Sync.com - Hoe werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 17:30
Op dit moment gebruik ik Dropbox en heb ik mijn administratie in een Truecrypt container zitten. Deze container syn ik weer middels Dropbox. Opzich werkt dit goed, maar het kan natuurlijk handiger. Als ik zoek ga naar een AOI oplossing dan kom ik eigenlijk elke keer uit op sync.com. Zij geven aan dat je privacy gegarandeerd wordt gewaarborgd en dat jij de enige bent met de encryptiesleutels. Ik ben benieuwd of iemand mij antwoord kan geven op de volgende vragen:

1. Als ik de enige ben met een encryptie sleutel, hoe kan het dan mogelijk zijn dat je bestanden en mappen kunt delen?

2. Kan iemand bevestigen dat ik echt de enige ben die bij de data kan?

3. Heb je positieve of negatieve ervaringen met Sync.com?

[ Voor 3% gewijzigd door turbojet80s op 04-03-2017 23:10 ]

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het lijkt me dat de mensen van sync.com je dit haarfijn uit kunnen leggen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

turbojet80s schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:05:
1. Als ik de enige ben met een encryptie sleutel, hoe kan het dan mogelijk zijn dat je bestanden en mappen kunt delen?
Logischerwijs deel je dan ook de mogelijkheid tot decrypten. Hier kies je dan echter zelf voor dus zie het probleem niet. Als je je laptop uitleent geef je degene ook het wachtwoord mee om in Windows te geraken.
2. Kan iemand bevestigen dat ik echt de enige ben die bij de data kan?
Nope... Je bent echter wel de enige die de data kan decrypten
3. Heb je positieve of negatieve ervaringen met Sync.com?
Wat zegt de rest van de wereld toen je Google liet zoeken tussen alle honderdmiljard geïndexeerde sites?

PS. Vind de insteek van je topic ook ietwat krom.
Je hebt een bepaalde wens en vraagt vervolgens of een specifiek product aan die wensen voldoet.
Zou het niet slimmer zijn om niet vast te klampen aan Sync.com maar in algemene zin te vragen welke partij/product het best zou kunnen voldoen? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 05-03-2017 01:37 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sync.com ken ik niet, wel een product van Duitse makelij: Teamdrive. (Www.teamdrive.com)

De teamdrive client maakt een of meer 'spaces' aan. Zo'n space is niets meer of minder dan een map die in sync wordt gehouden. De client regelt de encryptie en de sleutels verlaten de client niet. Wel kun je een invitation naar iemand mailen zodat die persoon ook toegang krijgt tot die space.

Standaard wordt een space aangemaakt bij Teamdrive op een bij Amazon-eu gehuurde cloudserver. Maar het is ook mogelijk om je eigen prive Teamdrive (Linux) servertje op te zetten. En eventueel kun je een space op een WebDAV server aanleggen.

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 17:30
Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik ga teamdrive bekijken! Switchie je hebt gelijk, ik had misschien beter kunnen vragen naar een oplossing. Andere input zoals die van RiDo78 is dan ook van harte welkom.