Toon posts:

Beste antivirus software voor een gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goede antivirus software die geen FPS drops oplevert tijdens het gebruik van Trainsimulator 2017, met welk pakket hebben jullie de beste ervaring ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn systeem is als volgt

Asus B85 pro gramer moederbord
Geforce GTX 1060 3gb
16 Gb geheugen
Windows 10 home 64 bit editie staat op de pc
Alles is geinstalleerd op een SSD harde schijf

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Norton Standard Security heb ik geprobeerd maar deze geeft bij Trainsimulator 2017 vaak FPS drops

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-03-2017 14:45)

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Tenzij je ook framedrops in andere games ervaart zit het probleem helemaal niet in je beveiligingssoftware, maar in Trainsimulator.

Deze is namelijk single threaded en maakt maar van 1 CPU core gebruik. Waardoor alles wat op dat moment óók door die core wordt uitgevoerd ervoor zorgt dat TS2017 gaat haperen, zeker bij de zwaardere routes/scenario's....

Je geeft niet aan wat voor CPU je gebruikt, maar ik heb hier met een i7 4930K ook last van. Dit in combinatie met Windows Defender wat in Windows "ingebakken" zit, dus nog niet eens een extra virusscanner.

Gelukkig is de opvolger Train Sim World in aantocht welke op de Unreal engine 4 draait en die is wél multi threaded ;)

Specs

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Norton moet je sowieso niet op je systeem installeren daar komt zo veel zooi bij dat je pc het niet eens leuk vind dat het er op staat (CPU performance booster etc)

Zelf heb ik goede ervaringen met Sophos home, is een kleine agent die verbinding maakt met je cloud account je merkt verder eigenlijk niet dat deze draait op de achtergrond

Cloud ☁️

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:13

XallaX

Meow

Draai hier al jaren met Eset, heeft gaming mode etc.

Maar los van de pakketkeuze, wat altijd een leuke discussie is je kan met bijna alle virusscanners directory's uitsluiten van de actieve scans, bijvoorbeeld je game directory's.

Mocht je systeem fps drops hebben tijdens gamen probeer dat eens.
Natuurlijk de directory's wel blijven meenemen in de normale scans.

[ Voor 3% gewijzigd door XallaX op 05-03-2017 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de de info, is ik heb even op internet gekeken, ik zag Bullguard en Kaspersky zijn deze beiden goede antivirus software pakketten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 11:32 ]

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:13

XallaX

Meow

Ik ga me niet op het pad wagen van wat goed is en wat niet, hier zijn de meningen echt over verdeeld altijd.
Uitproberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door XallaX op 05-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Tenzij je ook framedrops in andere games ervaart zit het probleem helemaal niet in je beveiligingssoftware, maar in Trainsimulator.

Deze is namelijk single threaded en maakt maar van 1 CPU core gebruik. Waardoor alles wat op dat moment óók door die core wordt uitgevoerd ervoor zorgt dat TS2017 gaat haperen, zeker bij de zwaardere routes/scenario's....

Je geeft niet aan wat voor CPU je gebruikt, maar ik heb hier met een i7 4930K ook last van. Dit in combinatie met Windows Defender wat in Windows "ingebakken" zit, dus nog niet eens een extra virusscanner.

Gelukkig is de opvolger Train Sim World in aantocht welke op de Unreal engine 4 draait en die is wél multi threaded ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
@ bvk Dank je voor de de info
Pagina: 1