Toon posts:

E-tech ISDN ping fucked up :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nieuw mobo + procc heb nu
(K7T turbo + AMD Duron 800)
heb ik geen ISA slot meer .. en dus m'n
Eicon Diva 2.01 ISDN kaartje (ISA) omgeruild voor een PCI kaartje
(E-Tech ISDN)

kaart instoppen .. drivers installeren .. bla
gelijk internet op ..
downloaden met 7.6 kb/s (netjes voor isdn dus)

ik connect op server (quake2) ..
oopz

ping 40 .. ping 90 .. ping 300 .. ping 500
... ping 900.. en hij loopt vast bij ping 1300 ...

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
ligt niet aan m'n ISP, want ik heb bij allemaal er last van .. ook niet aan kanaal dat maakt ook geen verschil .. |:(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar eh, eh tja doe maar [forum=4] ;)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
hmm E-Tech staat sowieso bekend om zijn slechte ISDN pings (vooral bij PCI-kaarten)... ping 80-120 om de een of andere redenen. Maar dat hij de ping loopt en dat hij op blijft tellen tot aan de 1300 vindt ik een stug probleem. Het lijkt wel alsof bepaalde data niet gereplied wordt. Heb je soms een firewall draaien ofzo :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen firewall...

(clean win install.. dat stuff nog niet installed)

Na eff verder kloten ..
->

Als ik connect met beeld op software instellingen, dan heb ik een fatsoenlijke ping ( 50 red.) op het moment dat ik overstap op opengl / 3dfx opengl dan gaat m'n ping weer omhoog !!!!!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heeft nix met je ISDN te maken maar alles met je Q2 instellingen, zet je cl_maxfps waarde eens op 30 of 60 of 90 etc, kijken wat het beste is. Verder je rate op ongeveer 6000/7000 zetten.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb E-tech USB is ook een brak ding verbinding is wel ok maar hij doet wel eens vaag .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 22:38 schreef D³ het volgende:
Heeft nix met je ISDN te maken maar alles met je Q2 instellingen, zet je cl_maxfps waarde eens op 30 of 60 of 90 etc, kijken wat het beste is. Verder je rate op ongeveer 6000/7000 zetten.
Thanks! hier heb ik dus wel wat aan gehad..
maar het probleem blijft .. !

Als ik m'n maxfps op 30 zet, heb ik een ping van gem. 60 (nog te hoog eigelink , voorheen had ik 45/50) maar ping 60 kan ik nog mee leven.. alleen het punt is : maxfps = 30 !
het beeld gaat gewoon veels te traag

zet ik maxfps op 60 gaat m'n beeld redelijk
(niet lekker genoeg maar wel speelbaar)
gaat m'n ping weer omhoog naar de 1300 !

rate heb ik ingesteld op 6000

waar kan het nog meer aan liggen ?
drivers ofzo ?

op m'n oude mobo + isdn kaart ging het gewoon perfect !
(hoge fps + isdn = ping 50)
(dat was Abit LX-6 Celeron 333)

:(:(:(

• ScuL
ik moet zeggen dat je de ping niet veel lager gaat krijgen. de e-tech is niet echt zo'n lekkere kaart van quake pings.
ikzelf gebruik de asuscom (ook bekend als dynalink). kost 89 piek en geeft sublieme pings (30-45).

Verwijderd

Topicstarter
Jah .. maar een ping van 60 kan ik nog mee leven !

Als ik connect (nu eff windhoos erop nieuw op weer), heb ik ping 60, maar binnen 10 seconden zit ik al op 500 en hij blijft stijgen tot 1300 waarna hij vast loopt ...

Verwijderd

ik heb ook een e-tech pcta 128 pci kaartje voor mn isdn nooit problemen mee lekker d/l van gem. 7,5kb/s en altijd (als de server ook een beetje netjes is natuurlijk) tussen de 60 en 90.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met 128k inbel dan heb ik nergens last van, maar met 64k gaat het gewoon goed fout

ligt dus wel aan de ISDN kaart zou ik zo zeggen :?:?:??

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Hoezo? Het is toch dezelfde kaart of niet? Alleen je belt in met 128K > meer bandbreedte, wat ik dus denk dat je 64K volloopt doordat je geen goede Quake2 instellingen gebruikt (meer FPS betekent bijv. meer data te versturen).

Test: doe eens een normale ping naar die server (start>uitvoeren en dan "command" intikken, dan in die dosbox "ping -t <ip adres>") of ping eens naar www.tweakers.net. Dikke kans dat die ping gewoon normaal is (40-60 voor ISDN ongeveer?). Conclusie: Quake2 instellingen staan fout omdat je daar wel hoge ping hebt.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• ScuL
Op woensdag 04 juli 2001 19:51 schreef D³ het volgende:
Hoezo? Het is toch dezelfde kaart of niet? Alleen je belt in met 128K > meer bandbreedte, wat ik dus denk dat je 64K volloopt doordat je geen goede Quake2 instellingen gebruikt (meer FPS betekent bijv. meer data te versturen).

Test: doe eens een normale ping naar die server (start>uitvoeren en dan "command" intikken, dan in die dosbox "ping -t <ip adres>") of ping eens naar www.tweakers.net. Dikke kans dat die ping gewoon normaal is (40-60 voor ISDN ongeveer?). Conclusie: Quake2 instellingen staan fout omdat je daar wel hoge ping hebt.
sluit ik me bij aan.
dat van 128k had je wel eerder kunnen zeggen dat verklaart een hoop idd.
probeer je cl_maxfps aan te passen en je rate. (rate 6000 ofzo, cl_maxfps 80)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 20:38 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

sluit ik me bij aan.
dat van 128k had je wel eerder kunnen zeggen dat verklaart een hoop idd.
probeer je cl_maxfps aan te passen en je rate. (rate 6000 ofzo, cl_maxfps 80)
Jah maar het punt is dat ik eerst met m'n Eicon Diva een rate van 6000 en maxfps 90
wel gewoon alles goed ging met ping 40/50 !
(ja als ik bv wanadoo ping heb ik gem 40 ms.)

• ScuL
Op woensdag 04 juli 2001 20:51 schreef 3xSC het volgende:

[..]

Jah maar het punt is dat ik eerst met m'n Eicon Diva een rate van 6000 en maxfps 90
wel gewoon alles goed ging met ping 40/50 !
(ja als ik bv wanadoo ping heb ik gem 40 ms.)
Het punt is dat de Diva technisch heel anders in elkaar zit dan zo'n PCI kaartje. (Winbond chipset namelijk). :o
Kan je verder ook niet helpen :'(

Pagina: 1