NAS voor fotografie (on the go)

Pagina: 1
Acties:

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 19:23
Ik zoek een?
Nas, waarop ik back-ups kan maken van mijn Lightroom-calagus/verzamellingen waar ik niet meer inn werk, dus ik heb een shoot gedaan, ge-edit en de foto's opgeleverd. Daarna wil ik het project wegschrijven op een server. Ik wil er vervolgens wel altijd bij kunnen (mits ik internet heb) om er nog in te werken.

Wat is je budget?

+/- 500 euro voor een compleet systeem (ongeveer 2tb, wel met extra bay's voor uitbreiding)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Werk met meerde mac's, moet dus toegankelijk zijn voor meerde apparaten.

www.instagram.com/thomas.bartelds

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:08
Ik weet zelf niet veel van een NAS maar moet je er ook buitenshuis bijkunnen? Of wil je alleen via je eigen WiFi?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:36
Wanneer je je bestanden met bijvoorbeeld een FTP verbinding wilt benaderen, voldoet zowat iedere NAS van Synology die binnen je budget past. Ook andere merken zullen dit zeker kunnen maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Neem een model met 2 bays en 2 schijven, dan heb je meteen een raid config mocht er onverhoopt een schijf overlijden. Indien je budget het toe laat, ga voor een versie met meer bays, dan kun je later relatief makkelijk uitbreiden.

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD20EFRX, 2TB€ 92,95€ 185,90
1Synology DiskStation DS216play€ 243,95€ 243,95

Of deze setup met een 4bay versie doet prima wat je wilt

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD20EFRX, 2TB€ 92,95€ 185,90
1Synology DiskStation DS416€ 366,50€ 366,50

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:10
Is je internetverbinding een beetje vlot?

Heb een Synology thuis staan en foto's bekijken op afstand kan, maar met mijn internetlijn (150/15) is de snelheid ver te zoeken als het om foto's in originele kwaliteit gaat (10-25MB per foto)

Comprimeren kan natuurlijk altijd...maar wees bewust van eventuele beperkingen.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:36
nooberke schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:26:
Is je internetverbinding een beetje vlot?
Goed om even over na te denken, maar die beperking heb je andersom ook, wanneer je verbinding op locatie niet zo snel is als je eigenlijk graag zou zien. Zoals ik de TS las is het voornamelijk bedoeld om voltooide projecten op te slaan, maar moeten ze wel toegankelijk blijven "just-in-case". Dan is het prima werkbaar. Met zulke grote bestanden volledig remote werken kan ik je inderdaad van harte afraden.