzakelijke onderdelen. Graag een SSD voor het OS en verder dus eigenlijk het beste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen! In multicore/multithreading heb ik toch wel vertrouwen, zeker als je verder in de toekomst kijkt. (al heb ik in het forum al wel gelezen dat daar de meningen, gelukkig, over verdeeld zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij komt in de woonkamer te staan. Als er gegamed wordt, mag er best wat geluid uit de kast komen, maar uiteraard, hoe stiller, hoe beter.

Ga je overklokken?
Vooralsnog niet.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten, vanuit de kennisvijver hier op het forum, is of deze combinatie überhaupt hout snijdt. Past het spul in de case en kunnen we hier voorlopig mee vooruit? Zijn er onderdelen die vergelijkbaar zijn, maar meer waard voor hun geld?

Mijn ervaring in het bouwen is dun, mijn vorige PC heb ik zelf gebouwd en die draait al een jaar of tien, dus een ge-update kijk op de huidige componenten wordt erg gewaardeerd.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 224,30€ 224,30
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 473,30€ 473,30
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 130,-€ 130,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Samsung C34F791WQ Wit€ 969,-€ 969,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.632,25

[ Voor 5% gewijzigd door H5N1_NL op 06-03-2017 20:49 . Reden: aangepaste wishlist ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Ik weet niet of je met een specifieke reden deze monitor hebt gekozen? Er zijn genoeg alternatieven voor de helft. Zie bijvoorbeeld -> https://tweakers.net/pric...are/501437;404868;580523/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zie eerlijk gezegd nog wel meer onderdelen die een heel fors stuk goedkoper kunnen. Waarom zo een dure HDD, wanneer die ook 100 euro goedkoper kan? Of al gedacht aan een NAS oid zodat je hem ook van buiten kan benaderen. Blu-ray brander? Gebruik je die werkelijk nog?

Verder is het met Ryzen wellicht slim om nog even te wachten (al zorgt de levertijd van het moederbord daar vanzelf wel voor) om alle kinderziektes eruit te krijgen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Perkouw schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:08:
Ik weet niet of je met een specifieke reden deze monitor hebt gekozen? Er zijn genoeg alternatieven voor de helft. Zie bijvoorbeeld -> https://tweakers.net/pric...are/501437;404868;580523/
Natuurlijk scheelt het een boel geld, maar het zijn niet dezelfde type monitoren. Resolutie en formaat schelen toch een stukje.

The devil is in the details.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Hahn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Natuurlijk scheelt het een boel geld, maar het zijn niet dezelfde type monitoren. Resolutie en formaat schelen toch een stukje.
Vandaar ook mijn vraag waarom die specifieke model. Zonder dan te weten is het giswerk en vandaar dat ik ok maar twee type's erbij het gedaan als vergelijking, maar dat moge duidelijk zijn. :)

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:51

Solid Seal

3D Printer N00b

Denk dat MoBo en GPU stuk goedkoper kunnen .. Monitor ook vast wel.

als je nu niet gaat overclocken maar 'over 2 jaar MISSCHIEN wel' heb ik meer het idee dat er nooit overgeclocked gaat worden. Het is OF JA OF NEE en niet misschien (mijn idee) Dus dan zou je beter af zijn met een normale 1700 en andere MoBo. Maar aan de andere kant ben je al bereidt om 3k uit te geven dat het niet zoveel uitmaakt.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
waarom die cd speler/brander als dat niet eens gaat passen

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
Misschien is dit een trol? Ik pak lekker van alles het duurste en zo mooi mogelijk zonder er research over te doen? Misschien denkt hij/zij zo?

• H5N1_NL
Bedankt voor jullie kritiek. Dat loopt lekker vlot hier.

@Perkouw De monitor staat daar als referentie. Nu heb ik twee monitoren, die precies zoveel scherm hebben als deze. Hij geeft een indicatie van mijn wensen m.b.t. de specs. Een maatje kleiner is idd ook ter sprake gekomen. Daarbij staat er wel iets zo, in de woonkamer.

@br00ky NAS draait hier, voornamelijk als back-up van de huidige pc en laptops. Bij de SSD gaat het om de hoeveelheid opslag, merk maakt niet zoveel uit, maar deze kwam goed uit de tests. De HDD is snel, maar zal nog eens naar een andere kijken. Bedankt voor de tip. Brander verwijderd, kan niet in deze case.

@Solid Seal ook mijn euries kan ik maar 1 keer uitgeven. Als je eerst komt met alles wat je zou willen, kan je altijd nog gaan schrappen. Ik ga niet overklokken, dus laten we het daar maar bij houden. Is de overklokbaarheid het enige verschil met de normale 1700? De TDP was een stuk lager en ik ging ervan uit dat daardoor de temperatuur bij normaal gebruik lager zou liggen. Scheelt idd 8 tientjes.

Dan kom ik bij een puntje van kritiek van ieder van jullie, het MoBo. Die moet nog wel wat uitbreidingen aankunnen in de toekomst. Ook was mijn insteek hier dat het een nieuwe is, die goed lijkt te presteren met de Ryzen. Het AM4 socket beperkt de keuze toch al wat.Ook daar zal ik nog even induiken.

• H5N1_NL
@Jeanke117 Nee en alleen de monitor kan niet veel duurder. Ik wil waar voor mijn geld en kom nooit onbeslagen ten ijs, dus dit is onderdeel van mijn voorbereiding. Je hebt gelijk, het is een hele uitgave.
Bij jouw zie ik de MSI Z170A GAMING M5 op je wenslijst staan, los van het feit dat die niet met de Ryzen werkt, waarom die? Waarop heb je je keuze gebaseerd?

@Boudewijnb dat was een vraag. Ik heb die er snel bijgezet omdat ik een station miste. Schoonheidsfoutje en verwijderd.

[ Voor 63% gewijzigd door H5N1_NL op 05-03-2017 20:29 ]

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:55
Wil je ook 10 jaar met dit systeem gaan doen? Zoja dan raad ik je dit af. Je kan beter voor een goedkoper systeem gegaan en dan na een aantal jaar upgraden indien nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Voyarch op 05-03-2017 21:26 ]

• H5N1_NL
@Ventrexe met upgraden, bedoel je dan helemaal nieuw of een aantal componenten? Welk component heeft de kortste omlooptijd? Ik kan me voorstellen, dat ik mijn videokaart niet hoef te vervangen zolang de monitor hetzelfde blijft.

Bedankt voor je feedback.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Je kan altijd componenten tussendoor updaten, je hoeft niet alles in 1 keer te vervangen.

De logica dat als je monitor niet verandert je je videokaart niet hoeft te upgraden ontgaat met een beetje trouwens. Nieuwere games zullen zwaarder zijn, ook als je monitor/resolutie hetzelfde blijft. Dus over een paar jaar een nieuwe videokaart kan al heel veel schelen.

The devil is in the details.

• H5N1_NL
@Hahn Thanx. Dat is duidelijk, het idee is wel dat ik met deze build een tijdje vooruit kan. Als ik nu 100 extra uitgeef voor een videokaart, gaat die dan zeg een paar jaar langer mee?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 18:51

nXXt

Carpe omnia

Je kunt games dan op hogere instellingen en resolutie spelen, maar ik zou niet direct gokken op 'een paar jaar langer meegaan'.

Je betaalt dan al snel extra om het snelste van het snelste te hebben, terwijl de beste prijs-prestatieverhouding vaak bij een iets goedkoper product ligt. Om die reden is het dan ook effectiever na een paar jaar bijvoorbeeld je gpu te upgraden dan een veel duurdere gpu aan te schaffen in de hoop dat deze vele jaren meegaat.

• H5N1_NL
@nXXt Goed. Ondertussen is mijn lijstje al wat aangepast. Jou commentaar neem ik mee in de volgende schifting. Bedankt voor je input.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Qua harde schijf is de Red in ieder geval geen goede keuze. Dit is alleen voordelig in nepRAID systemen vanwege TLER. (Ik heb even geen zin om voor de derde keer in 2 dagen op te schrijven waarom en bronnen bij te posten, maar mocht iemand er behoefte aan hebben voel vrij om het te vragen.) Er is een weekje geleden een goede review van HWI gekomen over HDD's, waar je je keuze prima op kunt baseren. https://nl.hardware.info/...jven-vergeleken-conclusie

Verder geeft de voedingsbaas hier op tweakers al tijden hetzelfde advies over dure voedingen. Duurder dan pricewatch: Corsair RM550x is onnodig, omdat de kwaliteit niet significant beter meer kan worden.

De gekozen monitor is de nieuwe QLED (Let op: Niet OLED) techniek van Samsung. Het contrast en kleurweergave is hierdoor extreem goed, en de rest van de specificaties zijn ook erg goed. Hier hoort natuurlijk wel een hoog prijskaartje bij. Wij kunnen niet voor jou kiezen of jij het nodig vindt om bijna het beste van het beste te hebben.

• H5N1_NL
@lactaxative bedankt voor de verwijzing naar HWI, daar heb ik naar geluisterd. Naar de voeding heb ik zelf ook zitten kijken, hij was blijven staan vanwege de 12dB. Toch maar aangepast.

De monitor heb ik bewust uitgekozen. Die zal ik ook nog even laten staan.

Goede feedback. Top.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Qua geluid zal ik me niet druk maken om de voeding. https://nl.hardware.info/...rwachten-geluidsproductie Geluidsspecificaties door fabrikanten zijn een beetje lastig, omdat ze allemaal zelf bepalen hoe ze deze meten. De dark power pro 11 serie heeft wel extreem lage ripple, maar op een gegeven moment durf ik niet te zeggen of dit nog meerwaarde heeft. 50 Euro vind ik in ieder geval teveel.
Pagina: 1