Probleem bediening Netflix op Samsung UE55KS8000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:46
Dit is eigenlijk zo'n vaag probleem dat ik dit nauwelijks goed kan omschrijven maar toch maar een poging ondernemen.
Hetzelfde probleem heb ik enige tijd eerder ook al ondervonden en toen heeft alleen een reset (terugzetten fabrieksinstellingen).
De Samsung Smart TV UE55KS8000 beschikt over de meest recente software en functioneert verder op alle fronten uitstekend.
Op een andere Samsung TV in huis functioneert Netflix via hetzelfde netwerk uitstekend.

Het probleem.
Als ik via de Smart functie van de TV Netflix opstart kan ik de laatst (gisterenavond) bekeken serie selecteren en naar kijken.
Ik kan echter met de originele (vereenvoudigde) afstandsbediening van de TV niets bedienen, dus de weergave niet stoppen, voor- of achteruitspoelen.
Ook de 2e originele uitgebreide afstandsbediening levert geen beter resultaat op dus het ligt niet aan de afstandsbediening.
Ook kan ik niet in de zoekfunctie van Netflix komen of het Menu om b.v. Netflix af te sluiten, tussen de profielen switchen of een profiel kiezen en de Return toets functioneert ook niet.
Ik kan tijdens het afspelen van een Netflix serie wel de Mute in- of uitschakelen en de Smart functie weer verlaten maar dan heb ik het wel gehad.

Ik kan Netflix alleen weer verlaten door op de Home (Smart) toets van de afstandsbediening te drukken dus het lijkt erop dat de volledige aan Netflix gerelateerde bediening via de afstandsbediening geblokkeerd is.
Als ik het met mijn bescheiden kennis mag beoordelen ligt dit aan de in de TV ingebakken Netflix software maar misschien heb ik het helemaal mis.
Nu kan ik de TV wel weer resetten maar dan moet ik eerst weer e.e.a. instellen om alles weer aan de praat te krijgen,

Herkent iemand dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 18:13
Je zou eens alleen de smarthub kunnen resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ja, dat helpt want dat heb ik de vorige keer ook gedaan maar wat is de oorzaak.
Ik ben nade reset enkele instellingen kwijt, o.a. moet ik de inloggegevens van Netflix weer invoeren.
Geen grote ramp maar wel lastig en feitelijk onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
srna513006 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:04:
Ja, dat helpt want dat heb ik de vorige keer ook gedaan maar wat is de oorzaak.
Ik ben nade reset enkele instellingen kwijt, o.a. moet ik de inloggegevens van Netflix weer invoeren.
Geen grote ramp maar wel lastig en feitelijk onnodig.
Kijk eens naar Netflix "controleer netwerk" bij instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Dat lukt juist niet omdat Netflix gecrasht is en ik niet bij de instellingen kom.
Mijn Netflix netwerkinstellingen zijn prima, gemiddeld 87 Mb, tenminste als u dat bedoeld.

Ik probeer Netflix te verwijderen maar dat lukt niet omdat Netflix deel uitmaakt van de Apps basisset van de Samsung TV en dat te verwijderen is niet toegestaan.
Ik had vanmorgen de Smart Hub via het Samsung Menu ge-reset en toen deed Netflix het even weer om daarna weer te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Er zijn storingen dat speelt wellicht ook mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Hmmm, dat zou wellicht een reden kunnen zijn maar zodra ik de Smart Hub weer ge-reset heb functioneert alles weer, dit zou bij een vermeende storing dan toch ook niet mogen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Mijn ouders hadden eergisteren hetzelfde, op een andere samsung tv; de netflix app reageert op bijna geen enkele input. Ik zag het power-ledje van de tv knipperen, ter indicatie dat het signaal van de afstandsbediening aan komt. Als ik de app uit ging (de home knop deed het nog wel) werkte de afstandsbediening geheel zonder problemen, maar zodra ik Netflix weer opende reageerde de tv niet meer zoals verwacht. Volgens mij deed een 'back' knop het nog wel, en kon ik in het 'wie kijkt er' menu komen, waar ik heel duidelijk kon zien dat zelfs de enter en de pijltjes knoppen niets deden.

Uiteindelijk heb ik de tv uit gezet en de stekker eruit getrokken. Daarna deed Netflix weer normaal. Als er een makkelijkere manier is om een app te herstarten hoor ik dat graag, want dit is heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
OK, dus sta ik er niet alleen met dit probleem.
Stekker van de TV eruittrekken is inderdaad wat radicaal en niet aan te bevelen.
Je kunt de Smart Hub via het Menu van de TV resetten waarmee het probleem ook al dan niet tijdelijk is opgelost maar dan moet je op zijn minst de inloggegevens van Netflix opnieuw invoeren, dus e-mail adres en wachtwoord.
De reset kan plaatsvinden via Instellingen - Ondersteuning - Zelfdiagnose -Smart Hub opnieuw instellen, even afhankelijk welk type en bouwjaar TV

Ik heb overigens deze klacht ook bij de Samsung Klantenservice gedeponeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
srna513006 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:42:
OK, dus sta ik er niet alleen met dit probleem.
Stekker van de TV eruittrekken is inderdaad wat radicaal en niet aan te bevelen.
Dit kan toch gewoon? Als een stekker eruit halen al te radicaal is 8)7...
Je kunt de Smart Hub via het Menu van de TV resetten waarmee het probleem ook al dan niet tijdelijk is opgelost maar dan moet je op zijn minst de inloggegevens van Netflix opnieuw invoeren, dus e-mail adres en wachtwoord.
De reset kan plaatsvinden via Instellingen - Ondersteuning - Zelfdiagnose -Smart Hub opnieuw instellen, even afhankelijk welk type en bouwjaar TV

Ik heb overigens deze klacht ook bij de Samsung Klantenservice gedeponeerd.
Dit is waarschijnlijk irritant, maar je moet ook wat doen om je probleem in ieder geval proberen op te lossen. Alleen maar klagen en niets willen lost het natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Een vreemde opmerking.
Ik meld alleen dat het pure stekker eruit trekken bij de huidige moderne apparaten niet aan te bevelen is als dit ook op te lossen is door een reset uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:14
Is dit ontstaan na de laatste update naar 1165 firmware?
Er zijn meer meldingen over netflix die niet meer goed werk.
Zal vast snel een update komen van of netflix of de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Na de update 1165 is het genoemde probleem al 3x opgetreden maar ook voor deze update is dit probleem al eerder verschenen al is het wel enige tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanker76
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Heb op mijn 49KS7000 (uiteraard met laatste software) hetzelfde probleem. Ben de laatste paar uur in ieder geval een paar dingen wijzer geworden ;
1.Probleem doet zich ook in de VS voor
2.Er lijkt (nog) geen definitieve oplossing te zijn
en volgens mij een hele handige tip ;
3.In plaats van de stekker eruit/erin kan je ook de uit-knop net zolang ingedrukt houden tot het SUHD/Samsung logo verschijnt, de tv start dan 'gewoon' opnieuw op, dus hetzelfde als met de stekker eruit/erin, scheelt weer een paar calorieën in fysieke arbeid 😉 (al zit de tv vanwege bovenstaande bij mij al achter een klik aan/klik uit stopcontact....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
De Samsung technicus heeft nu telefonisch 2 keer herstelactiviteiten uitgevoerd maar zonder succes.
Het genoemde probleem komt regelmatig terug en inderdaad, de TV uitzetten d.m.v. het langdurige ingedrukt houden van de AAN - / UIT knop verhelpt het Netflix probleem even.
De Samsung techneut vertelde wel dat dit probleem bij bepaalde toestellen vaker voorkwam en het schijnbaar aan de Netflix software zou liggen.
Dus maar afwachten tot de volgende update verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanker76
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Mede Tweakers,

Gisteren is update 1168.02 geïnstalleerd op mijn 49ks7000. Met een 'fix' voor het Netflix probleem? En dat is gelijk mijn probleem ; Weet er iemand een (officieuze) website met een changelog.

Ik heb er samen met vriend Google naar gezocht, maar heb niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
wanker76 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:29:
Mede Tweakers,

Gisteren is update 1168.02 geïnstalleerd op mijn 49ks7000. Met een 'fix' voor het Netflix probleem? En dat is gelijk mijn probleem ; Weet er iemand een (officieuze) website met een changelog.

Ik heb er samen met vriend Google naar gezocht, maar heb niets kunnen vinden.
Daar is hier al meer over geschreven, Samsung doet niet aan "changelogs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
iemand die ondertussen misschien meer info heeft? Hier hetzelfde probleem voor nu zo'n 2 weken, hebben een ue55mu7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordGandalff
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02-2018
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem, alleen werkt bij mij de reset ook niet. Probleem is eergisteren, 5 februari, opgetreden. Geen update of wat dan ook gehad. Uiterst irritant. Netflix kan opgestart worden maar niet worden bediend via de afstandsbediening. Alleen de homebutton werkt om te kunnen afsluiten. Als ik alle reacties zo lees is het probleem er blijkbaar al langer en de oplossing nog niet in zicht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 16:20
Ik heb er sinds afgelopen weekend ook last van 49ks7000...

Een reset nog niet geprobeerd, maar zijn er langdurige oplossingen voor te vinden, of gaat het magisch weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Feitelijk is dit een vage klacht waar Samsung eigenlijk niet veel mee kan.
Ik weet dat Samsung toen via ‘Hulp op afstand’ een ‘diepe’ reset heeft uitgevoerd en daarna heb ik dat probleem nooit meer teruggezien..

Ik stel voor om sowieso een reset (naar fabrieksinstellingen) via het Menu uit te voeren.
Het is ook mogelijk om zelf een ‘diepe’ reset uit te voeren maar daarvoor moet je wel goed weten wat je doet want bij een foutieve handeling kan het gebeuren dat het toestel niet meer functioneert.
Dus hiervoor gewoon de Hulp op afstand bij Samsung opvragen.
Pagina: 1