Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe (zakelijke) laptop

Pagina: 1
Acties:

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe (zakelijke) laptop, maar het lijkt wel alsof wat ik wil niet te krijgen is, of een heel stuk duurder dan de alternatieven.
Hij wordt hoofdzakelijk gebruikt CAD/GIS werkzaamheden (Microstation/QGIS). Hierbij wordt gebruik gemaakt van erg grote bestanden (puntwolken, soms een tiental GB's).

Eigenlijk zou een laptop als deze MSI prima zijn qua specs, alleen het is wel heel erg een gaming uiterlijk en ben juist op zoek naar een beetje nette/zakelijke uitstraling.

Wat die MSI heeft waarom die geschikt zou zijn:
- CPU: snelle Core i7
- Geheugen: 16 GB, eventueel later zelf uit te breiden naar 32 GB
- GPU: aparte videokaart, geen geïntegreerde
- SSD, minstens 256 GB aanwezig voor systeem/software/temp bestanden, HD minstens 1 TB voor (tijdelijke) opslag grote bestanden, eventueel later zelf up te graden naar 1 of 2 TB SSD
- 2 standaard beeldscherm uitgangen, geen gedoe met adapters/andere kabels (er komen 2 schermen aan te hangen) (hierdoor valt deze HP bijvoorbeeld af)
- Scherm: niet van belang, het hoofdscherm is toch een extern scherm. Dus geen zin om extra te betalen voor 4K/multitouch (zoals Dell XPS) want dat wordt toch niet gebruikt.
- 15 inch, gewicht is minder van belang.

Wat wel aan die specificaties voldoet is bijvoorbeeld een custom configuratie van de Dell Precision reeks, alleen zit je daar met bovenstaande eisen al snel aan de 2200 euro (ex btw). Voor dit bedrag zou je bijna een losse laptop (zeg 700 euro) kunnen nemen voor naar klanten/thuiswerken en een krachtige desktop erbij nemen (ook een serieuze optie trouwens). Mocht je op de laptop meer power nodig hebben kan je via teamviewer de desktop overnemen (dit wordt nu ook al vaak gedaan, er zijn een paar extra krachtige rekenpc's die iedereen kan overnemen).

Dus heeft er iemand nog een ander idee? Dell laptops staan bijvoorbeeld niet in de Pricewatch en de Precision reeks is aardig weggestopt op hun website (achter de XPS serie), zijn er misschien op die manier nog andere merken die niet in de Pricewatch staan?

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 21:15
Zou een Z-book niet iets zijn voor jou?

• FoxLenny
Camo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:36:
Zou een Z-book niet iets zijn voor jou?
Jup, maar met de standaardconfiguratie via hun site (wat ik echt heel slecht uitzoeken vind, ik wil gewoon zoals bij Dell 1 basislaptop die je zelf kan samenstellen zodat je meteen kan zien wat alle opties zijn :X ) kom ik dan ook al snel aan de >2500 euro, zelfde als bij Dell.

Verwijderd

Heb je al eens gekeken naar HP RGS software? Komt standaard op hun workstations, eigen protocol en werkt 10x beter dan andere remote dt programmas. Ik zou gaan voor een HP Z440 icm een goedkopere laptop. HP Remote Graphics Software is gratis voor HP workstation gebruikers.

http://www8.hp.com/us/en/...te-graphics-software.html

Een juweeltje van software wat niet veel mensen kennen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 10:17 ]

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 21:15
FoxLenny schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Jup, maar met de standaardconfiguratie via hun site (wat ik echt heel slecht uitzoeken vind, ik wil gewoon zoals bij Dell 1 basislaptop die je zelf kan samenstellen zodat je meteen kan zien wat alle opties zijn :X ) kom ik dan ook al snel aan de >2500 euro, zelfde als bij Dell.
Misschien een BTO anders? Je hebt ook websites zoals cadstunter die bieden meestal ook wel scherp Z-books enzo aan.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gaat dat lekker met Teamviewer? Kan me haast niet voorstellen dat CAD tekenen vloeiend laden.

Begrijp ik goed dat je in een team werkt ('iedereen')? Kun je de data niet syncen en gebruik maken van een cloud oplossing? Hoe wordt dat nu gedaan?

Verwijderd

FoxLenny schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe (zakelijke) laptop, maar het lijkt wel alsof wat ik wil niet te krijgen is, of een heel stuk duurder dan de alternatieven.
Hij wordt hoofdzakelijk gebruikt CAD/GIS werkzaamheden (Microstation/QGIS). Hierbij wordt gebruik gemaakt van erg grote bestanden (puntwolken, soms een tiental GB's).

Eigenlijk zou een laptop als deze MSI prima zijn qua specs, alleen het is wel heel erg een gaming uiterlijk en ben juist op zoek naar een beetje nette/zakelijke uitstraling.

Wat die MSI heeft waarom die geschikt zou zijn:
- CPU: snelle Core i7
- Geheugen: 16 GB, eventueel later zelf uit te breiden naar 32 GB
- GPU: aparte videokaart, geen geïntegreerde
- SSD, minstens 256 GB aanwezig voor systeem/software/temp bestanden, HD minstens 1 TB voor (tijdelijke) opslag grote bestanden, eventueel later zelf up te graden naar 1 of 2 TB SSD
- 2 standaard beeldscherm uitgangen, geen gedoe met adapters/andere kabels (er komen 2 schermen aan te hangen) (hierdoor valt deze HP bijvoorbeeld af)
- Scherm: niet van belang, het hoofdscherm is toch een extern scherm. Dus geen zin om extra te betalen voor 4K/multitouch (zoals Dell XPS) want dat wordt toch niet gebruikt.
- 15 inch, gewicht is minder van belang.

Wat wel aan die specificaties voldoet is bijvoorbeeld een custom configuratie van de Dell Precision reeks, alleen zit je daar met bovenstaande eisen al snel aan de 2200 euro (ex btw). Voor dit bedrag zou je bijna een losse laptop (zeg 700 euro) kunnen nemen voor naar klanten/thuiswerken en een krachtige desktop erbij nemen (ook een serieuze optie trouwens). Mocht je op de laptop meer power nodig hebben kan je via teamviewer de desktop overnemen (dit wordt nu ook al vaak gedaan, er zijn een paar extra krachtige rekenpc's die iedereen kan overnemen).

Dus heeft er iemand nog een ander idee? Dell laptops staan bijvoorbeeld niet in de Pricewatch en de Precision reeks is aardig weggestopt op hun website (achter de XPS serie), zijn er misschien op die manier nog andere merken die niet in de Pricewatch staan?
Beste FoxLenny, je kunt de toetsenbord verlichting in zijn geheel uitschakelen en het dragon logo zou je kunnen afplakken. :)

• FoxLenny
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:10:
Heb je al eens gekeken naar HP RGS software? Komt standaard op hun workstations, eigen protocol en werkt 10x beter dan andere remote dt programmas. Ik zou gaan voor een HP Z440 icm een goedkopere laptop. HP Remote Graphics Software is gratis voor HP workstation gebruikers.

http://www8.hp.com/us/en/...te-graphics-software.html

Een juweeltje van software wat niet veel mensen kennen.
Ziet er inderdaad goed uit! Bedankt voor de tip.
Camo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Misschien een BTO anders? Je hebt ook websites zoals cadstunter die bieden meestal ook wel scherp Z-books enzo aan.
BTO ook al naar gekeken, maar lees toch ook wat tegenvallende verhalen over oa bouwkwaliteit/afwerking...
HollowGamer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:22:
Gaat dat lekker met Teamviewer? Kan me haast niet voorstellen dat CAD tekenen vloeiend laden.

Begrijp ik goed dat je in een team werkt ('iedereen')? Kun je de data niet syncen en gebruik maken van een cloud oplossing? Hoe wordt dat nu gedaan?
Gaat redelijk, zeker als we het intern gebruiken. Extern gaat meestal ook wel prima, behalve voor diegene die een wat hogere ping hebben thuis. Data staat hier op server, extern kan je er via VPN bij. Alle kleine bestanden (zeg <10 mb) kun je zo prima gebruiken. Grote bestanden zet je zelf lokaal als je ermee werkt, maar dat doen we intern ook.
Cloud oplossing is beetje prijzig voor iets van 15-20 TB
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Beste FoxLenny, je kunt de toetsenbord verlichting in zijn geheel uitschakelen en het dragon logo zou je kunnen afplakken. :)
Ook goede tip! Mooie sticker van ons bedrijfslogo erover plakken :9

Verwijderd

FoxLenny schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:40:
Ook goede tip! Mooie sticker van ons bedrijfslogo erover plakken :9
Succes met je keuze. :)

Verwijderd

HollowGamer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:22:

Daar is HP RGS dus voor ontwikkeld. Smooth en je kunt met meerdere mensen samen werken. Protocol zorgt ervoor dat je enorme bestanden met kleine bandbreedte toch goed kunt bewerken.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Daar is HP RGS dus voor ontwikkeld. Smooth en je kunt met meerdere mensen samen werken. Protocol zorgt ervoor dat je enorme bestanden met kleine bandbreedte toch goed kunt bewerken.
Dat kan ook prima met het cloud platform van Windows. ;)

@FoxLenny Je zou prima de cloud kunnen gebruiken. Hierdoor hoef je zelf ook niet allemaal systemen te onderhouden. Koop dan een fatsoenlijke zakelijke NB (van HP, Dell, etc.) en je bent ~klaar. Zelf hardware upgrades uitvoeren raad ik zakelijk af, tenzij je een contract ofzo kan afsluiten.
Betreft scherm; heeft 'de rest' wel allemaal een dik scherm thuis? Zou op z'n minst voor 1080p gaan en een IPS paneel. Zeker bij een klant die mogelijk niet zo'n monitor heeft.
Pagina: 1