Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn vraag. Ik ben op bezoek bij mijn vriendin in de UK, ze woont in een appartementencomplex waar de WiFi geregeld is via één netwerknaam, waar je verbinding mee moet maken. In de browser die dan geopend word kun je middels een inlogscherm toegang krijgen tot internet (beetje zoals in een hotel ofzo, of van die gratis WiFi op het vliegveld)

Nu krijg ik deze avond de hele tijd een popup op mijn telefoontoestel die ik niet begrijp (Moto G). Er staat "Google Play Movies - casting to Chromecast7421". Nu heb ik geen flauw idee wat dit is, of wat het betekent. Ik heb mijn telefoon wel doorgezocht en ik heb een app die heet Google Play Movies, maar die heb ik nog nooit gebruikt (lijkt een soort van betaalde film-app te zijn). Is iemand nu mijn telefoon aan het hacken om op mijn kosten films te kijken? Of nog erger, mijn telefoonscherm ergens naartoe aan het streamen? Ik klik het bericht te hele tijd weg, maar het komt telkens terug. Er zitten ook een aantal knoppen bij , zoals de pauze knop (als in "||") als ik daarop klik verandert het even in het driehoekje (het "spelen" icoon) maar na een paar seconden verandert die weer terug alsof iemand het live mee zit te doen ofzo.

Ik heb uiteraard al door de opties gebladerd maar er staat niks bij om te voorkomen dat iemand mbv deze Google Play Movies meekijkt met mijn telefoon,???

Na lang Googlen vond ik deze link https://www.howtogeek.com...-from-your-android-phone/ maar ik snap het ook nog niet helemaal, is het nu zo dat iemand met mij meekijkt of is het zo dat ik er van op de hoogte wordt gesteld dat iemand zelf ergens naar aan het kijken is of ??? En dat iedere keer als ik het wegklik of op pauze zet, ik die persoon z'n stream verkloot? 8)7

Beste antwoord (via misterdutch op 05-03-2017 19:47)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
Dat laatste. Als iemand cast op het netwerk zien alle Android apparaten dat.

En nee, dat is inderdaad niet handig.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2017 20:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 418O2
Dat laatste. Als iemand cast op het netwerk zien alle Android apparaten dat.

En nee, dat is inderdaad niet handig.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2017 20:43 ]

• misterdutch
Oké, dus het is gewoon onhandig design van dat als iemand hier (van de 340 appartementen!) via google iets streamt dat alle andere gebruikers dat dan kunnen stopzetten? ipv dat er iemand is die met mij meekijkt.

Waar is dat in hemelsnaam goed voor?

• 418O2
misterdutch schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:46:
Oké, dus het is gewoon onhandig design van dat als iemand hier (van de 340 appartementen!) via google iets streamt dat alle andere gebruikers dat dan kunnen stopzetten? ipv dat er iemand is die met mij meekijkt.

Waar is dat in hemelsnaam goed voor?
In een thuissituatie is dat wel praktisch. In een situatie waarin een netwerk op deze (onwijs slechte) manier is ingericht, is dat niet handig.

• misterdutch
Oké. Pff wel een opluchting. Bedankt voor je antwoorden!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

Nicap

Tsssk....

Precies de reden dat ik de chromecast op mijn werk heb verruild met een medion.com internetradio. We werden helemaal gek van het stoppen van de streams omdat andere medewerkers steeds op stop drukten.

Blijkbaar heeft Google dat nog niet anders geregeld. Echt irritant.
Pagina: 1