Wat is goed qua ram?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:08
Goeiedag tweakers,

Mijn vraag
Ik begin te merken dat steeds meer games minimaal 8gb ram vragen en liever nog meer, en bij JC3 krijg ik zelfs de melding dat het eigenlijk te weinig is. Dus mijn vraag ik wat ik het best kan bijpluggen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb momenteel dit in mijn pc zitten kwa ram (pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Heb ook i5 6400, r9 270x, tv scherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zat te denken om nog een zelfde setje bij te pluggen maar ik dacht misschien kan ik ook mijn huidige eruit halen en verkopen voor 50 euro en dit (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 erbij stoppen. Of die 8gb en 16gb allebei te gebruiken (ja dan wordt er auto gedownclocked).
Dus was is het best om te doen?

Groet,

Beste antwoord (via Horatius op 05-03-2017 00:07)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Horatius schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:50:
[...]

Mijn mobo
pricewatch: MSI B150M BAZOOKA
Ik kan nergens vinden wat de max speed van die is. En je hebt zeker gelijk over achterhaald zijn, zit al te kijken naar nieuw scherm en GPU omdat die al redelijk verouderd zijn (maar eerst wachten tot ik het een echte bottleneck voor entertainment vind). Dus dan weet ik wat ik ga bestellen :) , moet ik geld gaan sparen om over 3-5 jaar een nieuwe game pc te bouwen |:( .
Bedankt.
DDR4 Memory
2133 MHz
Zie: https://www.msi.com/Mothe...A.html#hero-specification

Beter prik je dus gewoon een goedkoop setje bij.
Mocht je toch direct voor 16gb willen gaan kies dan b.v. hier voor:
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Scheelt een paar tientjes op je oorspronkelijke kit
En je hebt zeker gelijk over achterhaald zijn, zit al te kijken naar nieuw scherm en GPU omdat die al redelijk verouderd zijn (maar eerst wachten tot ik het een echte bottleneck voor entertainment vind).
Laat het ons gerust weten als we kunnen helpen in deze zoektocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 05-03-2017 00:05 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoezo gaat 8 + 16 gedownclocked worden? :?

Zou overigens gewoon eenzelfde setje bijprikken. In praktijk zelfde prestaties als 2 * 8 alleen je bespaart jezelf de tijd en moeite om je huidige set te verkopen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Horatius
Switchie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:35:
Hoezo gaat 8 + 16 gedownclocked worden? :?

Zou overigens gewoon eenzelfde setje bijprikken. In praktijk zelfde prestaties als 2 * 8 alleen je bespaart jezelf de tijd en moeite om je huidige set te verkopen
Downclock, omdat de laagste snelheid van de ram telt heb ik hier en daar gelezen? En bijna alle (en die ik vereld had) die 16gb ram zijn, zijn hoger dan die 2,4 ghz die er al in zit. Vandaar maak ik de afweging of 16gb bijprikken iets is.

Zal ik waarschijnlijk doen, maar is 16gb ook niet binnen 3-5 jaar weer ingehaald of zou dat zo snel niet lopen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Afhankelijk van het mobo heb je best kans dat deze max 2133 ondersteund. Waarschijnlijk wordt je ram dus sowieso al lager geclockt.

16gb zal je de komende tijd nog prima mee vooruit komen. Tegen de tijd dat 16gb te weinig is, zijn de rest van de componenten ook achterhaalt

• Horatius
Switchie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:44:
Afhankelijk van het mobo heb je best kans dat deze max 2133 ondersteund. Waarschijnlijk wordt je ram dus sowieso al lager geclockt.

16gb zal je de komende tijd nog prima mee vooruit komen. Tegen de tijd dat 16gb te weinig is, zijn de rest van de componenten ook achterhaalt
Mijn mobo
Ik kan nergens vinden wat de max speed van die is. En je hebt zeker gelijk over achterhaald zijn, zit al te kijken naar nieuw scherm en GPU omdat die al redelijk verouderd zijn (maar eerst wachten tot ik het een echte bottleneck voor entertainment vind). Dus dan weet ik wat ik ga bestellen :) , moet ik geld gaan sparen om over 3-5 jaar een nieuwe game pc te bouwen |:( .
Bedankt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Horatius schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:50:
[...]

Mijn mobo
Bedankt.
DDR4 Memory
2133 MHz
Zie: https://www.msi.com/Mothe...A.html#hero-specification

Beter prik je dus gewoon een goedkoop setje bij.
Mocht je toch direct voor 16gb willen gaan kies dan b.v. hier voor:
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Scheelt een paar tientjes op je oorspronkelijke kit
En je hebt zeker gelijk over achterhaald zijn, zit al te kijken naar nieuw scherm en GPU omdat die al redelijk verouderd zijn (maar eerst wachten tot ik het een echte bottleneck voor entertainment vind).
Laat het ons gerust weten als we kunnen helpen in deze zoektocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 05-03-2017 00:05 ]

Pagina: 1