Koptelefoon kabel stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarrr04
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-07-2019
Mijn vraag
Hoe kan ik mijn koptelefoon kabel repareren zonder te solderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de Sennheiser HD451 koptelefoon, overal op internet zie ik foto's van de koptelefoon en het kabeltje wat losgekoppeld is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gb7TvZ8L4MPgPUTeiTYDabzc/full.png
Alleen mijn koptelefoon kan dit niet voor wat ik gemerkt heb. Het kabeltje zit muurvast in de koptelefoon zelf. Hoe dan ook onderin de kabel is er iets mis vlakbij de 3.5mm jack. Mijn koptelefoon speelt alleen in mono af (ik hoor geen bass enzo). Is er dus een manier om dit te fixen zonder te solderen?

Ik heb een aantal tutorials gevonden over reparatie hiervan, alleen hierin wordt steeds gesoldeerd en dit is helaas geen optie voor mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mono heeft niet veel met bass te maken, mono is gewoon alleen geluid links of rechts. Heb je geluid uit allebei de kanten of maar uit 1?

Met zo'n 3.5mm jack is het bovenste gedeelte tot aan het 1e zwarte lijntje bijvoorbeeld geluid links, van het 1e zwarte lijntje tot aan het 2e zwarte lijntje geluid rechts en het 2e zwarte lijntje tot de plug zelf is de ground. (het kan ook omgekeerd zijn, dat weet ik niet en zou per merk kunnen verschillen)

Het zou kunnen dat je stekker er gewoon niet goed inzit, als je ook al aangeeft dat je hem er niet uitkrijgt? Ik denk als je hetzelfde model hebt als op die foto dat je moet beginnen met proberen om die stekker eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 11:06
Als het niet in de kabel zit en je krijgt geluid alleen aan de kant waar de kabel binnenkomt dan zal je het toch open moeten maken en hoogstwaarschijnlijk solderen.

Maar eerst idd de kabel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 14:19
En waarom is solderen een probleem? Als je in de buurt van den haag woont zet ik er wel een nieuw plugje aan. In andere steden zijn vast ook behulpzame tweakers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 15:33
Uit ervaring weet ik dat je dit bij een beetje fatsoenlijke hifi-zaak voor 5-10 euro kan laten fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

edgarrr04 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:47:
Ik heb een aantal tutorials gevonden over reparatie hiervan, alleen hierin wordt steeds gesoldeerd en dit is helaas geen optie voor mij
Waarom geen optie? Simpel soldeerboutje kost je de kop niet en gaat ongetwijfeld vaker van pas komen. Daarnaast is solderen ook niet echt een uitdaging. Oké, een mooi resultaat vereist skills maar een "werkende" verbinding kan iedereen maken.
Wat schrikt je dan precies af?
Scr33x0r schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:22:
Uit ervaring weet ik dat je dit bij een beetje fatsoenlijke hifi-zaak voor 5-10 euro kan laten fixen..
Niet echt Tweaker-waardig hѐ ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Bij de sennheiser hd 600 kun je een vervangende kabel kopen. De draad uit de oorschelpen trekken, kostte bij mij extreem veel kracht, maar lukte wel.
Pagina: 1