Sinds kort ben ik in het bezit van een AMD Ryzen 1700 processor in combinatie met een Gigabyte GA-AB350. Het geheugen dat ik erbij heb gekocht zijn 2 Corsair Vengeance 3000 reepjes. Standaard stond het geheugen ingesteld op 2133 Mhz dus ik heb met behulp van de AMD Ryzen Master utility de snelheid hiervan verhoogd naar 2400 Mhz. Vervolgens moest ik de pc opnieuw opstarten maar nu krijg ik geen beeld meer.
Als ik de pc aanzet gaan de fans draaien, dan gaat het cpu lampje op het mobo branden, vervolgens heel kort het dram lampje en dan herstart hij zichzelf weer.
Het volgende heb ik gedaan om het probleem te verhelpen:
- allebei de geheugen modules individueel in verschillende sloten geprobeerd
- cmos ge-cleared met de jumper
- cmos batterij hele nacht eruit gelaten
- zogenaamde ATX reset
- usb apparaten ontkoppeld
Dit mobo heeft een zogenaamde DualBIOS maar die is vooral bruikbaar als je de BIOS kapot flasht als ik het goed begrijp.
Ik snap niet wat er aan de hand is. Of er moet iets stuk gegaan zijn (toeval?), of die Master utility heeft een setting aangepast die ik niet teruggedraaid krijg.
Help!
Als ik de pc aanzet gaan de fans draaien, dan gaat het cpu lampje op het mobo branden, vervolgens heel kort het dram lampje en dan herstart hij zichzelf weer.
Het volgende heb ik gedaan om het probleem te verhelpen:
- allebei de geheugen modules individueel in verschillende sloten geprobeerd
- cmos ge-cleared met de jumper
- cmos batterij hele nacht eruit gelaten
- zogenaamde ATX reset
- usb apparaten ontkoppeld
Dit mobo heeft een zogenaamde DualBIOS maar die is vooral bruikbaar als je de BIOS kapot flasht als ik het goed begrijp.
Ik snap niet wat er aan de hand is. Of er moet iets stuk gegaan zijn (toeval?), of die Master utility heeft een setting aangepast die ik niet teruggedraaid krijg.
Help!