Allround beeldscherm +- 150e.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29
Hallo,

Ik ben zelf in bezit van 3 beeldschermen.
Scherm 1Packard Bell Viseo 243D
Scherm 2ASUS VH228D
Scherm 3HP Pavilion 2159v

Scherm 1 is het scherm wat in het midden staat en de andere schermen staan er naast. Scherm 1 heeft alleen last van een vliegje wat tussen het scherm en de beschermlaag zit en dat stoort een beetje :+
Mijn plan is nu om scherm 3 weg te doen en te gaan gebruiken voor mijn server en scherm 1 wordt dan scherm 3.
Dus ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm wat de plek van scherm 1 kan overnemen.

Het budget wat hiervoor beschikbaar is, is rond de 150 euro. Hier mag wat van afgeweken worden als de argumentatie voor een wat duurder scherm te rechtvaardigen is.

Qua merk maakt het voor mij allemaal niet uit, het gaat tenslotte om de kwaliteit van het scherm en kwantiteit is van ondergeschikt belang.

Waarvoor wil ik het scherm gaan gebruiken:
- Gamen (Call of Duty Modern Warfare, Assetto corsa, PCars, GTA V)
- Office toepassingen
- Internetten
- Film of serie mee kijken
- En af en toe met wat foto's prutsen voor een review

Oftewel het scherm moet aardig allround zijn.

Wat heb ik zelf al gevonden:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B2 Zwart

pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart

Deze twee lijken mij het zelfde. Enige verschil is zover ik vind dat de eerste niet verstelbaar is in de hoogte.
Wat betreft deze schermen, is het contrast goed, helderheid is goed, de kleurtemperatuur is redelijk en voor gaming is de responsetijd ook in orde. Alleen heeft het scherm wel last van kleurafwijking, wat dan weer jammer is.

pricewatch: Samsung C24F390FHU Zwart
Een curved lijkt mij mooi aansluiten bij de andere twee schermen.
Kleur en contrast is goed van dit scherm, echter is de responsetijd dan weer niet in orde voor gamen :9

pricewatch: Samsung 24F350FHU Zwart
Geen curved. Maar volgens mij het zelfde scherm type als het curved model. kleur en contrast dik in orde, maar de responsetijd is weer niet om over naar huis te schrijven.
Verder leuk dat ze wel de beschikking hebben over Freesync, maar ik heb zelf een Nvidia GTX1070 :+ Kan daar dus geen gebruik van maken.

pricewatch: BenQ GW2470H Zwart
Contrast goed, kleurtemperatuur goed, kleuren wijken wel veel af en de responsetijd is wederom niet goed.

pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
helderheid is goed, contrast is aardig, kleurtemperatuur zitten ze er aardig naast. Responsetijd is dan wel weer goed.

pricewatch: Iiyama G-Master GE2488HS-B2 Zwart
de bekende gamemonitoren van Iilyama. Helderheid is super, contrast is beter dan de aoc, kleurtemperatuur ook, kleurafwijking valt ook aardig mee en de responsetijd is ook goed.

Dit zijn al aardig wat opties. Maar ik kom er zelf niet echt goed uit wat ik wil kiezen.
Zelf lijkt het mij echt super fijn als ik een scherm heb met een goed contrast en met echte kleuren, waarbij de responsetijd zoveel mogelijk beperkt blijft.

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is en wat jullie keuze zal zijn. Als er andere schermen zijn die mogelijk kunnen voldoen, dan mogen die zeker genoemd worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Wat doe je met je schermen? Gaming, beetje webbrowsen/multitasken, foto's bewerken...? Speel je die games op 3 monitoren tegelijkertijd of op 1? Welke hardware heb je er aan hangen?

Ook al eens overwogen om 1 groot scherm te nemen? Je zit dan zonder randen, zonder kleurverschillen en het is imho een stuk mooier :)

[ Voor 29% gewijzigd door Richh op 05-03-2017 14:25 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Richh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:24:
Wat doe je met je schermen? Gaming, beetje webbrowsen/multitasken, foto's bewerken...? Speel je die games op 3 monitoren tegelijkertijd of op 1? Welke hardware heb je er aan hangen?

Ook al eens overwogen om 1 groot scherm te nemen? Je zit dan zonder randen, zonder kleurverschillen en het is imho een stuk mooier :)
De racegames speel ik op 5760 x 1080, COD en GTA speel ik gewoon op 1 scherm.

Hardware vind je in mijn inventaris: gallery: Hupske

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Tray€ 330,50€ 330,50
1MSI B75MA-P45€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 467,-€ 467,-
1Seagate SV35.5 ST31000526SV, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Drevo Gramr€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 111,95€ 111,95
1Scythe Chouriki II 750Watt€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 149,95€ 149,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.059,40

1 groot scherm zie ik niet zitten. Voornamelijk vanwege de office toepassingen en het internetten. Het is echt een stuk prettiger om dan met meerdere schermen te werken. Aangezien je dan toch meer kwijt kan.
Tevens tijdens het gamen met COD of GTA is het wel lekker om op 1 scherm Whatsapp ofzo open te hebben staan :)
Het zal wel een droom zijn om 3 de zelfde schermen te hebben, maar daar is tot op heden het geld nog niet voor beschikbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Vind je? Je kan gewoon meerdere vensters naast elkaar open hebben staan :P Een 4K scherm heeft een stuk meer schermruimte dan 3x fhd. Voor gaming is het wel een dingetje, inderdaad; 1080p is veel lichter om te renderen. Zelf heb ik een 3440x1440p scherm en daar kan m'n 1070 prima mee overweg.

Wat betreft de monitoren die je noemt: alles tussen de 100 en 150 euro zit behoorlijk op 1 lijn imho, er is niet eentje die er bovenuit schiet of eentje of eentje waar je echt een miskoop aan doet. Ik weet alleen niet of curved prettig is tussen 2 platte monitoren.

Ik zou denk ik voor eentje gaan met Freesync. Dat is nog een beetje een onderscheidende factor. Die schermen zijn niks duurder, en hoewel je er nu geen gebruik van kan maken, wellicht in de toekomst wel. Tweedehands ligt de waarde ook hoger. De platte Samsung zou denk ik mijn keuze zijn.
En anders misschien de laatste Iiyama.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Je kan natuurlijk ook op V&A dan wel marktplaats kijken naar 2 andere schermen die je al heb staan. Heb je 3x het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Richh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:42:
Vind je?
Je kan gewoon meerdere vensters naast elkaar open hebben staan :P Een 4K scherm heeft een stuk meer schermruimte dan 3x fhd. Voor gaming is het wel een dingetje, inderdaad; 1080p is veel lichter om te renderen. Zelf heb ik een 3440x1440p scherm en daar kan m'n 1070 prima mee overweg.
Ja dat vind ik. Je kan op een grote 4k scherm wel de venster gaan stapelen, maar wordt het alleen minder leesbaar van dan op 3x fhd ivm de schaling. 1 groot scherm oogt wel netter, maar zal ook voor een ander probleem kunnen zorgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V5NwW1aXpeYfCibKkrukw0Wq/medium.jpg
Ik zit onder een schuin dak :+ Het scherm zal dan weer meer naar voren moeten staan, wat betekent dat ik minder ruimte heb om mijn armen kwijt te kunnen om die te laten rusten en weer zorgt dat mijn houding er niet beter op wordt.
Wat betreft de monitoren die je noemt: alles tussen de 100 en 150 euro zit behoorlijk op 1 lijn imho, er is niet eentje die er bovenuit schiet of eentje of eentje waar je echt een miskoop aan doet. Ik weet alleen niet of curved prettig is tussen 2 platte monitoren.
Het curved scherm lijkt mij persoonlijk wel mooi. Maar idd wat je zegt, het kan niet prettig zijn tussen 2 schermen die gewoon recht zijn :9
Ik zou denk ik voor eentje gaan met Freesync. Dat is nog een beetje een onderscheidende factor. Die schermen zijn niks duurder, en hoewel je er nu geen gebruik van kan maken, wellicht in de toekomst wel. Tweedehands ligt de waarde ook hoger. De platte Samsung zou denk ik mijn keuze zijn.
En anders misschien de laatste Iiyama.
Goede argumentatie. Met de Vega van AMD op komst kan dat interessant zijn :)

Of misschien deze:
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart kan er alleen geen echte reviews over vinden |:(
loki504 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:51:
Je kan natuurlijk ook op V&A dan wel marktplaats kijken naar 2 andere schermen die je al heb staan. Heb je 3x het zelfde.
Daar heb ik even naar gekeken en naar gezocht. Maar het zijn in feite 3 redelijke flut monitoren, die destijds het goedkoopste waren. Is nu niks meer van te vinden. Overigens zijn 2 schermen ook gratis verkregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Die hp staat voor 50 euro te koop in Amsterdam op marktplaats. En met een beetje geluk haal hè er nog 1 ergens van daan. Maar ik begrijp je punt. Die UW zijn best grappig voor hun prijs. Alleen hou er rekening mee dat 25 Inc UW overeen komt met een 20 Inc 16:9 scherm met wat extra breedte. En dat is erg klein. Dan zou je toch minimaal een 29 Inc nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Klopt, maar het zijn geen mooie schermen :P

Dan valt die LG 25UM af :)

Wel erg lastig.
De curved pricewatch: Samsung C24F390FHU Zwart, zet qua resultaten echt goede cijfers neer als het aankomt op kleur. https://nl.hardware.info/...c24f390fhu/testresultaten

Een stuk beter dan de niet curved:
https://nl.hardware.info/...-s24f350fh/testresultaten

Verschil in prijs is 25 euro.

En als ik kijk naar de laatste Iiyama zet die over het algemeen redelijke resultaten neer, maar moet je er wel recht voor zitten.
https://nl.hardware.info/...e2488hs-b2/testresultaten

En is 15 euro goedkoper dan de curved.

mmmm :9

Kan via V&A ook nog dit scherm overnemen:
pricewatch: Acer G247HYUSMIDP Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 05-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 11:09
Is het verschil qua hoogte tussen de middelste monitor en de buitenste niet vervelend? Je kunt anders ook een 21.5" erbij nemen.

Hou er rekening mee dat contrast vooral betekent hoe zwart het beeldscherm kan weergeven. Dit is vooral belangrijk in donkere kamers. Mocht jij graag in het zonnetje gamen, heeft dit dus niet de hoogste prioriteit.

Verder heb ik bij pricewatch: Iiyama ProLite X2283HSU-B1DP Zwart d.m.v. de colour management tool in windows de gamma waarden aangepast. Naar mijn idee zijn de kleurweergaven hier veel beter van geworden, en is dit een terugkerend probleem bij monitoren van Iiyama.

Een TN monitor zal ik altijd afraden, tenzij er competitief FPS gespeeld worden. Verder zijn de bijgeleverde kabels alleen bij Iiyama en AOC degelijk geregeld, bij andere merken krijg je vaak alleen VGA.

Persoonlijk vind ik de Iiyama Prolite (VA) serie over het algemeen het optimum voor gamen zonder freesync, maar ik ben misschien wel een beetje fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
1 keer is genoeg O-)

[ Voor 97% gewijzigd door Hupske op 05-03-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
lactaxative schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:16:
Is het verschil qua hoogte tussen de middelste monitor en de buitenste niet vervelend? Je kunt anders ook een 21.5" erbij nemen.
21,5" is te klein. Zal juist niet in contrast staan met de andere 2 schermen. De Asus en de Packard Bell komen aardig overeen. De HP scherm is het meest afwijkende scherm en die gaat juist weg.
Hou er rekening mee dat contrast vooral betekent hoe zwart het beeldscherm kan weergeven. Dit is vooral belangrijk in donkere kamers. Mocht jij graag in het zonnetje gamen, heeft dit dus niet de hoogste prioriteit.
Over het algemeen is het altijd redelijk donker op zolder.
Een TN monitor zal ik altijd afraden, tenzij er competitief FPS gespeeld worden. Verder zijn de bijgeleverde kabels alleen bij Iiyama en AOC degelijk geregeld, bij andere merken krijg je vaak alleen VGA.
Duidelijk. Dan valt die laatste Iiyama af. Gamen gaat bij mij puur voor de fun :9
Persoonlijk vind ik de Iiyama Prolite (VA) serie over het algemeen het optimum voor gamen zonder freesync, maar ik ben misschien wel een beetje fanboy.
Jou keuze zal dus 1 van de eerste 2 schermen zijn die ik heb opgenoemd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Het is uiteindelijk dit scherm geworden:
pricewatch: Iiyama XUB2492HSU-B1 Zwart

Afgelopen donderdag binnen gekregen.

Tot op heden ben ik er tevreden over. Ik wil alleen nog een datacolor of x-rite bemachtigen om te controleren of hij zo goed is al dat ik denk dat hij is :)

Verder had hij 1 dode pixel bij binnenkomst, dus hij is alleen weer terug naar de webshop.

Pagina: 1