• funzel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb zojuist de D3300 gekocht met standaard kitlens in België, er is op dit moment de BTW-weg-ermee actie bij de media markt en daardoor koste dit pakket 329 euro in totaal, wat volgens mij een er goede deal is. Mocht je weten welke camera je zou willen kopen dan is het mogelijk de moeite waard om even naar het buurland te rijden want het scheelt je zo 100 of 200 euro.

Nu ben ik zelf alleen met een andere vraag achtergebleven en dat is welke SD- kaart moet ik ervoor kopen? Ik dacht aan een 32gb of 64gb. In het verleden zijn deze dingen altijd extreem snel kapot gegaan bij mij en nu wil ik een stabiele kaart waar ik toch wel een langere periode mee kan doen en niet ineens op vakantie al mijn foto's kwijt ben. Ik had er thuis namelijk nog een liggen maar deze pakt de camera niet of is stuk. In de media markt zijn deze kaarten altijd een stuk duurder dan online dus vandaar dat ik er niet meteen een bij heb gekocht. Zou iemand mij hierbij willen helpen :)

Ik zag deze: pricewatch: Kingston SDXC UHS-I U3 Card 64GB als beste uit de test komen van tweakers zelf, dus dacht er eigenlijk aan deze aan te schaffen maar in de comments zegt men dat deze mogelijk niet heel betrouwbaar is..

[ Voor 14% gewijzigd door funzel op 04-03-2017 23:00 ]

Leek die graag meer kennis wil op doen.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:49

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Persoonlijk koop ik altijd sandisk, goede ervaring mee. Mijn kaartje uit 2013 gaat nog steeds mee. Voelt goed.

Kingston heb ik wel eens een kaartje gehad dat binnen 2 jaar overleden was. Misschien pech. Misschien niet, Maar daar houd je toch een onderbuikgevoel aan over.

Samsung kaartjes hoor ik ook goede verhalen over en Lexar schijnt ook oké te zijn maar daar weet ik niet zoveel van af.

Kortom volgens mij is dit vaak een gevoelskwestie waarbij ik Kingston niet zo heel hoog heb staan.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Verwijderd

Mijn Sandisk Ultra II CF kaarten (geen sd weliswaar) uit 2006 doen het nog steeds prima, ondertussen gebruik ik voornamelijk wel een nieuwe 64gb variant maar dat doet niets af aan de werking van de oude

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Gebruik al sinds jaar en dag de Sandisk Extreme Pro kaartjes en nog nooit problemen mee gehad. De goedkopere kaartjes zijn meestal wel 90MB/s lezen maar daar heb je niks aan. Je wilt een hoge schrijfsnelheid hebben zodat je buffer snel leeg is, zeker met bewegende objecten waar je meer fps gaat gebruiken.

Voor de TS zou ik naar een Fuijifilm gaan kijken (kan ook tweedehands). Kwaliteit is echt top van die camera's.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• funzel
Ik heb eerlijk gezegd alleen maar slechte ervaringen met SanDisk haha. Bij mij gingen ze letterlijk om de maand kapot, kreeg overigens tijd netjes een nieuwe van dataio maargoed, dat wil je niet. Wel fijn dat je dat jullie er al zo lang van kunnen genieten :)

Over de CF kaarten heb ik helemaal geen kennis..

Ik heb gisteren in een opwelling om 3 voor 12 bij bol.com toch de Kingston gekocht omdat zij om zondag wel leveren ..:p Al heeft deze wel lees 90 mb en schrijf snelheid van 80 mb en vreemd genoeg levenslange garantie.

Lastig. Ik wil vandaag graag beginnen met spelen met de camera dus ik denk dat ik het maar even aankijk en als hij te vaak kapot gaat koop ik een SanDisk..

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 08:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@funzel Volgende keer in plaats van een topic te kapen even zelf een topic openen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 05-03-2017 17:00 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
Geweldig ding. Ik zelf heb 32GB variant destijds gehaald, nu zo'n 5 maanden geleden. Ontzettend snelle SD kaart.. Leest met zo'n 90 MB/s en schrijft, zoals geadverteerd, met 80 MB/s.

Hier even snel een test gedaan met een kaart die voor 80% vol zit - wat de snelheden beïnvloed:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/uvcKE/bbf83e5907.png

• funzel
@Ventieldopje excuses dat was niet mijn bedoeling en bedankt voor het verplaatsen :)

@Danny.G thanks voor de benchmark, hij lijkt op papier ook ver boven zijn prijsgenoten uit te stijgen. Fijn dat je er nog steeds tevreden over bent. Door een fout bij bol.com zal ik hem overigens morgen pas ontvangen, maargoed, zal er meteen mee gaan schieten:D

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Hier een leuk stukje over wat het effect op de buffer van je camera kan zijn: http://www.cameramemorysp...st-sd-cf-card-comparison/.

Het voorbeeld gaat dan wel over een 7D2 maar geeft wel een beeld van wat er aan verschillen op zal treden bij gebruik van snellere/trager kaartjes.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar Lexar SD kaartjes en die bevallen goed. Mijn eerste CF kaartje van 2002 was van lexar en die werkt zelfs nog. Heb nog wel wat Sandisk SD kaartjes uit het verleden liggen maar die vertrouw ik niet meer. Doen moeilijk af en toe met niet willen lezen. Een keer daarmee een groep foto's verloren en een vastgelopen camera.

In de basis probeer ik zo veel mogelijk kaartjes te gebruiken. Dus liefst meerdere kleine kaartjes dan een grote. Stel dat er eentje een keer kapot gaat dan is het leed te overzien.
Dat waren voorheen 8 GB kaartjes maar met de grote files tegenwoordig heb ik nu 32 GB kaartjes.

Nadeel is dat je dan meerdere kaartjes mee moet nemen maar ik heb daarvoor een think tank SD pixel pocket die daar erg fijn voor is.
https://www.cameranu.nl/n...nk-sd-pixel-pocket-rocket

Leica MM + Sony A9

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met kingston.
ik gebruik onderstaande sd kaartjes:
https://www.bax-shop.be/n...uhs-i-ultimate-flash-card

Nog nooit problemen gehad en toch al een aantal jaar in gebruik. Gebruik steeds 2 sd kaarten in de camera als backup van mekaar, als er toch een zou sneuvelen is dit geen ramp.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik schiet veel en heb met veel merken nu ervaring. Mijn ervaring met zowel CF als Sd tot nu toe is:
2x transcend kaartje stuk (CF)
1x SanDisk kaartje stuk (SD)
1x SanDisk kaartje waar de behuizing spontaan uit elkaar viel en dus ook onbruikbaar (SD)
3x Kingston stuk, 2x CF 1x SD.

Dat laatste zorgt ervoor dat ik dus nooit meer Kingston ga kopen. Mijn recentste Kingston die stuk is gegaan was net 2 weken geleden, kaartje was nog geen jaar oud (128GB SD), nu vervangen door een SanDisk exemplaar van gelijk formaat.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 08:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik schiet altijd al Sandisk en nooit wat mee gehad, wel 1x een 64gb Lexar 800x CF kaartje gehad welke raar begon te doen maar na een format weer normaal lijkt te werken, vertrouwen doe ik hem echter niet.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Kingston, ik had 2x onderstaande gekocht voor mijn Nikon D610.
Een aantal keer gehad dat de camera volledig vast hing en enkel responsive werd bij het er uit halen van de SD kaarten. Tevens ook enkele keren gehad dat de afbeeldingen niet op geslagen werden.

Vervolgens een Sandisk 64GB kaart gekocht en nergens meer last van.

pricewatch: Kingston SDXC UHS-I U3 Card 64GB

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 09:47
Ik heb inmiddels 4 Kingston SDHC kaartjes liggen van 16GB. 2 zijn 8 jaar oud, 2 zijn 2 jaar oud. Ze doen het nog steeds probleemloos.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Eigenlijk alle grote merken zouden geen problemen mogen zijn. Zelf geen hele grote fan van Kingston, maar het zou best goed moeten zijn. Schiet zelf met Sandisk of Samsung als het op SD kaarten aankomt. Eigenlijk nog nooit echt problemen gehad met beiden, buiten het feit dat mijn MacBook ze niet altijd correct wilt herkennen op de ingebouwde kaartlezer. Aangezien een externe kaartlezer wel goed gaat betwijfel ik of dit aan de kaarten zelf ligt.
Pagina: 1