Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mid/mid-high end gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mid/mid-high end gaming systeem bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, maar ook wat (voornamelijk games-gerelateerde) software-ontwikkeling.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1000 euro. Wat minder mag ook :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, goede videokaart die wat future proof is, en 16 GB ram (nodig voor een programma dat ik moet draaien voor mijn werk).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles mag zolang het van degelijke kwaliteit is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, niet te groot, en tot op zekere hoogte zijn wat mindere prestaties in ruil voor minder energieverbruik ok.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral of de koeling van de kast ok is met de videokaart, en of alles goed zal passen. Ook de fan: ik heb gewoon een goedkope en stille genomen, maar geen idee of die goed is (op Amazon heeft dat merk wel goede reviews). Ik weet dat voor compileren e.d. een i7 met hyperthreading best handig kan zijn, maar die is toch al direct een stuk duurder.

Verder heb ik nergens op het forum iets gelezen over de gekozen videokaart, dus ik vroeg me af wat mensen hier er van denken.

Ik het systeem sowieso pas ten vroegste eind maart/begin april effectief kopen, maar een aantal dingen (kast, voeding) zullen wellicht niet echt veel veranderen tegen dan. Met de prijsdalingen van NVIDIA en de introductie van de Ryzen kan er misschien wel wat op gpu/cpu-prijsvlak gebeuren. En misschien daalt het geheugen terug wat in prijs, al is dat wellicht ijdele hoop...

FWIW, de laatste keer dat ik zelf een PC in elkaar knutselde was bij een upgrade van een Am486 DX4-100 naar een Cyrix 6x86/166 :)

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 82,15€ 82,15
1Zotac GeForce GTX 1070 Mini€ 419,-€ 419,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 41,95€ 41,95
1Coolink SWiF2 120MM HDB Bearing 800RPM, 120mm€ 8,81€ 8,81
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 114,-€ 114,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,86

Voor het moederbord had ik ook nog pricewatch: MSI B250M PRO-VD op het oog, maar het leek me wel handig om ook een USB-C aansluiting te hebben. De VDH geeft ook de mogelijkheid om het geheugen later nog uit te breiden (en tegelijkertijd nu al gebruik te maken van de dual-channel-functionaliteit), al vermoed ik niet dat ik dat ooit zal doen. Het prijsverschil tussen de twee borden is ook niet erg groot.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Kast en koeling is opzich prima. Over die extra fan ik heb het merkt niet veel voorbij zien komen dus ik heb geen idee. Bij de kast is een fan bijgeleverd wat in principe al voldoende is.

Kwa Cpu zou je kunnen wachten op de AMD Ryzen 5 series. Dat duurt nog een x aantal maanden. (volgens sheets van AMD Q2 dus tussen April en Juni.) Deze hebben 6 cores tegenover de 4 van de Intel i5. Maar natuurlijk de vraag of je hierop wil wachten en prijzen er verdere details over de prestatie is natuurlijk glazenbollen werk.

Prijs van intel cpu's gaan waarschijnlijk iets dalen door de komst van Ryzen. En de GTX1080 (En waarschijnlijk 1070) GPU gaan ook naar beneden ivm de nieuwe 1080TI.

Geheugen blijft hopelijk stabiel maar gaat maar deze zaten de laatsten maanden van 2016 behoorlijk in de lift.

Moederbord zou je de VD kunnen nemen als je zeker weet dat je binnenkort geen 32GB ram nodig hebt. USB type C is leuk maar dan moet je er natuurlijk wel apparaten voor hebben.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
ik zou persoonlijk als extra fan gaan voor een pure wings 2 van bequiet. die fans zijn zou ik omschrijven als best goed en ze zijn voor de prijs fantastisch

Verwijderd

Topicstarter
De fan die ik had geselecteerd is stiller (8.5 dB) dan de standaard fan in de case (16 dB). Die Pure Wings 2 is wat luider (19 dB), dus dat het geheel meer lawaai doen maken (al is dat natuurlijk nog steeds zeer aanvaardbaar). Anderzijds zijn de fans van de videokaart nog een stuk luider (onder full load), dus afhankelijk van de situatie maakt dat misschien niet zoveel uit.

In ieder geval, vermits ik ze wellicht niet nodig heb, is dat weer wat uitgespaard :) (en de fan die ik oorspronkelijk had geselecteerd is sinds gisterenavond al in prijs verdubbeld om een of andere reden).

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Net gemerkt dat ik de voeding was vergeten toe te voegen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 82,15€ 82,15
1Zotac GeForce GTX 1070 Mini€ 419,-€ 419,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 114,-€ 114,-
1Corsair CX450M€ 54,90€ 54,90
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,95

Of misschien een pricewatch: Corsair Vengeance 400W, aangezien die extra 50W niet nodig is, die van wat betere kwaliteit is, en hopelijk iets efficiënter zal zijn bij lagere belasting (zij het voor een kleine meerprijs).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uitendelijk een pricewatch: Fractal Design Core 1500 gekocht ipv de Thermaltake Versa H15, omdat ik in een aantal reviews had gezien dat er heel weinig ruimte was tussen de HD trays en het moederbord waardoor de SATA kabels heel fel gebogen moesten worden. Ik heb ook al een pricewatch: MSI B250M PRO-VDH moederbord.

Nu, mijn vraag. Er loopt momenteel een heel interessante aanbieding voor een pricewatch: Asus DUAL-GTX1070-O8G op amazon.fr. Op de site van Asus staat echter "To have the best cooling performance, ASUS DUAL-GTX1070-O8G extends the fansink to 2.1 slots. Please double check you Chassis and Motherboard dimension prior to purchase to make sure it fits in your system!"

Aangezien mijn moederbord slechts 2 PCIe x1 slots heeft die net naast het PCIe x3 slot staan, wil dat zeggen dat geen van beide slots nog bruikbaar is als ik zo'n kaart zou installeren? Of lees ik die "2.1" slots verkeerd?
Pagina: 1