PC valt uit bij opstarten black ops 3 multiplayer/campaign

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer bij het opstarten van black ops 3 multiplayer of campaign valt mijn pc gewoon uit en start hij weer opnieuw op. Dit heb ik verder bij geen enkele andere game. Ik heb al meerdere games getest en deze werken allemaal vlekkeloos. Dit komt waarschijnlijk door mijn nieuwe videokaart (amd radeon HD 7970). Met mijn oude videokaart gebeurde dit nooit (gtx 660). Ik dacht dat het misschien kwam door mijn voeding die te weinig wattage heeft. Ik heb dus geprobeerd mijn kaart te underclocken en de power limit ook naar beneden te zetten, maar dit hielp niets. Ik heb de game al een keer opnieuw geïnstalleerd en ik heb twee keer de drivers van de kaart opnieuw geïnstalleerd. Dit mocht allemaal niet helpen. Ik ben zo'n beetje door al mijn mogelijke oplossingen heen. Weet iemand hier misschien nog een oplossing voor mijn probleem?
P.S. Het model is een xfx double dissipation

Specs:
cpu: i7-860
mobo: Intel extreme dp55kg
ram: 16gb lenovo 1600mhz
ssd: Samsung 850 evo 120gb
hdd: 1tb wd black
gpu: XFX AMD radeon HD 7970
psu: Corsair VS550

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@Verwijderd Klinkt toch wel heel erg als een voeding probleem , COD is een spel wat heel erg. Veel van je Cpu vraagt en van je gpu .

Als je voeding even oud is als je systeem( 5/6 jaar) is dan zet ik nog meer in op je voeding .

Ik zou van een kennis /vriend even een voeding lenen en even uittesten.

Gtx 660 / 7970 is wel een bekkie meer power wat deze kaart opslurpt .

[ Voor 16% gewijzigd door frankym op 04-03-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kun je toevallig wat terug vinden in de error logs van Windows?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat dit het probleem is, want ik heb deze voeding deze kerst nog aangeschaft. Ik kan ook niet zo snel aan een voeding komen. Zou er nog een andere manier zijn om dit voeding probleem te kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de error logs gekeken en daar staat inderdaad "kernel-power" bij kritiek. Dit betekend neem ik aan dat het een voeding probleem is. Ik vind het wel gek dat zombies het dan wel prima doet en multiplayer of campaign niet. Volgensmij zou 550 watt ook voldoende moeten zijn voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
"Kernel-power " het klinkt wel als een voeding probleem .

als je voeding zo kort geleden gekocht is de kans idd kleiner dat het je voeding is.
Maar zoals je weet , ook met een nieuwe voeding kan je problemen hebben.
Ik zie dat je in Nijmegen woont, dat schept ook niet echt een optie om EVEN bij mij langs te komen.
Heb je een optie om een voeding te lenen ?
Ik Zou het in iedergeval wel willen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk geen optie om een voeding te lenen. De voeding is van corsair dus de kwaliteit moet ook gewoon degelijk zijn. Ik heb op internet opgezocht en veel mensen zeggen dat 550 watt genoeg zou moeten zijn. Ik zou anders moeten gokken en een nieuwe voeding moeten kopen. Dat zou wel jammer zijn, want deze pc is gebouwd met het doel zo min mogelijk geld te spenderen. Vandaar ook de oude componenten. Ik zal nog even wat rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:25
Wat voor voeding van corsair heb je?
Corsair heeft goede, maar ook matige series uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een corsair vs550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als het uiteindelijk je voeding toch niet is. Dat speficieke model van de HD7970 (de XFX Double Dissipation) had volgens mij last van slecht gekoelde vrm's.
https://hardforum.com/threads/xfx-7970-vrm-temp-fix.1833643/

Je kan eens proberen of fans op 100% met MSI Afterburner helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch wel mijn voeding zijn. Al start ik black ops 3 op dan krijg ik ook een raar en zacht geluid uit mijn voeding. Ik ga toch maar op zoek naar een wat hoger wattage voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:41:
Het moet toch wel mijn voeding zijn. Al start ik black ops 3 op dan krijg ik ook een raar en zacht geluid uit mijn voeding. Ik ga toch maar op zoek naar een wat hoger wattage voeding.
Niet doen.
Het is een corsair vs550, wat een van de slechtste kwaliteit voedingen zijn. Een cx450m is een veeeeeeeeeeel betere keuze.
De vs550 kan nog niet eens 550 watt leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze voeding al sinds december en heeft me nooit problemen opgeleverd. Alleen nu ik dus de 7970 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:10:
Ik heb deze voeding al sinds december en heeft me nooit problemen opgeleverd. Alleen nu ik dus de 7970 heb.
Dat komt dus omdat de VS serie beroerd is en het waarschijnlijk niet leuk vond dat je er meer van vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou goed kunnen ja. Ik zal nog even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
@Verwijderd ik zou je ook wel willen uitnodigen bij mij thuis , dan kan je het even proberen .
Ik heb zelf een 750watt corsair voeding.

Misschien dat er andere tweakers zijn die jou een voeding willen lenen , of waar je zou mogen testen ( dichter in de buurt ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rozenburg is wel een beetje ver ja. Ik ben al op zoek naar iets dichter in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat gezocht en ik heb gelezen en gezien dat het undervolten van gpu ook kan helpen met het verminderen van power consumption. Hebben mensen hier misschien wat ervaring of weten of dit echt goed helpt. Ik ben er namelijk een beetje sceptisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:32
Zou er niet aan beginnen, je gaat hier niet veel mee winnen nu we voor 99% weten wat je probleem veroorzaakt... Een andere voeding aanschaffen lost dit zeer waarschijnlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lost het zeker op. Dan moet ik wel een nieuwe voeding aanschaffen. Ik zit erover te denken om mijn voeding op tweakers vraag & aanbod te ruil te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Als de voeding kapot is kun je hem natuurlijk niet op V&A zetten, dan moet je hem ter garantie opsturen. De VS550 is geen goede voeding, maar moet wel 550 watt kunnen leveren, wat meer dan genoeg moet zijn voor je huidige setup. Ik zou eerst eens een voeding proberen te lenen van iemand ofzo om te testen of dat echt het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus een probleem. Ik ken bijna niemand met een zelfbouw computer. Ik ken één iemand, maar die heeft een 450 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb je nog garantie op de VS550? Bestel een nieuwe voeding (wel een andere dan de VS550 :P ) en als deze het wel goed doet stuur je de VS550 als RMA retour.

[ Voor 15% gewijzigd door Majin Buu op 07-03-2017 15:02 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een goede optie. Ik zal corsair eerst wel even contacteren over wat zei ervan zeggen. Of hij het systeem aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Als het een goede 450 watt voeding is zou die het denk ik wel moeten trekken, zeker als je niets hebt overgeklokt.

Je hoeft echt niet aan Corsair te vragen of de voeding het aan kan, dat kan deze namelijk, als deze niet kapot is. Daarom is het van belang om het eerst even met een andere te proberen.

[ Voor 45% gewijzigd door ParaDroid2 op 07-03-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou fijn zijn, ik zal er even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niemand kunnen vinden met een voeding waar ik het mee kan testen, wel mag ik de voeding terugsturen naar corsair. Ik hoop dat ik hier een goede voor in de plaats terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
@Verwijderd ik ben benieuwd ! Hou ons op de hoogte 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@frankym Dat zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

Hmm, ik had het ook een tijdje geleden gedaan, gpu undervolten.
Kocht zo'n 2e hands compleet ding, zat een 4870x2 in.
Undervolten en underklokken deed het inderdaad wat praktisch dus ook bewees dat het aan de voeding lag.

Dus ja, ook jij kan testen of het aan de voeding ligt. Als je die nog hebt, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste Update: Heb de vervangende PSU ontvangen. Deze heeft echter precies hetzelfde probleem. Ik word hier wel een beetje boos van, kan mijn PC al meer dan 2 weken niet gebruiken. Iemand nog een suggestie voor een oplossing?
Pagina: 1