Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe goedkope game-laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Graag zou ik van wat ervaren tweakers die iets kennen van laptops hulp vragen bij de aankoop van een nieuwe laptop. Momenteel heb ik een HP Pavillion g6 die ik 3 en half jaar geleden gekocht heb. Maar het is dringend tijd voor een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Vermits er op mijn vorige laptop echt niet te gamen viel zou ik nu graag een deftige laptop vinden waar ik bijvoorbeeld BF1 of Total War: Warhammer op een redelijke manier op zou kunnen spelen. (niet ultra-low dus). Ik ben student dus vermits ik maar een krap budget heb snap ik dat "very high" settings niet haalbaar zullen zijn maar ik zou toch graag iets redelijk vinden. Ook een accuduur van minimaal 6 uur bij het browsen/gebruiken van word is vereist.

Wat is je budget?
Mijn budget gaat van 800 euro tot maximaal 1100.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik reis elke week van mijn studentenstad naar huis en omgekeerd, ik zit dan minimaal 2 uur op de trein etc. Voor de rest heb ik mijn laptop ook af en toe nodig in de bibliotheek. Dus ik neem hem wel af en toe mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
reviews: Acer Aspire VX-591G: gamelaptop met GTX 1050 voor 1050 euro Deze Acer Aspire VX-591G ziet er mij wel een deftig model uit binnen mijn prijsklasse. Ik weet niet of jullie slechte ervaringen hebben met acer? Als jullie een vergelijkbaar model kennen met betere prestaties of dit model in zijn geheel gewoon afraden, laat het mij weten :)

Verwijderd

@Verwijderd

Ik zou liever €100,00 meer betalen ten opzichte van de Acer Aspire VX-591G-54PD en voor een i7 processor kiezen. Mijn persoonlijke voorkeur zou dus uit gaan naar de Asus ROG of een MSI:

https://tweakers.net/pric...are/702337;722419;701525/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks voor de tip!
Wat denk je van dit model? Ik moet er wel bij vertellen dat ik Belg ben en dus een azerty-toetsenbord nodig heb :)
ASUS ROG GL553VD-FY010T-BE http://www.vandenborre.be...sus-rog-gl553vd-fy010t-be
Specs
Processor: Intel Core i7 7700HQ
Opslag: 1 TB HDD + 128 GB SSD
Ram-geheugen: 8 GB DDR4
Grafische kaart Nvidia GeForce GTX 1050 4GB

Qua prijs/kwaliteit lijkt deze mij niet slecht. Deze kost 990 btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 16:26 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:52:
@Verwijderd

Ik zou liever €100,00 meer betalen ten opzichte van de Acer Aspire VX-591G-54PD en voor een i7 processor kiezen. Mijn persoonlijke voorkeur zou dus uit gaan naar de Asus ROG of een MSI:

https://tweakers.net/pric...are/702337;722419;701525/
Dus voor 300 Mhz meer ben je bereid de SSD te droppen én meer geld neer te tellen?

Ik kan je verzekeren dat die SSD meer aan snelheid toevoegt dan die 300Mhz.
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:23:
Ok, thanks voor de tip!
Wat denk je van dit model? Ik moet er wel bij vertellen dat ik Belg ben en dus een azerty-toetsenbord nodig heb :)
http://www.vandenborre.be...sus-rog-gl553vd-fy010t-be
Specs

Dat is dan een veel betere keuze. Mét SSD, mét i7 én goedkoper....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:23:
Ok, thanks voor de tip!
ASUS ROG GL553VD-FY010T-BE http://www.vandenborre.be...sus-rog-gl553vd-fy010t-be
Specs

De ROG dus.

Goede keuze. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:58:
[...]
De ROG dus.

Goede keuze. :)
Jeps idd de ROG, lijkt me voor een vergelijkbare prijs toch betere specs te zijn dan de Acer. Wat ik me wel afvraag is of de vermelde Dedicated 4 GB DDR5 geheugen voor die Nvidia GeForce GTX 1050 wel klopt? Zou het dan geen GTX 1050 ti moeten zijn? Dus ofwel hebben moet er eigenlijk 2 GB staan ofwel moet het een 1050 ti zijn? Of ik zit er naast en dat is ook goed mogelijk :P
In principe is Vandenborre in België wel een vrij bekende winkelketen dus moest het zou me ergens wel verbazen moesten ze zo'n fout maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Jeps idd de ROG, lijkt me voor een vergelijkbare prijs toch betere specs te zijn dan de Acer. Wat ik me wel afvraag is of de vermelde Dedicated 4 GB DDR5 geheugen voor die Nvidia GeForce GTX 1050 wel klopt? Zou het dan geen GTX 1050 ti moeten zijn? Dus ofwel hebben moet er eigenlijk 2 GB staan ofwel moet het een 1050 ti zijn? Of ik zit er naast en dat is ook goed mogelijk :P
In principe is Vandenborre in België wel een vrij bekende winkelketen dus moest het zou me ergens wel verbazen moesten ze zo'n fout maken.
Ik zou gewoon even met die winkel zelf bellen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ze hebben het voor mij niet makkelijk gemaakt. De prijs is op 1 nacht omhoog gegaan tot 1199 :(
Voor 1299 vind ik dan weer een ROG met een GTX 1060 en een i7 67xxHQ op Coolblue vs de eerdere van Vandenborre met een GTX 1050 en i7 77xxHQ.
Mijn maximumprijs had ik gezet op 1100 euro maar ik heb geen idee waar ik voor die prijs een i7 ga vinden met tenminste een GTX 1050 (+ zou leuk zijn een SSD).
Iemand nog tips waar deze misschien te vinden is?

• Jurre Nagel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-08 00:41

Jurre Nagel

Business Informatie Analist

Met een MSI zit je altijd goed. HP Omen ziet er ook wel goed uit, alleen vergelijk het wel met je andere keuzes

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Een GTX1050 kan 2 of 4Gb zijn, een GTX1050ti enkel 4 GB.

Verwijderd

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:47:
Een GTX1050 kan 2 of 4Gb zijn, een GTX1050ti enkel 4 GB.
Is er nog een groot verschil in prestaties tussen een GTX1050 4GB en een GTX 1050ti? Dezelfde vraag eigenlijk voor een Intel Core i7 6700HQ en een Intel Core i7 7700HQ? :)
Thanks voor de hulp. Ik heb Vandenborre ook gewoon een mail gestuurd met de vraag of ik hem alsnog aan een lagere prijs kan kopen, je weet maar nooit :)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Wat dacht je hier van?
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop
Wel iets boven je budget (€1199), maar een GTX 1050Ti, 16GB RAM en een 256GB SSD en 1TB HDD en een i7-7700HQ.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 06-03-2017 12:27 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:59:
[...]

Is er nog een groot verschil in prestaties tussen een GTX1050 4GB en een GTX 1050ti? Dezelfde vraag eigenlijk voor een Intel Core i7 6700HQ en een Intel Core i7 7700HQ? :)
Thanks voor de hulp. Ik heb Vandenborre ook gewoon een mail gestuurd met de vraag of ik hem alsnog aan een lagere prijs kan kopen, je weet maar nooit :)
Voor zover ik kan opmaken is er 2-6% prestatieverschil met uitschieters tot 10% max, Er is support voor DDR4-2400MHz (vs 2133MHz) en de iGPU is weer wat sneller maar nog steeds te zwak om echt mee te gamen.
Ik persoonlijk zou niet zo kijken naar i7-6700 of 7700HQ.

Tussen de 1050 en 1050ti (mobile) zit een 25% prestatieverschil. Dat ga je volgens mij beter merken dan de CPU.

Ik zou eerder een 6700HQ met GTX1050Ti (maar vermoed dat die combo niet bestaat?) nemen dan een 7700HQ met GTX1050.

Wel beetje zuur dat de laptop ineens +200€ is, hij staat nu overal aan dezelfde prijs. Ook wel jammer dat je net beslist om een laptop te kopen na de -20% acties op MSI bij Alternate EN de -21% BTW actie bij mediamarkt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:14:
Hmm ze hebben het voor mij niet makkelijk gemaakt. De prijs is op 1 nacht omhoog gegaan tot 1199 :(
Voor 1299 vind ik dan weer een ROG met een GTX 1060 en een i7 67xxHQ op Coolblue vs de eerdere van Vandenborre met een GTX 1050 en i7 77xxHQ.
Mijn maximumprijs had ik gezet op 1100 euro maar ik heb geen idee waar ik voor die prijs een i7 ga vinden met tenminste een GTX 1050 (+ zou leuk zijn een SSD).
Iemand nog tips waar deze misschien te vinden is?
Wellicht is dit iets voor jou? :)

pricewatch: MSI GL62M 7RD-051BE (Belgisch model)

Verwijderd

Topicstarter
PatrickC schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:26:
Wat dacht je hier van?
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop
Wel iets boven je budget (€1199), maar een GTX 1050Ti, 16GB RAM en een 256GB SSD en 1TB HDD en een i7-7700HQ.
@PatrickC Klinkt zeer goed alleen vind ik niet waar ik hem zou kunnen kopen in België en of er eigenlijk wel een versie met een azerty-toetsenbord bestaat :/

@Engineer Stewie Inderdaad het is zeer jammer maar in principe kan ik wel nog een paar weken wachten, misschien komt er nog ergens een nieuwe actie. In elk geval al bedankt voor de hulp ;)

@Verwijderd Ziet er goed uit, enkel de processor is een i5 en ik ben er nu toch uit dat het minimaal een i7 moet zijn en minimaal een GTX 1050.

Krap budget om iets te vinden dat aan de eisen voldoet maar het zal me wel lukken :P

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:06:
[...]

@PatrickC Klinkt zeer goed alleen vind ik niet waar ik hem zou kunnen kopen in België en of er eigenlijk wel een versie met een azerty-toetsenbord bestaat :/

@Engineer Stewie Inderdaad het is zeer jammer maar in principe kan ik wel nog een paar weken wachten, misschien komt er nog ergens een nieuwe actie. In elk geval al bedankt voor de hulp ;)
Als je op Dell.be besteld kan je een azerty keyboard selecteren.
Maar ook hier zijn de promo's net voorbij (-10%). Maar die komen regelmatig voor op de site van Dell.

Ik heb mijn Alienware (is ook Dell) ook met Azerty. Heb die weliswaar 2de hands gekocht voor 1200€ :).

Verwijderd

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Als je op Dell.be besteld kan je een azerty keyboard selecteren.
Maar ook hier zijn de promo's net voorbij (-10%). Maar die komen regelmatig voor op de site van Dell.

Ik heb mijn Alienware (is ook Dell) ook met Azerty. Heb die weliswaar 2de hands gekocht voor 1200€ :).
@PatrickC en @Engineer Stewie Ik ben er achter gekomen dat ik als student via de Dell-webshop 10% korting zou kunnen krijgen. Dan is die Dell Inspiron 15 7000 echt ideaal, alles wat in mijn eisenpakket stond (en meer) én binnen het budget :*) Als het effectief werkt eeuwig bedankt in elk geval ;)
Ik hou jullie op de hoogte over het resultaat :)

• PatrickC
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:07:
[...]

@PatrickC en @Engineer Stewie Ik ben er achter gekomen dat ik als student via de Dell-webshop 10% korting zou kunnen krijgen. Dan is die Dell Inspiron 15 7000 echt ideaal, alles wat in mijn eisenpakket stond (en meer) én binnen het budget :*) Als het effectief werkt eeuwig bedankt in elk geval ;)
Ik hou jullie op de hoogte over het resultaat :)
Hier nog een uitgebreide review:
YouTube: Dell Inspiron 15 7567 Gaming Laptop Review
Het enige grote nadeel wat vaker genoemd wordt voor deze laptop is de beeldkwaliteit van het scherm. Er zit namelijk een TN paneel in van mindere kwaliteit.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het scherm van die Dell is wel zwaar ruk hoor, hou daar rekening mee. Waardeloze kleuren en contrast, en verticale kijkhoeken van niks.

TN hoeft niet per definitie slecht te zijn, maar in dit geval is het helaas wel een erg low end LCD panel.

[ Voor 60% gewijzigd door Frietsaus op 06-03-2017 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dit zoveel invloed dan? Ik heb wat reviews bekeken over de Dell en de meesten zijn over de laptop in zijn geheel toch nog positief, het scherm dan als negatief punt. Ik zit meestal gewoon vlak achter mijn bureau en kijk recht op mijn scherm dus ik weet niet of ik dan echt veel hinder zou ondervinden van een TN display?

• PatrickC
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:09:
Heeft dit zoveel invloed dan? Ik heb wat reviews bekeken over de Dell en de meesten zijn over de laptop in zijn geheel toch nog positief, het scherm dan als negatief punt. Ik zit meestal gewoon vlak achter mijn bureau en kijk recht op mijn scherm dus ik weet niet of ik dan echt veel hinder zou ondervinden van een TN display?
Voor fotobewerking lijkt me dit een NO GO. En in de trein is het juist een voordeel als de kijkhoeken wat minder zijn. :P Voor gaming kan een gebrek aan contrast nog wel eens lastig zijn bij donkere beelden, waardoor details slechter zijn te zien.

Verder is het scherm ook te vevangen door b.v. een IPS paneel.
YouTube: Laptop screen replacement / How to replace laptop screen Dell Inspir...

En... volgens mij heb je altijd het recht om de laptop terug te sturen als het scherm je niet bevalt.

• Engineer Stewie
Met je budget zou je ook naar een BTO 15CL71 kijken.
Voor 1186€ heb je een 15,6" IPS paneel (wat tweakers als goed bestempeld), een i7-7700HQ, 16GB RAM, 256GB SSD (geen hdd, maar die kan je later eventueel zelf toevoegen) en een GTX1050Ti en nog wat beter koelpasta (alles is beter dan standaard prut)..

Ben je tevreden met een GTX 1050 en laat je de koelpasta vallen zit je aan 1104€.
Mijn zus heeft al 4 jaar zo een BTO en tot vandaag werkt die nog altijd, die gaat een paar keer per week mee naar het werk (soms is er niets te doen, vandaar).

Hier is de link met de review - reviews: BTO X-Book 15CL71: zelf samen te stellen GTX 1050 Ti-laptop

Hier is de site van BTO - https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl71-1995.html

Wat betreft de Dell, ik heb daar ook naar gekeken en had hem bijna besteld (koste toen 900€ ipv 1100€) maar heb het niet gedaan omwille van het scherm. De zwartwaarden zijn zo slecht dat de contrastratio 80:1 is. Je kan de laptop bestellen en terugsturen voor refund als het je niet bevalt. De rest van de laptop is goed.
Ik heb met de alienware ook een risico genomen ivm de hitte problemen, maar daar waren oplossingen voor. Ik blijk een deftig exemplaar te hebben qua koelpasta en heatsink plaatsing.

Verwijderd

Topicstarter
PatrickC schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Voor fotobewerking lijkt me dit een NO GO. En in de trein is het juist een voordeel als de kijkhoeken wat minder zijn. :P Voor gaming kan een gebrek aan contrast nog wel eens lastig zijn bij donkere beelden, waardoor details slechter zijn te zien.

Verder is het scherm ook te vevangen door b.v. een IPS paneel.
YouTube: Laptop screen replacement / How to replace laptop screen Dell Inspir...

En... volgens mij heb je altijd het recht om de laptop terug te sturen als het scherm je niet bevalt.
@PatrickC Ik denk toch dat ik het niet ga riskeren om voor de Dell te gaan. 1000+ euro is een flinke hap uit mijn budget en als het scherm echt zo tegenvalt zou het enorme zonde zijn. Zelf het TN-paneel vervangen is ook niet echt iets dat ik aandurf eerlijk gezegd. Kwestie van toch geen garantie om zeep te helpen.
Momenteel is de Acer Aspire VX-591G ( https://www.laptopshop.be...ml#product_specifications ) van mijn eerste post toch terug in beeld gekomen. Een aspect dat ik zelf een beetje uit het oog verloren was is toch wel een degelijke accuduur. Mijn ideale laptop kost onder de 1100 euro, goeie accuduur en degelijke gamespecs. Hoewel de Acer me op het laatste punt nog niet helemaal heeft kunnen overtuigen (hoewel hij zeker niet slecht is ook) is hij wat betreft accuduur en prijs wel al goed. Een ander model dat nog binnen de prijs valt met dan wél een i7 is deze ASUS GL553VD-FY388T-BE ( https://www.laptopshop.be...ml#product_specifications ).

@Engineer Stewie Over die BTO 15CL71: enig idee hoe lang dat duurt tussen je bestelling en de levering van de laptop? Op zich krijg je wel veel voor je geld, ik stel mij alleen vragen bij de kwaliteit en de betrouwbaarheid van zo'n laptop. Als ik dan in de review iets lees over de hitte-afvoer langs de zijkant heb ik toch wat schrik om zoiets te kopen. Zoals ik al zei het is niet zo dat ik elk jaar 1000+ euro kan uitgeven aan een laptop, ik heb nog een aantal (minstens 2) jaren te gaan als student.

Verwijderd

@Verwijderd Je zou ook nog eens hier kunnen kijken, en deze laptop configureren:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Je moet rekening houden met een levertijd van 3 dagen. Het voordeel van laptopparts4less ten opzichte van BTO is, dat laptopparts4less standaard, en dus gratis Windows 10 pro installeert ( Windows 10 Pro NL 64-bit of Windows 10 Pro EN 64-bit of Windows 10 Pro FR 64-bit of Windows 10 Pro DE 64-bit) , waardoor je dus meteen aan de slag kunt gaan, en dat terwijl je bij BTO € 99,00 extra betaald voor Windows 10 pro . De barebones zijn allemaal afkomstig uit dezelfde fabriek.

Laat maar weten wat je hiervan vindt. Met een Intel Quad Core i7-7700HQ processor zou jou deze laptop
€ 1.038,00 kosten. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 14:53 ]

• Engineer Stewie
Die BTO/ Clevo's zijn niet super deluxe maar wel deftig vind ik. Dat de luchtuitlaat rechts zit is idd beetje jammer maar maakt het nog geen slechte laptop.

Bij BTO is idd geen winddows licentie standaard. Was dat vergeten...
Pagina: 1