Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-12-2021
Kan ik hue koppelen aan een bestaande plafondlamp-aansluiting. Deze wil ik voorzien van een ledpannneel en dus niet met een smartbulb van hue zelf.

Heb reeds iets gelezen van mogeijkheden tot koppelen met zigbee, maar ik vermoed dat er een adater moet bestaan om de led aan te kunnen sturen.

Tips, sugesties en ervaringen zijn altijd welkom.

Beste antwoord (via sheve op 05-03-2017 17:02)

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zoek even in het Hue topic want er is een LED Controller die perfect samenwerkt met de Hue bridge. Die zou je dan tussen de trafo en led paneel kunnen zetten en daarmee kan deze worden bediend via Hue.

Edit: deze dus Martino-s in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

[ Voor 21% gewijzigd door Sethro op 05-03-2017 16:21 . Reden: Url toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dus je wil een ander merk led (dus niet philips hue) aansturen met je hue bridge? Dat gaat volgens mij erg lastig worden, tenzij je osram led lampen koopt, die schijnen wel gekoppeld te kunnen worden, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

Of je kan via HomeWizard de boel koppelen. Maar iets meer informatie zou dan wel op zijn plek zijn. Hier is het hele huis gekoppeld aan HomeWizard. Van Philips Hue tot KAKU en een weerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
Neen, ik zou echt een andere armatuur wensen te gebruiken. Zoals een ladpanneel. Maar ik probeer een manier te zoeken dat ik een bestaande wifi-module van een (Hue)product kan gebruiken om deze aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je zou een tussenstekker kunnen gebruiken zoals de Osram Lightify Plug (niet dimbaar) of Philips Living Whites adapter (dimbaar, niet meer nieuw te koop).

Of je neemt een inbouwschakelaar van Busch-Jaeger, dimbaar of niet dimbaar. Al deze producten zijn door de Hue bridge te bedienen.

(dat iets door de Hue bridge te bedienen is wil trouwens niet zeggen dat het ook werkt met oplossingen zoals bijvoorbeeld Apple Homekit of Siri, let daar even op als je dat belangrijk vindt!)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
@ Xander, thanks. Dat was het. Bush-jaeger was ik reeds op een forum ergens tegengekomen, maar vond het niet meer terug. Daarmee zou ik dus een bestaande lampenaansluiting kunnen koppelen aan hue?
Het grote probleem is dat ik 2 mogelijke opstellingen heb voor mijn eettafel. De standaard ( daar hangt de lamp juist mooi boven) en de opstelling als er bezoek is. In het laatste geval hangt de lamp naast de tafel. Om dit op te lossen ( en vooral zonder te slijpen) wou ik met 2 ledpanelen willen werken en deze op de bestaande aansluiting bevestigen. Mits ik dit dan kon koppelen aan hue, is het de bedoeling dat ik via de app kan kiezen welke van de 2 aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ja met de Busch-Jaeger schakelaar kun je een bestaande lampaansluiting koppelen met Hue.

Als je ruimte hebt om daar 2 stuks van in te bouwen dan zou dat een optie zijn. Al zie ik niet hoe je in de doorsnee woning 2 lichtschakelaars wilt monteren voor één plafondlichtpunt, zonder te frezen/hakken. Je zult maar 1 inbouwdoos in de wand hebben?

edit:
Ik neem aan dat je al een Hue-ecosysteem hebt in je woning en deze nu met 2 lampen uit wilt breiden? Of heb je nog niets van Hue en zie je dat nu als de magische oplossing voor deze 2 lampen? Als je de eis van Hue loslaat zijn er veel mooiere, simpelere en goedkopere opties om die 2 lampen onafhankelijk te schakelen. De wandschakelaar vervangen voor een serieschakelaar bijvoorbeeld, om maar eens een voor de hand liggende optie te noemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Xander op 05-03-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
Niet echt. Het lichtpunt waarvan sprake kan vanop 2 verschillende plaatsten in de living aangeschakeld worden. Dus kan ik toch vanop die 2 verschillende schakelaars de 2 ledpanelen bedienen, mits gebruik hiervan

YouTube: 45856GE: GE ZigBee In-Wall Smart Switch

niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zoek even in het Hue topic want er is een LED Controller die perfect samenwerkt met de Hue bridge. Die zou je dan tussen de trafo en led paneel kunnen zetten en daarmee kan deze worden bediend via Hue.

Edit: deze dus Martino-s in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

[ Voor 21% gewijzigd door Sethro op 05-03-2017 16:21 . Reden: Url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
sheve schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:11:
Niet echt. Het lichtpunt waarvan sprake kan vanop 2 verschillende plaatsten in de living aangeschakeld worden. Dus kan ik toch vanop die 2 verschillende schakelaars de 2 ledpanelen bedienen, mits gebruik hiervan

YouTube: 45856GE: GE ZigBee In-Wall Smart Switch
Die GE schakelaar ken ik niet. Let op dat deze voor de Amerikaanse markt is, de schakelaar heeft de verkeerde afmeting om in de standaard Nederlandse inbouwdozen te passen en daarnaast is de Zigbee frequentie in de VS anders dan in de EU.

Als je twee inbouwdozen beschikbaar hebt dan zou je het met de Busch Jaeger schakelaars wel voor elkaar moeten kunnen krijgen. Wel zul je de bedrading tussen de centraaldoos (bij de lamp) en de schakelaars moeten aanpassen, waarschijnlijk is daar in beide dozen geen nul (neutral) aanwezig, mis je in één van de dozen ook de fase (live) en je zult de schakeldraden moeten aanpassen.

Maar nogmaals, je hebt dus al een Hue bridge en wilt dit ook per sé daarmee realiseren? Anders zijn er veel meer oplossingen beschikbaar. Bijvoorbeeld van klikaanklikuit heb je veel compactere inbouw schakelmodules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
De philips hue kit is reeds besteld en onderweg. Vandaar dat ik het daarmee zou willen doen, om zoveel mogelijk te kunnen centraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheve
Als ik dus de juiste Led-controller vind (deze misschien --> https://www.amazon.fr/gp/...1&creativeASIN=B00SWXAJ58)

en deze vervang door de meegeleverde controller bij onderstaande led-paneel, zou het dus bestuurbaar moeten zijn door Hue, niet?

http://shop.nieuwsblad.be...egoryID=&JumpTo=OfferList

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypressGTX
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo, Zijn er inmiddels wel andere mogelijkheden om bestaande plafondlampen te voorzien van HUE?
ik ben nog niet in het bezit van het huis maar die lamp is de laatste voorbereiding om hem aan hue te koppelen. de rest in het huis is gu10.

https://imgur.com/6N1NhME
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/6N1NhME

Er zit nu een 1 dimmer in de wand gekoppeld aan de plafondlamp, deze zou vervangen mogen worden of iets dergelijks. dimmen via app zou wel heel fijn zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door CypressGTX op 07-04-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
@swenvdheuvel92: Wat is er mis met de oplossingen die hier al genoemd worden? Bijvoorbeeld de Busch-Jager inbouwdimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypressGTX
Aha nu begin ik het idee te snappen,

je kiest voor de:
-Power Supyly (geen idee wat deze doet)
-Switching (uit/aan)
-Dimming (uit/aan/dim)

vervolgens kies je hoeveel scenes je wil beheren door de juiste plaat erop te kopen. ik neem aan dat alle versies compatible zijn met de bovenstaande 3

Nu ben ik er niet zo in thuis en weet ik niet wat de power suply versie doet.
Maar in de wand hoef ik alleen maar uit/aan te kunnen schakelen. in de Hue app wil ik wel kunnen dimmen.
Weet je welke ik dan kan aanschaffen? Mijn dank is groot :)

https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/
is 01 en 05 dan voldoende of heb je 03-05 nodig dan.

[ Voor 12% gewijzigd door CypressGTX op 07-04-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
swenvdheuvel92 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:59:
-Power Supyly (geen idee wat deze doet)
Deze verzorgt spanning voor de wandzender, zodat je draadloze lampen kunt bedienen. Je kunt er geen bedraadde lamp op aansluiten ofzo.
-Switching (uit/aan)
Hier kun je wel een lamp op aansluiten en deze vervolgens aan/uit schakelen.
-Dimming (uit/aan/dim)
Hier kun je ook een lamp op aansluiten en deze vervolgens aan/uit schakelen of dimmen.
https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/
is 01 en 05 dan voldoende of heb je 03-05 nodig dan.
3+5 dus mocht dat nog niet duidelijk zijn. Vergeet ook niet een bijpassend afdekraampje uit de Busch Jaeger Future Linear lijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 07-04-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypressGTX
heel erg bedankt, wel een erg dure oplossing maar dan heb ik wel alles geautomatiseerd,
02 kan dus alleen schakelen aan/uit, dus ook alleen in de app schakelen tussen aan/uit.

Wel vooruitstrevend dat busch-jaeger hier de enige in is.

anderzijds:
Ik snap dat fabrikanten hier nog geen goedkopere oplossingen voor hebben want dan koopt natuurlijk niemand meer de losse zigbee lampen. wel jammer opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypressGTX
Ik heb van Paulmann nog iets gevonden, denken jullie dat dit past op de lamp die ik hierboven stuurde?

bestaande lampen slim maken :) nu hoop ik als ik de lamp van het plafond haal ik deze wel kan plaatsen.
MIJN LAMP: https://imgur.com/6N1NhME

Zou ik deze kunnen plaatsen?:
https://nl.paulmann.com/b...ller-max.-1000-w-ac/50043

alle producten paulmann
https://nl.paulmann.com/a...ual-paulmann-home-zigbee/

[ Voor 7% gewijzigd door CypressGTX op 22-04-2018 12:58 ]

Pagina: 1