Pinnacle Studio 20 speelt geen video af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 10:43
Mijn vraag

Nadat mijn vader jaren naar redelijke tevredenheid Pinnacle Studio 15 gebruikt heeft om zijn vakantievideo's te bewerken heb ik pas een nieuwe laptop voor hem gekocht met hierbij een nieuwe Pinnacle (versie 20, Ultimate Edition). Na het installeren kwam ik echter tot de vervelende conclusie dat video's afspelen in Pinnacle niet werkt waardoor het bewerken van de video's natuurlijk onmogelijk is. Het gaat hierbij primair om AVCHD .MTS bestanden uit een Panasonic camera maar ook de voorbeeldvideo die in Pinnacle zelf zit en oudere .avi die van een oude DV camera komen doen het niet. In Windows Media Player spelen ze overigens gewoon wel

Relevante software en hardware die ik gebruik

Laptop is een Acer F5 met een i7 7500, 8GB RAM, 128GB SSD en 1TB harddisc, Intel HD620 onboard video en een Geforce GTX950M videokaart, draaiend op Windows 10 Home.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een week contact met Corel (maker Pinnacle) heb ik het volgende geprobeerd: Pinnacle opnieuw geïnstalleerd, alle software en drivers voor de videokaart geupdate (oa. een speciale patch voor Pinnacle gedownload welke niet automatisch binnen gehaald werd), Pinnacle gedraaid met de onboard video en met de Geforce kaart, hardwareversnelling in Pinnacle uitgezet, renderen uitgezet. Dit natuurlijk allemaal zonder effect (anders hoefde ik geen hulp te vragen). Op het moment heb ik de MSinfo en WinAudit rapporten naar Pinnacle gemaild maar ik begin een beetje wanhopig te worden aangezien zij mij tot nu toe ook niet kunnen helpen.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik mag toch aannemen dat een computer met deze specs tot wel een filmpje kan bewerken, zeker omdat mijn vader's oude i5 460M met een Radeon 5650 dit wel probleemloos kon 8)7

Alvast bedankt

ps. tips voor een ander videobewerkingsprogramma wat qua gebruik niet teveel van Pinnacle verschilt zou ik ook kunnen waarderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893627

Hallo,

Wij hebben net hetzelfde probleem. Filmpjes van de camera speelt ie niet af, maar de filmpjes gefilmd met de iPhone wel. Begrijpe wie het begrijpen kan.
Inderdaad heel vervelend en niemand blijkt een oplossing te hebben of weten hiervoor.
Ook al alles uitgetest en uitgevoerd wat jij beschreef.
Er is blijkbaar iets deftig mis met die Pinnacle studio 20 Ultimate.

Ik hoop dat er toch nog iemand reageert die hier een oplossing voor weet. Programma kost ook niet niks.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 10:43
Video's van mijn telefoon (heb een Galaxy S7) heb ik nog niet geprobeerd, zal dit van de week eens bekijken of dat wel werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb eenzelfde probleem maar dan met Pinncle Studio 19.

Hiervoor een HP Spectre X360, i5, 8GB RAM. Probleemloos kan ik zelfs 4k filmpjes bewerken.

Nu een HP Elitebook, i7, 16GB RAM en pinnacle studio 19kan de filmpjes niet meer aan. Alle 4k filmpjes stotteren alsof het een laptop is van 1998.
Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Pinnacle Studio is voor mij alweer een tijdje geleden, voor het laatst in 2007 gebruikt denk ik. Ik weet niet wat er in de tussentijd is veranderd, maar destijds vond ik het een vrij gelimiteerd programma.

Je zou kunnen kijken naar Lightworks: https://www.lwks.com Is een professionele editor met een gratis variant (vergelijking), wordt ook in de filmindustrie gebruikt.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Nou na een avond uitzoeken en googlen ben ik erachter gekomen wat het probleem is.
DirectX 12 heb ik gedownload en het probleem was opgelost. Kan nu probleemloos films bewerken. Dus bij deze download het "dxwebsetup" bestand en downloaden. Probleem waarschijnlijk opgelost.

Anoniem: 964939

Hi
Ik had het zelfde probleem
kijk even naar deze video dit uitlegd hoe je dit kunt verhelpen
Vergroot of verklein de player

YouTube: Solved! How To Quickly Fix Pinnacle Studio - Video Not Working/Displ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud59
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-05-2021
Hier ook zelfe probleem met MP4 en MTS files, geluid wordt weergegeven, maar geen bewegend beeld in zowel edit screen als tijdlijn én Pinnacle in onwaarschijnlijk traag. HP Spectre i7 7th gen., 16 GB RAM dus moet makkelijk kunnen. Direct X 12 in geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schliek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07-2021
Goedendag,
Allereerst, hoe tweakers precies wekt snap ik niet.
ik heb een vraag over Pin 20.
hopelijk staat die op de juiste plaats.

mijn vraag:
Sinds 2 dagen doet Pin-20 gek met het geluid.
Als ik een video-bestand afspeel in verkenner, dan wordt het geluid probleemloos afgespeeld.
Importeer ik het bestand in Pinnacle, dan is het geluid weg.
Niet echt weg.
De geluidsniveaumeter van Pin geeft aan dat er geluid is.
Je ziet het niveau van de meter steeds veranderen tijdens het afspelen van het bestand.
Het geluid komt alleen niet bij de geluidskaart aan. (vermoed ik)

Weet jij nog iets?

schliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@schliek check de gebruikte audio codec. Misschien een die niet wordt ondersteund? (Of, volume bijna nul?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schliekelmann
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-04-2018
goedendag.
Pinnacle-20 is weer volledig in de lucht.
het audio-spoor is weer hoorbaar.
ik kreeg goed advies van de Pinnacle-helpdesk

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 26-06-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522456

het ga over pinnacle studio 20 ultimate
er is er probleem met importeren van films naar het programma het is iets te maken met microsoft
ik kan mijn filmkes wat ik importeert hebt niet zien in mijn pinnacale studio
Pagina: 1