De wraith coolers voor eerdere fx modellen kwamen erg goed uit de tests, en we zien dat de gebundelde coolers bij ryzen een hogere tdp hebben dan de chips waar ze mee gebundeld zijn. Nu vraag ik me af of het een reële optie is om deze te gebruiken voor een overklok en hoe ze het doen in vergelijking met 3rd party koelers van rond de 50, zowel noise als temperatuur. Heeft iemand al reviews gevonden?
Inmiddels heeft iemand op youtube een test gedaan
YouTube: AMD Wraith SPIRE: Does it SUCK?
Het lijkt erop dat je de fan 100% moet zetten bij een overklok, maar dat deze als nog erg stil blijft. Best het proberen waard dus.
Maar: Er is inmiddels ook een goedkope AM4 koeler uitgekomen
pricewatch: Arctic Freezer 33
Daarnaast is de R5 serie aangekondigd, waardoor je dus weer kan afvragen of een 1600X misschien niet beter is voor je doeleinden dan de 1700
YouTube: AMD Wraith SPIRE: Does it SUCK?
Het lijkt erop dat je de fan 100% moet zetten bij een overklok, maar dat deze als nog erg stil blijft. Best het proberen waard dus.
Maar: Er is inmiddels ook een goedkope AM4 koeler uitgekomen
pricewatch: Arctic Freezer 33
Daarnaast is de R5 serie aangekondigd, waardoor je dus weer kan afvragen of een 1600X misschien niet beter is voor je doeleinden dan de 1700
Verwijderd
pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis is goedkoper, past op de AM4 mounting brackets, koelt uitstekend en stil.
Ik heb mijn Ryzen 7 1700 nu op 3.7Ghz all core op 1.2v daarbij komt hij met de stock spire cooler al tegen de 70c aan als ik hem op max fan speed heb staan. Dus ja als je een kleine OC wil en Nee als je balls to the wall wil. Als je een 24/7 4Ghz oc op de 8 core wil, en onder de 70c wil blijven moet je toch echt aan een clc.