Twee fans...

Pagina: 1
Acties:

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 11:04
Hoi,
Ik heb twee fans. De een blaast harder dan de ander. Welke van de twee plaats je bovenin, om de beste temperatuurhuishouding te realiseren?

<Edit: typo>

Verwijderd

Ik zou de snellere onderin doen. .die voort meer koude lucht aan, maar de afvoer van warme lucht is net zo belangrijk

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:45
ik heb gehoord dat je beter wat onderdruk kan hebben in je kast, dus moet je de sterkste bovenin naast buiten laten blazen...denk ik ;) (dit heb ik gehoord van een andere GoTter)

Verwijderd

ik ga ook voor de hardste blazer bovenin. :P

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Plaats de snellere voor onderin,want als het goed is heb je in je voeding al een Fan zitten,dan plaats je de iets langzamere achterin.

Dan krijg je genoeg koude lucht binnen,en er gaat genoeg warme lucht naar buiten.

Anders koop je voor 15 piek nog een 80mm fannetje.

Grt H. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 21:01 schreef eppo1313 het volgende:
ik ga ook voor de hardste blazer bovenin. :P
me2

Verwijderd

Ik de snelste bovenin doen, uurtje draaien en daarna meten...
Daarna onderin, uurtje draaien en dan weer meten....
Als je klaar bent natuurlijk de results hier posten :)

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Volgens mij is het het beste om de snelste als uitlaat bovenin te plaatsen, want als je de langzamere bovenin de lucht weg wilt laten blazen zal die het waarschijnelijk niet aankunnen om evenveel lucht uit je kast te blazen dan dat erin komt. En dan krijg je een ophoping van warme lucht in je kast, waardoor de temperatuur zal stijgen ;)

Dit hebbik ook maar us hier gelezen hoor, maar 'k zie d'r wel waarheid in 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 21:17 schreef blakez het volgende:
Volgens mij is het het beste om de snelste als uitlaat bovenin te plaatsen, want als je de langzamere bovenin de lucht weg wilt laten blazen zal die het waarschijnelijk niet aankunnen om evenveel lucht uit je kast te blazen dan dat erin komt. En dan krijg je een ophoping van warme lucht in je kast, waardoor de temperatuur zal stijgen ;)

Dit hebbik ook maar us hier gelezen hoor, maar 'k zie d'r wel waarheid in 8-)
dat lijkt mij ook het beste, je zuigt dan de warme lucht uit de kast, en door de overige openingen komt wel weer koude lucht naar binnen..

• GiLMORE80
Op dinsdag 03 juli 2001 21:07 schreef Smooth2K het volgende:
...Als je klaar bent natuurlijk de results hier posten :)
Ik ga morgen proberen de gaten d'r in te maken (gaatjes boren, en uitvijlen), en de resultaten krijgen jullie zsm te horen.
Het lijkt me dus verstandig om te snelste fan bovenin te plaatsen (naar buiten gericht), en de traagste (met minste luchtstroom) naar binnen te laten blazen.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
suc6 ermee

• GiLMORE80
'k Heb 'm getest, en de resultaten zijn wel ok (de temperatuur daalt wat):

Zonder fans, open kast, normaal gebruik:
CPU : 40-43
Board: 35-38
Power: 30-33

Twee fans, onderste intake, bovenste outlet:
CPU : 35-38
Board: 32-35
Power: 30-33

Opmerking: de schommeling in temperatuur (van 3'C) neem ik mee omdat op moment van de eerste post de buitentemperatuur 30+'C was, en nu 20+'C.

Ik ben dus wel tevreden, of vinden jullie wat anders?
Pagina: 1