Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming PC met ruim budget

Pagina: 1
Acties:

• BremkeW
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Met aankomende AAA-games zoals Mass Effect Andromeda en dergelijke ben ik tot het besluit gekomen dat mijn PC een grote upgrade nodig heeft. De meeste games kunnen redelijk gespeeld worden, maar ik ben toch op zoek naar een systeem dat de komende jaren moeiteloos meekan en (bijna) alles op de hoogste settings kan spelen. Daarnaast ga ik voor een nieuwe 1440p monitor, waardoor er ook weer extra power toegevoegd moet worden aan het systeem. Hiervoor zoek ik dus jullie hulp!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe momenteel een ICT-opleiding waarvoor ik de PC uiteraard zou willen gebruiken, maar het belangrijkste is toch wel om zoals hiervoor al beschreven de meeste games op de hoogste settings te kunnen afspelen op 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum-prijs, maar het systeem moet niet overkill worden. Bijvoorbeeld een Titan X kopen staat niet op de planning

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn opslag en randapparatuur wil ik overzetten naar het nieuwe systeem. Ik heb op het moment een Samsung SSD van 240GB en een harde schijf van Hitachi van 1TB. Dit is op het moment nog wel genoeg en kan ik later misschien nog bijkopen mocht ik nog wat extra nodig hebben. Als randapparatuur wil ik mijn toetsenbord (Corsair K95 RGB), muis (Corsair Sabre) en microfoon (RODE NT-USB) meenemen. Verder zijn alle componenten aan vervanging toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een paar componenten in gedachten, maar aangezien ik vrij weinig verstand heb van specifieke componenten zoek ik graag nog hulp met aanpassingen die ik zou kunnen doen. Van de lijst hieronder ben ik alleen 100% zeker van de monitor. De rest zou nog wel aangepast kunnen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, maar aangezien ik een monitor wil met G-sync moet ik wel een videokaart van Nvidia hebben. Vrienden hebben me sowieso al afgewezen om voor AMD te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluidsniveau en energieverbruik heb ik niet echt eisen, als het maar niet overdreven veel is. Temperatuur is wel een aandachtspunt. Op mijn huidige systeem heb ik vaak toch het gevoel dat de temperatuur een beetje te hoog is. Graag zou ik dus willen weten of er componenten zijn waardoor dit verminderd kan worden.

Ga je overklokken?
Dit is ook een vraag waar ik niet zeker over ben. Met het systeem wat ik nu heb kan ik al overklokken, maar heb het nog niet echt geprobeerd, omdat ik bang ben dat temperaturen nog hoger worden en dat ik misschien iets fout doe. Bij een nieuw systeem zou ik het wel meer willen proberen waar mogelijk.

Wat verwacht je van ons?
Zoals hiervoor al aangegeven zou ik heel graag advies willen hebben over mijn huidige lijst van componenten en of er hier en daar nog iets aangepast moet worden. Ik heb ongeveer een budget van 2000 euro, maar ben hier met zelf kiezen al iets overheen gegaan. Zolang de uitgaven niet al teveel groter worden ben ik blij. De voornaamste voorwaarde van het nieuwe systeem is dat het 'futureproof' is en ik er nog lang mee kan doen.

Daarnaast heb ik nog de vraag over waterkoeling. Ik heb gezocht naar de beste opties en ben op de H100i uitgekomen. Ik heb zelf alleen geen ervaring met waterkoeling en zou willen weten of het makkelijk is om aan te sluiten als je er geen ervaring mee hebt. Ook zou ik willen weten of een dergelijk systeem iets van onderhoud nodig heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 371,24€ 371,24
1Gigabyte AORUS GA-Z270X-Gaming K5€ 182,75€ 182,75
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 598,70€ 598,70
1NZXT S340 Elite Wit€ 95,95€ 95,95
1Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 609,10€ 609,10
1Corsair Hydro H100i v2€ 119,90€ 119,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W€ 138,95€ 138,95
1Corsair RM750x€ 108,95€ 108,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.225,54

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
paar dingen:
1. 750W is heel erg overkill, neem gewoon de 550W versie van je voeding en dan zit je al op meer dan genoeg.
2. De 1080 Gaming X is niet geweldig goed qua koeling voor wat je betaald, een van de best gekoelde 1080's die ook nog eens perfect bij je thema past zou de pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 HOF 8GB zijn en die zou ik je ook aanraden.

Verder snap ik niet precies waarom je vrienden AMD afwijzen, de nieuwe Ryzen processors zien er momenteel uitstekend uit en als je nog een maand of 2 kan wachten zal de 6C12T uitkomen voor een stuk minder dan je huidige i7, die waarschijnlijk door de extra cores langer mee zal gaan. Het is nu nog een beetje vroeg en niet alles is perfect geoptimaliseerd nog maar over een maand of 2 wanneer de voor jou interessante processoren uitkomen zal de performance ook al een stuk beter zijn.

Ik wilde als laatst nog opmerken dat een 1080 wel moeite zal hebben om op 1440p genoeg frames uit te zenden om volledig gebruik te maken van de 165hz van je monitor, de 1080 ti die binnenkort gereleased gaat worden voor ~800€ zal dit waarschijnlijk aanzienlijk beter doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Finntasy op 05-03-2017 14:32 ]

• BremkeW
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Heel erg bedankt voor je reactie. De voeding heb ik inderdaad al veranderd, was wel een beetje overkill zoals je al zei. Wat betreft de videokaart, waar heb je die informatie gevonden want ik zou er graag ook een kijkje naar nemen? Ik kan namelijk niet veel informatie vinden (of ik zoek niet goed) over temperaturen van de 1080's.

Daarnaast heb ik inderdaad veel gehoord over de Ryzen, maar ik wil deze build relatief snel aanschaffen en gebruiken, dus ik ga op dit moment liever voor de i7, maar als je zeker weet dat de Ryzen veel beter gaat worden kan ik het nog wel overwegen.

Nogmaals bedankt voor de reactie!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Bij 100% load is de Gaming X 12 graden heter dan de Galax HOF volgens 2 reviews van JayzTwoCents, verder is er volgensmij geen echte grote database over welke 1080 de koelste is.
Ik snap inderdaad dat je hem snel wilt aanschaffen en gebruiken, maar met hoe het er nu uitziet is het moeilijk om nee te zeggen tegen een maand wachten voor een CPU met 2 cores extra voor 100€ minder die met een redelijke overklok ook qua single core performance vergelijkbaar zal zijn met de 7700k.

[ Voor 7% gewijzigd door Finntasy op 05-03-2017 16:26 ]