Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, mijn Sony Xperia Z3 compact geeft steeds aan dat de opslagruimte vol is.
Nou heb ik zelf al veel verwijderd, ook in whapp gesprekken geschiedenis, weinig gebruikte apps etc.
Overdragen naar SD kaart doe ik tegenwoordig meerdere keren per dag.

Maar nou viel me gisteren iets raars op.
Ik wilde de cleanmaster app downloaden, in de hoop daar nog wat winst mee te behalen was. (1 van de vele apps die ik eerder al verwijderd had omdat mijn Gmail niet meer syncte door ruimte gebrek)
Daarvoor was te weinig ruimte, gaf mijn mobiel aan, met suggesties qua apps en hun grootte om voldoende ruimte te creëeren.
Dit gedaan, kreeg ik daarna opnieuw de melding dat er te weinig ruimte was en dat ik zelfs nog meer ruimte vrij moest maken dan de keer daarvoor. Het lijkt voor mij als leek alsof ruimte die vrij gemaakt wordt direct weer volloopt???
Is er wellicht een virus bekend (online vind ik daar zo gauw niets over) wat dit kan veroorzaken of hebben de knappe koppen hier andere suggesties?
Enorm bedankt vast voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Lijkt mij dat bijvoorbeeld wanneer je ruimte vrijmaakt er gegevens van de cloud gesynchroniseerd worden oid.
Hierdoor komen er meteen nieuwe gegevens op je toestel te staan.

Heb je misschien een overzicht van apps die je hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Geef eens iets meer informatie over je opslag en wat je verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dutchdeveloper en @rens-br :
Heb je ook een tip hoe ik dat overzicht sneller kan doen dan alles 1 voor 1 overtypen? (Digibeet hier ;) )
Dat er meteen weer gesynchroniseert wordt/ updates uitgevoerd worden die eerst niet uitgevoerd konden worden is een goede, had ik nog niet aan gedacht, maar blijft voor mijn gevoel vreemd dat ik nu véééél minder apps op mijn mobiel heb staan, echt alleen de messt gebruikte nog maar bewaard, en nog steeds de melding van te weinig geheugen krijg.

Ik heb waar mogelijk de apps verplaatst naar de SD kaart.

Interne opslag is 15.54 GB van 16:00GB gebruikt
SD kaart 23.30GB van 29.32 GB gebruikt.

Is er hier misschien ook een mogelijkheid om een melding te krijgen bij nieuwe reacties op een bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:15:
Heb je ook een tip hoe ik dat overzicht sneller kan doen dan alles 1 voor 1 overtypen? (Digibeet hier ;) )
Enige wat ik kan verzinnen is screenshots maken en die hier posten. (Bijvoorbeeld via imgur.com)
Is er hier misschien ook een mogelijkheid om een melding te krijgen bij nieuwe reacties op een bericht?
offtopic:
Als het goed is krijg je al een notificatie te zien, wanneer er op je topic wordt gereageerd. Mocht je dit ook via e-mail hebben, kan je dit aanpassen via: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:04:
Nou heb ik zelf al veel verwijderd, ook in whapp gesprekken geschiedenis,
Mijn schoonzus had een vergelijkbaar probleem. Totdat ze keek in de Whatsapp verzonden berichten.... Ook de dingen die je verstuurt blijven altijd opgeslagen. En daar zaten bij haar dus een berg fotos in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat ik heb gehad bij mijn Z2, is dat er telkens opnieuw thumbnail bestanden gemaakt werden van mijn foto's, wat resulteerde in grote bestanden die achter bleven. In het interne geheugen was dat ergens de vinden onder de DCIM folder. Misschien kan je daar even naar kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1