1080p at 100/120 FPS gaming tv

Pagina: 1
Acties:

• markverrot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik ben op zoek naar een wat groter scherm dat geschikt is voor PC gamen met een hoge refresh rate.

Het is mij heel onduidelijk welke tv's nou daadwerkelijk PC games op 100 fps speelbaar maken.

Een voorbeeld dat ik op internet heb gevonden dat wel geschikt lijkt zijn is de Visio P series: http://www.bestbuy.com/si...k/4352209.p?skuId=4352209

Helaas is deze niet in Nl verkrijgbaar. Misschien kent iemand een geschikt alternatief?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je PC gaming doet, is een monitor dan niet handiger (en goedkoper)? Dan kun je zelfs een 140Hz scherm nemen (en ben je dus 140 FPS nodig). Mocht je echt een TV zoeken, wat gaf een zoekopdracht in de Pricewatch dan terug?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

markverrot schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:23:
Ik ben op zoek naar een wat groter scherm dat geschikt is voor PC gamen met een hoge refresh rate.
Wees even concreet. Welk formaat en refresh rate?
Het is mij heel onduidelijk welke tv's nou daadwerkelijk PC games op 100 fps speelbaar maken.
Dit kan op alle hedendaagse tv's
Een voorbeeld dat ik op internet heb gevonden dat wel geschikt lijkt zijn is de Visio P series: http://www.bestbuy.com/si...k/4352209.p?skuId=4352209
Dit is ten eerste geen tv. Hoe heb je daarnaast bepaald dat dit geschikt lijkt als je hierboven aangeeft dat je niet weet waar een scherm aan zou moeten voldoen? :?
Helaas is deze niet in Nl verkrijgbaar. Misschien kent iemand een geschikt alternatief?
Alternatief voor wat precies? Geef eens aan wat je nu precies zoekt. Je wilt gamen op 1080p maar we moeten op zoek naar een alternatief voor een 4k model?

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 05-03-2017 03:20 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• markverrot
CH40S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 03:12:
Als je PC gaming doet, is een monitor dan niet handiger (en goedkoper)? Dan kun je zelfs een 140Hz scherm nemen (en ben je dus 140 FPS nodig). Mocht je echt een TV zoeken, wat gaf een zoekopdracht in de Pricewatch dan terug?
Switchie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 03:16:
[...]

Wees even concreet. Welk formaat en refresh rate?

[...]

Dit kan op alle hedendaagse tv's

[...]

Dit is ten eerste geen tv. Hoe heb je daarnaast bepaald dat dit geschikt lijkt als je hierboven aangeeft dat je niet weet waar een scherm aan zou moeten voldoen? :?

[...]

Alternatief voor wat precies? Geef eens aan wat je nu precies zoekt. Je wilt gamen op 1080p maar we moeten op zoek naar een alternatief voor een 4k model?
Ah, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik ben op zoek naar een monitor van rond de 50 inch die geschikt is voor PC gaming op minimaal 100 fps. Hij hoeft geen TV-functionaliteit te hebben en hij hoeft ook geen 4k resolutie te hebben. Ik zie alleen geen PC monitoren van dit formaat.

Een voorbeeld vanuit pricewatch wat ideaal zou zijn (als 1080p op 100 Hz vanaf de PC mogelijk is): pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart

Ik lees alleen veel op het internet dat op veel tv's 100 Hz niet haalbaar is wanneer de input vanuit een PC komt, omdat de maximaal geaccepteerde input lager is. Het voorbeeld in de link is een tv waarvan andere consumenten aangeven met succes 1080p op 100 fps kunnen draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door markverrot op 05-03-2017 03:30 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Monitoren met 50 inch formaat zijn er ook niet*, dus die ga je ook niet vinden, al zie ik ook niet waarom je 1080p op 50 inch zou willen, dat is best aan de maat en ik denk dat je op 1080p de pixels dan wel kan tellen ook. Ik zou dus genoegen nemen met 24-27 inch, met een mooi 1440p scherm of zo met een refreshrate van 140Hz.

* Als ze er wel zijn, dan zijn ze voor consumenten waarschijnlijk onbetaalbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2017 03:41 ]

• markverrot
Ik zit te kijken naar een setup waarmee ik de monitor op grotere afstand kan zetten.

Is de bovenstaande samsung een slechte keus voor gaming?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Dat 100Hz (en soms 200Hz, en bij sommige zelfs 800Hz) moet je bij TV schermen met een korreltje zout nemen.

Dat is vaak een functie voor soepeler beeld bij TV kijken, functies die je uit zet als je er een PC aan hangt anders is de inputlag veels te hoog.

Ik gebruik zelf al een paar jaar een TV als monitor, is eerst erg wennen (pixels tellen) maar went uiteindelijk wel. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je alle 'beeld verbeter functies' uit moet zetten, die hebben alleen nut bij TV / films kijken, maar bij gebruik op een PC geeft dat enorme inputlag (zet je al die functies uit, is er prima mee te werken).

Goedkope TV's hebben soms (ondanks die 100, 200Hz marketing) soms maar een 50Hz panel. Zo'n ding heb ik ook gehad en dat is goed te merken. Heel snel last van ghosting (zwarte dingen, zoals autobanden in racegames vegen heel erg), of tearing (refreshrate staat in Windows wel gewoon op 60Hz, maar tijdens gamen merk je al dat boven de 50fps dingen niet lekker op beeld komen).

Heb er nu een 4K TV staat (Windows nog op 1080, want de scaler in Windows werkt voor geen meter) en games draai ik dan op 3840x2160 en dat wil mooi. Maar ook hier, boven de 60FPS krijg je al heel snel last van tearing.

Dus voor 100FPS / 120FPS denk ik niet dat je goed af bent met een TV.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Precies wat Nemesizz zegt, die x aantal hertz van een TV zijn niet meer dan interpolatie en heb je niks aan tijdens games. Als je dat aan laat staat dan zal je juist meer input lag krijgen.

Dat is het andere punt, een tv is minder geschikt om op te gamen. Je zal altijd een game modus moeten aanzetten die de input lag verlaagt, maar dan nog is het vaak hoger dan op een normaal beeldscherm. Indien je een game modus aanzet dan ben je al die "leuke extra's" kwijt van een tv, zoals die interpolatie.

Ik zou gaan kijken naar een normaal scherm met de door jouw gestelde eisen.

• markverrot
Ha jammer. Hoopte dat er misschien tv's waren die redelijk geschikt zijn.

Wat grotere pixels (at 1080) vind ik niet erg, maar ik vind een soepel beeld met hoge refreshrate en een lage inputlag erg belangrijk.

Ik ga verderkijken. Als ik wat geschikts vind zal ik het topic updaten.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
markverrot schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:33:
Ha jammer. Hoopte dat er misschien tv's waren die redelijk geschikt zijn.

Wat grotere pixels (at 1080) vind ik niet erg, maar ik vind een soepel beeld met hoge refreshrate en een lage inputlag erg belangrijk.

Ik ga verderkijken. Als ik wat geschikts vind zal ik het topic updaten.
Nou bij input lag moet je ook niet bij Tv's zijn. Sommige hebben wel een gaming mode maar de imput lag zijn bij monitoren lager.
Pagina: 1