Zaterdag 25 februari heb ik de tijd van mijn omvormer aangepast.
Dit heb ik gedaan, omdat ik er een systeem bij heb en de grafieken duidelijk niet erg overeen kwamen qua tijd.
Ik moest Sunny Explorer opnieuw downloaden en installeren. De tijd was zo aangepast.
Sinds 28 februari krijg ik in eens vreemde grafieken. Er worden waarden gehaald die zelfs theoretisch niet mogelijk zijn. Eerst dacht ik dat het aan de app lag waarmee ik de data upload, maar het is in Sunny Explorer ook zichtbaar, hoewel het soms wat lastig te zien is.
Soms slaat de grafiek heel veel data over, tot meer dan een uur.
Ook de app geeft een foutmelding en blijft meestal een uur achter met updaten.
Hierbij een linkje naar de set op mijn schuur in vergelijking met de set op het westen. De set op het westen (Simax) geeft dus de problemen.
http://www.pvoutput.org/c...38&sid1=12146&dt=20170228
De afzonderlijke set op het westen staat in mijn handtekening.
De omvormer betreft een SMA 1600TL-10, in bedrijf sinds 2012.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

EDIT: 2 uurtjes geleden heb ik de stekker van de SMA er uit getrokken. De data loopt nu aardig gelijk met de schuur set. Morgen eerst eens aankijken wat de grafieken doen.
Dit heb ik gedaan, omdat ik er een systeem bij heb en de grafieken duidelijk niet erg overeen kwamen qua tijd.
Ik moest Sunny Explorer opnieuw downloaden en installeren. De tijd was zo aangepast.
Sinds 28 februari krijg ik in eens vreemde grafieken. Er worden waarden gehaald die zelfs theoretisch niet mogelijk zijn. Eerst dacht ik dat het aan de app lag waarmee ik de data upload, maar het is in Sunny Explorer ook zichtbaar, hoewel het soms wat lastig te zien is.
Soms slaat de grafiek heel veel data over, tot meer dan een uur.
Ook de app geeft een foutmelding en blijft meestal een uur achter met updaten.
Hierbij een linkje naar de set op mijn schuur in vergelijking met de set op het westen. De set op het westen (Simax) geeft dus de problemen.
http://www.pvoutput.org/c...38&sid1=12146&dt=20170228
De afzonderlijke set op het westen staat in mijn handtekening.
De omvormer betreft een SMA 1600TL-10, in bedrijf sinds 2012.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

EDIT: 2 uurtjes geleden heb ik de stekker van de SMA er uit getrokken. De data loopt nu aardig gelijk met de schuur set. Morgen eerst eens aankijken wat de grafieken doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 05-03-2017 15:43 . Reden: Verbetering geconstateerd. ]