Advies over domeinnaam gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen onderneming, echter is dit een langdurig proces.
Ik heb een ondernemingsidee wat ik nu wil gaan peilen bij mijn doelgroep.
Uiteindelijk moet er een online platform opgezet worden maar gezien de grootte daarvan en bijbehorende kosten wil ik dat nu nog niet gaan doen.
Eigenlijk wil ik nu een simpele website maken waar ik mijn doelgroep via een visitekaartje naar toe leidt en waar zij zich kunnen inschrijven als ze geïnteresseerd zijn.

Hier heb ik natuurlijk een domeinnaam voor nodig (laten we als voorbeeld even www.tweaktweet.nl gebruiken)
1. Waar moet ik op letten bij het aanvragen van mijn domein (vooral qua webhosting)? Ik wil namelijk eerst een simpele website maken en vervolgens overzetten naar het online platform. Er zijn tal van domeinregistratie websites maar welke kan ik het beste kiezen?
Bij TransIp zie ik bij webhosting bijvoorbeeld allemaal verschillende hoeveelheden databases, dataopslag en back-ups. TransIp lijkt mij een degelijk en betrouwbaar bedrijf maar bijvoorbeeld MijnDomein heeft weer heel aantrekkelijke prijzen.
Ik heb al veel op internet gezocht maar wordt niet veel wijzer.

Het is een nogal ingewikkeld proces dus, graag jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Bij antagonist kon ik een maand voordat het domein overgenomen werd van de vorige hoster, gewoon al beginnen met het inrichten van de website op een soort van subdomein van antagonist

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
JAMF schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:52:
Bij antagonist kon ik een maand voordat het domein overgenomen werd van de vorige hoster, gewoon al beginnen met het inrichten van de website op een soort van subdomein van antagonist
Bij TransIP werkt dit hetzelfde en domeinverlengingen kunnen automatisch of handmatig gaan.

Verder is inderdaad TransIP duurder dan bijvoorbeeld MijnDomein, Versio of andere partijen. Echter betaal je ook voor een stukje naamsbekendheid en betrouwbaarheid van de diensten. Denk dan aan bijvoorbeeld back-ups, beschikbaarheid, gemak, hardware, overboeking en netwerkresponse. Zo verschilt overboeking en netwerkresponse ontzettend bij verschillende hosters. Maar dat is vooral voor hosting.

Zelf heb ik tijden hosting gedaan bij TransIP en is altijd goed bevallen. Hetzelfde geldt overigens ook voor hosting bij DigitalOcean (VPS) in combinatie met TransIP voor domeinregistratie en Cloudflare voor DNS.

Als je wilt starten zou ik beginnen met iets simpels, wat makkelijk op te zetten is, betrouwbaarheid hoogt ligt en waar je weinig omkijken naar hebt. Dan lijkt mij TransIP een hele goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
alex3305 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:00:
[...]

Bij TransIP werkt dit hetzelfde en domeinverlengingen kunnen automatisch of handmatig gaan.

Verder is inderdaad TransIP duurder dan bijvoorbeeld MijnDomein, Versio of andere partijen. Echter betaal je ook voor een stukje naamsbekendheid en betrouwbaarheid van de diensten. Denk dan aan bijvoorbeeld back-ups, beschikbaarheid, gemak, hardware, overboeking en netwerkresponse. Zo verschilt overboeking en netwerkresponse ontzettend bij verschillende hosters. Maar dat is vooral voor hosting.

Zelf heb ik tijden hosting gedaan bij TransIP en is altijd goed bevallen. Hetzelfde geldt overigens ook voor hosting bij DigitalOcean (VPS) in combinatie met TransIP voor domeinregistratie en Cloudflare voor DNS.

Als je wilt starten zou ik beginnen met iets simpels, wat makkelijk op te zetten is, betrouwbaarheid hoogt ligt en waar je weinig omkijken naar hebt. Dan lijkt mij TransIP een hele goede keuze.
Dus wat ik nu het beste kan doen is;
1. Domein vastleggen bij TransIp
2. Dan moet ik er ook een webhosting bij pakken? S, L of XL? https://www.transip.nl/webhosting/
3. Een simpele website maken op bijv. wordpress en dan het domein daar aan koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Ik zou zeggen dat het beste voor jouw use case zou zijn, om inderdaad een webhosting + domein aan te vragen bij TransIP. Ik zou beginnen met het kleinste pakket, upgraden kan altijd. Hosting en domein worden dan automatisch bij TransIP aan elkaar gekoppeld. Tevens kun je WordPress automatisch uitrollen op je hosting en hoef je daar dus weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
alex3305 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:51:
Ik zou zeggen dat het beste voor jouw use case zou zijn, om inderdaad een webhosting + domein aan te vragen bij TransIP. Ik zou beginnen met het kleinste pakket, upgraden kan altijd. Hosting en domein worden dan automatisch bij TransIP aan elkaar gekoppeld. Tevens kun je WordPress automatisch uitrollen op je hosting en hoef je daar dus weinig aan te doen.
Ik mijn domein bij TransIp geregistreerd. Moet ik nu per se een webhostingspakket kopen of kan ik ook een website maken op wordpress.com en daar mijn link aan koppelen?
Dat vind ik namelijk vrij onduidelijk... bij TransIp kun je kiezen voor webhosting en voor sitebouwer.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakTweet op 05-03-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Je kunt ook alleen een domeinnaam registreren.
Dan moet je de optie zonder pakket o.i.d. kiezen in het bestel-proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakTweet schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:38:
[...]

Ik mijn domein bij TransIp geregistreerd. Moet ik nu per se een webhostingspakket kopen of kan ik ook een website maken op wordpress.com en daar mijn link aan koppelen?
Dat vind ik namelijk vrij onduidelijk... bij TransIp kun je kiezen voor webhosting en voor sitebouwer.
Bij TransIP kun je de dienst los of inclusief webhosting of sitebouwer afnemen.

Bij bijvoorbeeld Wordpress.com dien je wel in het bezit te zijn van Wordpress Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Bij TransIP kun je de dienst los of inclusief webhosting of sitebouwer afnemen.

Bij bijvoorbeeld Wordpress.com dien je wel in het bezit te zijn van Wordpress Premium
Maar met een TransIp webhosting kan ik nog geen website maken toch? dan zou ik toch bestanden moeten inladen die ik zelf zou moeten coderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Misschien dat we niet goed begrijpen wat je nu precies wil, maar wat is hier nu niet duidelijk aan?

https://www.transip.nl/webhosting/wordpress/

Dat is toch wat je zoekt, of niet?

Specs

Pagina: 1