Toon posts:

ATX mobo in AT case ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey...

Ik zou een ATX mobo willen kopen dat nog in m'n oude 386 towertje kan. (heb ik altijd gebruikt tot de AMD K6-3 toe)

Heeft iemand dit ooit gedaan en wat is jouw ervaring? Ging het gemakkelijk? (ik weet dat ik nog wat zal moeten opensnijden zodat die connectors naar buiten komen, maar ik wil m'n oud bakkie niet weggooien 8-)

Weet misschien iemand de afmetingen (form factors) van ATX, mini-ATX en micro-ATX ?

THX!

Verwijderd

AT en ATX zijn qua voeding niet compatibel.
En qua layout van de schroefjes en de backpannels ook niet.

Dit is de kijk maar eens bij http://www.formfactors.org/ .

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

??? als die schroefjes enzo niet hetzelfde zijn...waarom zijn er dan mobos die zowel voor atx en at geschikt zijn...deze hebben ook 2 verschillende voedings connectoren,het zou dus wel moeten kunnen

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:49 schreef Sideburnn het volgende:

??? als die schroefjes enzo niet hetzelfde zijn...waarom zijn er dan mobos die zowel voor atx en at geschikt zijn...deze hebben ook 2 verschillende voedings connectoren,het zou dus wel moeten kunnen
hij bedoelt waarschijnlijk de positie van de schroeven op je mobo-tray..
meestal zitten er op je mobo-tray wel zoveel gaten dat elk mobo er op past. een andere backplate is ook wel te regelen. Je zult wel een andere voeding nodig hebben denk ik. Maar met een beetje passen en meten moet je er toch wel komen..

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-08 14:29

Het gaat niet om het mobo maar om de case... Een atx mobo zal zonder tweaken met geen mogelijkheid in een at-case passen. Wat je kunt doen is een ATX voeding installeren en de backplate aanpassen om een (micro)ATX-mobo te zetelen.

Topsjiek idee trouwens om een moderne PC in zo'n oude case te stoppen.

Slecht gequote trouwens, Sideburn...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 16:35
ik heb mijn ATX mobo in een oude AT full tower gezet...
Eingelijk heb ik twee AT kasten omgebouwd...

boren en decoupeerzagen is onvermijdelijk.
Bij de 1 kon mijn ATX voeding zo geplaatst worden en bij de ander moest wat metaal weg en nieuwe gaten geboord worden...

Grootste probleem is de achterkant van je kaarten weer goed in de sleuven te krijgen... heb vrij veel moeten wegzagen...
Tis niet makkelijk, maar het wil wel :)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

die link naar formfactors is uiterst handig, dan kan ik nazien hoe groot een µATX maximum kan zijn.
En dat is dus 24,4 cm...

Spijtig, in mijn AT case (van die goeie ouwe 386 :D ) kan maar een mobo van 22,5 cm (nagemeten). Juist 2 cm te kort.
Anders zit de voeding in de weg...

Hm, als ik de voeding nu eens buiten de case hang, dan kan ik het misschien nog erin krijgen ;)

Best ook maar een case erbij bestellen :)

PS: ja, ik wist dat het veel boren en zagen ging worden. Dat was ik al van plan tesamen met herspuiten van m'n case (black is beautifull :9~ ) en andere casemods die ik ging aanbrengen (ledjes, UV lampje en mobo met oplichtende verf bewerken... Wie de film TRON kent weet wat ik bedoel :P )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Deze moederborden zijn gewoon van het AT formaat alleen hebben dus qua voeding wat extra mogelijkheden (dus atx connector en de software shutdown etc.)
Dat zijn dus geen ATX borden!
Oudere pc-chips moederborden hadden dat nog geloof ik..

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik hed trouwen nog geluk op de pc dump in a.dam trouwens...een nieuw at boardje gescoord met socked 370, en dat voor 50 piek,
laat ik dan mijn 30 gig seagate baracuda ata 2 voor 200 piek maar niet noemen ,nieuw met voledige garantie.
Pc dump in adam is echt leuk ZEKER als je er om 10 uur al bent...toch? :p

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Pagina: 1