5.1 Home Cinema met smart TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleke870
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10 19:17
Mijn vraag
Beste Tweakers, momenteel heeft mijn nonkel een smart TV met bose surround in 5.1. Aan de Bose hangen een digitale TV decoder en afwisselen Apple TV of Blu-Ray speler. Afwisselend omdat de Bose die hij gebruikt maar twee HDMI ingangen heeft. Zijn huidige set-up is omslachtig omdat hij constant moet afwisselen van afstandsbediening en zowel op zijn Bose moet kiezen voor digitale TV als de juiste invoer op de TV. Maar als we alles via zijn TV kunnen laten lopen via HDMI, moet hij enkel nog de juiste invoer kiezen.

Omdat zijn Bose redelijk oud is, zouden we hem graag vervangen door een andere receiver om de speakers van Bose aan te sluiten met eventueel een Blu-Ray speler ingebouwd.

De uiteindelijke bedoeling:
Set-up:
decoder, Apple TV en Blu-Ray speler (ev. in receiver) via HDMI aansluiten op de smart TV.
optische audio van TV naar receiver.
Praktisch:
Invoer enkel nog op TV te selecteren met eventueel later een universele afstandsbediening.
Het geluid van de invoer en smart TV apps (zoals Netflix, Spotify...) door de receiver laten lopen.

Mijn vraag:
Is de bovenstaande set-up mogelijk en welke receiver (liefst met Blu-Ray speler) raden jullie hiervoor aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- samsung ue50ku6000 smart tv
- Bose Lifestyle Series III
- Panasonic Blu-Ray speler
- Telenet decoder
- Apple TV 3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog geen concrete oplossing en nog niets geprobeerd omdat we een nieuwe receiver moeten kopen.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:03
Als er toch een nieuwe receiver gaat komen kun je beter alle apparaten daarop aansluiten en die met een hdmi kabel aan de tv hangen. Ik vraag me nog wel af waarom er een blurayspeler in de receiver moet zitten.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Je topic krijg dus een verhuizing die kant op.

Een receiver met ingebouwde blu-ray speler? Dat is bijzonder. Dat zie je alleen maar bij kant-en-klare 13-in-een-dozijn home cinema setjes. Maar daar krijg je dan ook speakertjes bij die je niet nodig hebt.

Je aansluitwensen zijn allesbehalve bijzonder. Een receiver kopen, alle randapparatuur aansluiten en klaar. Wat betreft het aansluiten van die Bose set: volgens mij heeft die een actieve subwoofer. De keuzemogelijkheid wat betreft de receiver is dan niet heel groot omdat nagenoeg alle receivers een passieve subwoofer verwachten. Verder hebben die Bose speakers misschien speciale aansluitklemmen maar die zou je af kunnen knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleke870
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10 19:17
Oke, dus geen BD in de receiver :)
En welke receiver zouden jullie aanraden? Misschien ééntje met een afstandsbediening waar meerdere apparaten op aangesloten kunnen worden?

Wat betreft het aansluiten van alle apparaten, dan wilt dit toch zeggen dat wanneer er een app als Netflix/Spotify op de smart TV draait en de BD nog opstaat, het geluid van de BD ook nog door de speakers komt?